Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jongste zoon is een draak #2

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 08 Jul 2015 16:12

Jongste zoon is een draak #2

Ik heb laatst al een topic geopend geopend over de driftbuien van jongste zoon, maar hij heeft nu weer wat nieuws en ik weet even niet wat ik er mee aan moet. Hij slaat/bijt/krabt/kopstoot/gooit auto's in het gezicht van/etc. onze oudste zoon. Gewoon omdat die toevallig in zijn buurt zit of uit jaloezie wanneer Luuk bij mij zit en Mats daar eigenlijk wil zitten. Hij doet het echt uit nijd, hij geeft er ook altijd een harde schreeuw/brul bij. Het is echt super zielig van de oudste, want die begrijpt er helemaal niets van. Net zei hij heel zielig 'Mats doet ook altijd zo onaardig tegen mij' :( Ik zeg duidelijk nee tegen Mats en haal hem weg bij Luuk wanneer hij dit doet. Kan ik nog meer doen om dit gedrag de kop in te drukken? Hij is natuurlijk nog heel klein, dus het is lastig wat hij wel of niet begrijpt.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem148

Bericht 08 Jul 2015 18:25

Re: Jongste zoon is een draak #2

Hoe oud is hij?
<<

Anoniem211

Bericht 08 Jul 2015 19:44

Re: Jongste zoon is een draak #2

Volgens mij kun je niet meer doen dan consequent blijven. Gaat vanzelf over als hij zich wat meer kan uiten en ouder wordt is mijn ervaring.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 08 Jul 2015 22:15

Re: Jongste zoon is een draak #2

Dandelion schreef:Hoe oud is hij?

Hij is bijna 14 maanden

Marylin, oke dan is het dus gewoon uitzitten! Vind het alleen echt sneu voor de oudste, die snapt er echt niets van.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 08 Jul 2015 23:46

Re: Jongste zoon is een draak #2

Ow vervelend..
Idd consequent zijn naar de jongste, en naar de oudste juist de positieve dingen extra benadrukken, dus als de jongste bijv een kusje komt halen of iets kleins geeft of doet ofzo. Dit zou je ook kunnen stimuleren
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jul 2015 00:24

Re: Jongste zoon is een draak #2

Is kindertherapie misschien iets voor hem? Hij zit lijkt mij ergens mee... Of doet zo door een of andere reden...
<<

Anoniem272

Bericht 09 Jul 2015 09:11

Re: Jongste zoon is een draak #2

Hoi Gijs, ik heb je vorige topic ook gelezen maar kan me even niet meer herinneren of ik toen heb gereageerd.

Bij ons is het helaas niet zo gegaan als bij Marylin. Hier was het geen fase en is het niet vanzelf over gegaan. Ik heb vier jaar lang van mensen moeten horen dat het allemaal bij de leeftijd hoorde, maar nu onze zoon ruim zes jaar is kun je dat niet meer zeggen. Nu is schreeuwen, huilen, slaan, niet alleen durven te zijn, angstig zijn voor vanalles, opeens veel minder normaal.
En nu wilde ik dat we eerder serieuze hulp hadden ingeschakeld, want ik voelde al toen hij een baby was dat er iets niet klopte.

Ik heb geen idee vanaf welke leeftijd een orthopedagoog kan helpen, maar bij ons is de orthopedagoog echt een heel goede stap geweest. We gaan er nu een jaar naartoe en blijven ook nog wel even gaan. Heel langzaam merken we dat T. wat meer ontspannen wordt.

Maar ik hoop voor jou dat het bij jullie wel gewoon een fase is!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 09 Jul 2015 09:21

Re: Jongste zoon is een draak #2

Mijn jongste doet dit ook, en ik herken het niet van de oudste. De jongste grijpt/bijt ook naar zijn broer en naar ons.
Ik hoop dat dit ook een fase is die niet zolang meer duurt.
M:21072011
J :08012014
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 09 Jul 2015 10:51

Re: Jongste zoon is een draak #2

Tabbie schreef:Is kindertherapie misschien iets voor hem? Hij zit lijkt mij ergens mee... Of doet zo door een of andere reden...


Ik vind persoonlijk kindertherapie voor een 1-jarige wel erg vroeg. Oorzaak-gevolg is echt nog heel moeilijk op deze leeftijd. Mijn dochtertje is net iets ouder dan het zoontje van Gijs. Zij kan ook erg driftig zijn inclusief slaan, schreeuwen, knijpen en kopstoten geven. Zij heeft nog geen broertje/zusje en doet dit richting ons. Ik weet zeker dat haar dwars zit dat wij haar niet altijd haar gang laten gaan. Ze doet dit voornamelijk als ze iets niet mag. Mijn dochter is nogal een ontdekker en klimt overal op/ onderdoor/ overheen en dit zorgt soms voor gevaarlijke situaties als wij niet ingrijpen. Op die momenten is ze gefrustreerd en boos en ze kan dat nog niet anders uiten. Ze slaat zichzelf dan vaak ook.

Ik zou M. weghalen bij L. op de momenten waarop hij hem pijn probeert te doen. En dan M. proberen af te leiden. Hier helpt dat vaak wel. Ik laat haar dan een stuk speelgoed zoeken ofzo of ik wijs naar buiten en zeg dat ik een poes/vogel/hond/kind zie (dat is op dat moment dan ook zo). J. gaat dan bij het raam staan kijken en is haar boosheid weer kwijt. Hoe meer aandacht wij er aan geven hoe langer ze in haar driftigheid blijft hangen. Verder zou ik inderdaad positief contact tussen de broertjes benadrukken richting L.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers