Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 04 Okt 2013 15:37

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Het verschil is wel dat Pietje in het rond haakt, dat is gebruikelijk bij het haken van knuffels. Maar zij haakt ook vasten, net als jij alleen ziet het er dus bij jou anders uit omdat je een lapje haakt, dus heen-en-weer. De grootte van de gaatjes is afhankelijk van de grootte van je naald, met welke dikte haak jij? Ik haak mijn knuffels met 2,5 en dan krijg ik ook kleinere gaatjes dan wanneer ik een telefoonhoesje maak met naald 3,5.

Ik zit vandaag heerlijk in pyjama achter de laptop en ik ben aan het leren breien!
Afbeelding
Het beginnetje klopt niet helemaal want ik had de boordsteek niet goed begrepen en had geen zin om het uit te halen omdat het toch maar een probeer-lapje is :D
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 04 Okt 2013 16:14

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Met een naald van 2,5 (omdat ik, als ik het onder de knie hebt, ook knuffeltjes wil haken). Volgens mij moet ik idd nog maar even verschillende filmpjes op youtube gaan kijken.

Het breien lijkt je goed af te gaan, ziet er netjes uit.
Make happy memories
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 04 Okt 2013 16:16

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dan is het gewoon een kwestie van veel doen en ervaring krijgen. Mijn eerste haaksel vond ik toen best netjes geworden maar als ik het nu zie, denk ik ook 'jeetje wat onregelmatig gehaakt'. Dus het komt vanzelf goed bij jou! Ken je www.handwerkles.nl? Daar staat goeie uitleg en met fijne filmpjes!
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 04 Okt 2013 16:21

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dankjewel, die website ken ik nog niet, zal hem bekijken.
Make happy memories
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 04 Okt 2013 17:13

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ziet er goed uit al sjaan! En wat leuk dat je ook leert breien, ben ik niet meer helemaal alleen in dit topic :) (voor zover ik hier post dan)
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 04 Okt 2013 17:30

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Haha Serena, gewoon posten hoor, ook al zijn er niet veel breisters! Ik heb nog wel de nodige haakprojecten liggen dus het breien zal niet mijn grootste tijdsbesteding worden.

Overigens is de manier waarop ik brei wel grappig; vanwege de beperkingen in mijn handen (onbeweegbare pols) kan ik de draad niet om de breinaald slaan als ik de naald onder mijn arm klem dus de oplossing is om de rechter naald gewoon tussen mijn benen te steken en zo vast te klemmen :cheering:
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 04 Okt 2013 17:43

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat een drukte hier, gezellig! :cheering:

Serena, ik kan ook breien en doe het voor mijn werk wel zeer regelmatig. En het 'n jaar of 3 geleden heel veel babyvestjes gemaakt en slofjes. Dus ik kan er wel over mee praten maar ben er nu, thuis, niet actief mee bezit.

Je bent goed bezig Sjaan! Inderdaad, de eerste toeren kloppen niet helemaal maar daarna ziet het er netjes uit :thumbup:

Oreo, in elkaar zetten is gewoon een rotklusje. Mijn aap ligt ook te wachten... Succes met je uil! Denk maar aan het eindresultaat, dat motiveert vast wel.

Leuk Auxo, succes met je eerste haakwerkje!

Valerie, het lijkt inderdaad alsof je meerdert en mindert. Daarnaast denk ik dat je los haakt en dat daardoor die gaatjes ontstaan. Of je slaat af en toe een steek over? Ik kan het niet zo goed zien. Dat je lapjes niet recht worden kan ook komen doordat je soms strakker of losser haakt.
Laatst gewijzigd door Angela op 04 Okt 2013 17:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem12

Bericht 04 Okt 2013 17:44

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Valerie je had Catania fine toch? Gewone Catania en naald 2,5 is de beste match.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 04 Okt 2013 17:55

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb fine cotton van de Hema. Ik zal binnenkort ook wel even wat dikker draad halen, hopelijk gaat het daar wat beter mee.
Make happy memories
<<

Anoniem12

Bericht 04 Okt 2013 18:05

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ohhh okay. Dat ken ik niet qua dikte, misschien is dat ook wel net iets te dun idd.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 04 Okt 2013 18:09

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Met welke naald en welk draad/wol (en waar koop je het) maak jij de meeste knuffels?
Make happy memories
<<

Anoniem12

Bericht 04 Okt 2013 18:43

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Catania of Phildar Phil Coton 3 en naald 2,5mm. Als je een boekje koopt staat dat garen er ook in.

Je kan dat onder andere kopen op echtstudio.nl en hobbydoos.nl. Of misschien heb je wel een winkeltje in de buurt met een ruim assortiment.
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:52

Bericht 04 Okt 2013 19:57

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Valerie, de knuffels haken is inderdaad met voornamelijk vaste steken. Ook ik haak met Catania, deze knuffel heb ik gehaakt met haaknaald 3. Ik ben ook begonnen met een paar steken uit proberen, maar ik vind het rond haken wat nodig is bij knuffels erg makkelijk. Heb hier in het topic ook de youtube link die ik heb gebruikt om het te leren gebruikt.
Misschien komen de openingen door de spanning op de draad? dat de steken te los zitten bedoel ik.

Rush, welke haaknaald heb je gebruikt voor de sjaal? En zijn het alleen enkele stokjes?

Sjaantje, goed onkruid vergaat inderdaad niet hahaha. Volgens mij ben je een sterke dame! Lekker al een vroeg sinterklaas envelopje :D
<<

Anoniem205

Bericht 04 Okt 2013 20:04

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mijn laatste haaksel, omdat ik geen zin had in de uil :-)
Afbeelding
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 04 Okt 2013 21:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Afbeelding

Foto niet helemaal scherp, maar gaat om het idee. Van de week geleerd om granny's te maken. Erg leuk en ik wist niet zo goed wat ikm et deze wol moest, dus het wordt een klein kleedje voor op een dienblad met kaarsjes. Vind het wel leuke herfstkleuren.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 04 Okt 2013 21:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben zelf ook niet zo druk bezig met breien hoor.
Angela: leuk, kan je ook wat laten zien van je breisels? Ik heb nog niet zo'n goed beeld wat je allemaal kan maken met breien. Na mijn sjaal wil ik nog beenwarmers maken, maar daar zal ik ook wel lang over doen. Misschien in de tussentijd nog kleine projectjes.

leuk mutsje Oreo,
En dat kleedje ziet er ook leuk uit!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 04 Okt 2013 21:43

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Serena, volgens mij heb ik van de meeste breiwerkjes geen foto's gemaakt... :nopompom: Ik zal nog wel even kijken.

Ik maakte vooral babyspulletjes want ik hou niet zo van hele grote projecten, ik zie graag snel resultaat. Van Phildar/Marie Claire heb je leuke boekjes voor babydingetjes.
Op mijn werk maken we vooral veel knuffels, kussenhoesjes, sjaals, pannenlappen. Niet zo spannend dus maar met het juiste materiaal en kleurgebruik kun je er wel wat leuks van maken.

Wat wil je maken? Babykleding, kleding voor jezelf, knuffels, accesoires?
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem123

Bericht 05 Okt 2013 10:20

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat een leuke dingen zijn er al weer allemaal gehaakt!

En iemand die heel erg mooi kan borduren, wauw goed zeg.
En breien! Ik kan alleen maar de twee bekenste steken. De rest niet :wink:
Mijn moeder heeft een spencer voor S gebreid, die kan dat wel. Volgende week kijken hoe het er uit ziet ben wel benieuwd.

Wat zouden jullie vragen voor een uilenmuts als je die maakt voor een ander?
Is een tiener/volwassen versie.
<<

Anoniem12

Bericht 05 Okt 2013 10:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Pietje schreef:
Rush, welke haaknaald heb je gebruikt voor de sjaal? En zijn het alleen enkele stokjes?

10.

En het zijn idd alleen maar enkele stokjes, maar ik haak alleen in de voorste steken zodat er een randje inkomt. Geeft net even dat extra effect.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 05 Okt 2013 15:05

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Sarah, dat vind ik altijd lastig om te bepalen, de prijs. Ik reken het materiaal + nog wat extra's. Uurloon ofzo kun je toch niet rekenen want dan wordt het onbetaalbaar, ik vind het leuk om te doen en hoef er niet van te leven. Maar hoeveel extra dat verschilt, ik kijk naar de materiaalkosten en en dan maak ik er een 'mooi' bedrag van. Ik hou dat geld ook apart en koop daar weer nieuw materiaal van en nieuwe boekjes :)

Mag ik jullie hulp even vragen? Ik wil Fiep, Miep & Piep gaan haken, uit het kerstboekje van Christel van vorig jaar, maar dan zonder de krans. In het boekje gebruiken ze paars voor de eendjes/vogeltjes maar ik hou niet van paars. Nu dacht ik aan geel (208 van Catania) maar dat is misschien wel weer erg geel... Maar wat dan???
Ik heb zo'n tak voor de raam hangen en ik denk dat ze daar met de kerst aan wil hangen en/of op wil zetten. In huis heb ik vooral beige/bruin/wit/aquablauw. Mijn kerstspullen zijn ook in die kleuren.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 05 Okt 2013 15:07

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Deze dus:

Afbeelding
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem12

Bericht 05 Okt 2013 15:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Verschillende blauw tinten lijkt me wel mooi!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 05 Okt 2013 15:35

Re: HaakBrei&Borduur Topic

En wat denk je van beige/bruin? Aan de ene kant denk ik ook aan verschillende tinten blauw maar aan de andere kant denk ik ook dat het het nét niet is... Lastig! Normaal ben ik er wel zo uit maar nu weet ik het niet.

Oh trouwens Rush, als jij op mijn foto klikt kun je dan nog verder door naar andere foto's die op mijn Photobucket staan?
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem12

Bericht 05 Okt 2013 15:54

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Als je van rustig houdt zou ik donkerbruin, middenbruin en beige doen, als je een beetje gek wel leuk vindt zou ik verschillende tinten blauw doen incl de aqua die je in huis hebt.

Je foto's zijn afgeschermd als ik op je bucket klik. :thumbup:
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:52

Bericht 05 Okt 2013 16:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oeww die vogeltjes zijn wel leuk!! Blauw lijkt me mooi, omdat het ook in je accessoires zit.

Oreo, leuk mutsje!! Waar heb je dat patroon van? en welk garen en naald gebruikt? Vind hem erg leuk voor mijn dochtertje.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers