Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het anti lazy sunday topic

<<

Anoniem185

Bericht 16 Jun 2015 11:22

Re: Het anti lazy sunday topic

Serieus. Waarom doen ze dit. Overal in die powerpoints staan afkortingen die niet te herleiden zijn. Geheugensteuntjes van de professoren. En succes, leer maar vanaf de powerpoints. Je krijgt geen boeken. Er staan afkortingen in die niet te googlen zijn, maar dat geeft niet want je zult toch nooit achterhalen wat ze betekenen.
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 16 Jun 2015 11:33

Re: Het anti lazy sunday topic

Aah, ja da's vervelend! Waarschijnlijk hebben ze de woorden op college wel volledig uitgesproken, maar daar heb je nu natuurlijk niets meer aan ;-) Ik heb het juist vaak met mn eigen aantekeningen: dan bedenk ik tijdens college een 'handige' afkorting, maar tegen de tijd dat ik dan tentamen heb (een week of zes later) heb ik dan geeeeeeen idee wat ik daar in godsnaam mee bedoeld heb. Ik begin eindelijk een beetje te snappen wat docenten bedoelen met 'direct na college even je aantekeningen uitwerken' :laughcry:

Ok. Nu ben ik weer aan het forummen, en jij ook. Niet oke. Aan de slag weer! Probeer niet te stressen en maak er wat van zometeen! :cheering:
<<

Anoniem185

Bericht 16 Jun 2015 11:37

Re: Het anti lazy sunday topic

De meeste afkortingen zet ik in mijn aantekeningen, maar sommige lijken heel logisch dan of 'mis' ik even en die heb ik dus niet. Ook als ze iets op het bord uitleggen schrijven ze alleen de eerste letter van het woord op. Als je dan 30 seconden niet oplet kun je al niet meer volgen. Schandalig.

Ik heb alles er ondertussen doorheen gejaagd. Ga nu even eten, naar school rijden en daar nog wat proberen te leren (ik ga vroeg door, moet langs druk verkeer, dus zal OF net op tijd er zijn, OF een uur te vroeg...).
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 16 Jun 2015 13:59

Re: Het anti lazy sunday topic

Ja hier nog iemand! Ik moet ook echt voor school bezig..
Maar heb geen zin meer. Ben aan het aftellen richting de vakantie. Maar wil/moet juist nog wat dingen afronden voor de vakantie.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem185

Bericht 16 Jun 2015 23:11

Re: Het anti lazy sunday topic

Ik denk voorzichtig dat ik mijn examen wel gehaald kan hebben. Gelukkig, want de vorige heb ik sowieso niet gehaald of er moet een wonder gebeuren.
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 17 Jun 2015 20:14

Re: Het anti lazy sunday topic

Ah fijn dat het goed ging, Lampenkapje! Ben je nu voorlopig klaar? Of nog andere examens?
Wat studeer je eigenlijk, dat je het examens noemt?
<<

Anoniem185

Bericht 17 Jun 2015 23:17

Re: Het anti lazy sunday topic

Ik studeer de master verpleegkunde aan de uni van Antwerpen. Alle Belgen zeggen examens in plaats van tentamens dus ik heb dat over genomen sinds ik daar op school zit denk ik!

Dit was mijn laatste examen. Had twee examens, een essay, een portfolio en een groepswerk. Ik hoop dat ik geslaagd ben op die drie laatsten en minstens één examen. Zo niet ga ik heroverwegen of ik volgend jaar nog door ga! Heb nog 3 jaar (deeltijd) voor de boeg, maar met een fulltime job is het toch pittig. Fulltime verpleging is in België ook 38 uur tegenover 36 uur in Nederland!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 18 Jun 2015 00:16

Re: Het anti lazy sunday topic

Gefeliciteerd lampenkapje. Ik heb mijn tentamen verkloot geloof ik.. Erg jammer want dat betekend bijna een jaar uitloop moet me daar nog maar eens op gaan beraden of ik daar de motivatie voor kan vinden. Voor alle zekerheid ga ik morgen nog een scriptievoorstel schrijven en indienen en dan de komende week even niks en dan de knoop doorhakken of ik nog verder ga volgend jaar.
<<

Anoniem185

Bericht 18 Jun 2015 00:36

Re: Het anti lazy sunday topic

Ah wat kut Siem! Hoe lang moet je nog als je het wel gehaald zou hebben?
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 18 Jun 2015 00:48

Re: Het anti lazy sunday topic

De eerste kans is dan of de laatste week van maart of eerste week van april ligt eraan wanneer het academisch jaar weer start. Zo kut want ik ben al over de helft maar de motivatie is haast weg, hopelijk verandert dat nog en heeft mijn 'gemoedstoestand' vooral te lijden onder het gegeven dat ik zojuist 4 toetsen, 2 opdrachten en 1 presentatie binnen 4 weken moest doen.
<<

Anoniem185

Bericht 18 Jun 2015 01:11

Re: Het anti lazy sunday topic

Rottige situatie Siem, maar probeer het nog even vol te houden! You can do it!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 18 Jun 2015 10:03

Re: Het anti lazy sunday topic

Dank je. Ja de knop moet weer om.. Maar nu even een paar dagen niks en dan ga ik wel uitvogelen hoe ik het ga oplossen!
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 18 Jun 2015 10:06

Re: Het anti lazy sunday topic

Ah balen Siem! Wat betreft je paar daagjes 'vrijaf': heel begrijpelijk. Mijn huisgenoot zegt altijd: soms moet je even stilstaan om weer vooruit te kunnen. Zó waar! Probeer even uit te rusten en wat positieve energie op te doen, en ga er dan daarna weer volledig voor :)

Alleen, nu Siem en Lampenkapje even niets hoeven qua studie, wie wordt nu mijn digitale medeslachtoffer? ;-) Ik heb morgen tentamen en er moeten nog bergen met werk verzet worden. Wie o wie motiveert mij en doet 'gezellig' mee? :^^:
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 18 Jun 2015 10:15

Re: Het anti lazy sunday topic

Nou vandaag doe ik nog met je mee.. Moet echt even een scriptievoorstel schrijven. Dus aan de studie jij!!
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 18 Jun 2015 10:19

Re: Het anti lazy sunday topic

Ojaaaa, is waar ook. Haha, de focus moet nog even komen geloof ik :silent:
Ik ga nu even koffie zetten en een ontbijtje in elkaar draaien, en dan ga ik vlammen!

Succes!
<<

Anoniem185

Bericht 08 Jul 2015 16:38

Re: Het anti lazy sunday topic

Ik mag de blok-molen weer in. Heb één examen niet gehaald en moet het essay overnieuw maken :(
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 08 Jul 2015 16:43

Re: Het anti lazy sunday topic

Dat is balen Lampenkapje1 Wanneer moet je het tentamen overmaken en wanneer is je essay deadline?
Ik ga mijn studie toch maar afmaken vanaf volgende week heb ik een baantje voor ernaast maar nu wel de komende 4 weken fulltime training. Moet nog steeds mijn scriptievoorstel schrijven. En nu zeker als ik vanaf volgende week eigenlijk geen tijd heb om aan de scriptie te gaan zitten. Dus uiterlijk morgen 12.00 heb ik de deadline voor mezelf gelegd.
<<

Anoniem185

Bericht 08 Jul 2015 16:55

Re: Het anti lazy sunday topic

Alles in de derde week van augustus. Heel kut, want ik had net in die week al mijn diensten geruild omdat ik die week altijd vrijwilligerswerk doe, met héél veel moeite. Krijg ik te horen dat ik al die herkansingen in die week heb dus dan is het alsnog niet haalbaar om een speelweek te draaien waarbij je een week intern moet gaan. We hebben daarom maar besloten dat ik dit jaar de speelweek over zal moeten slaan. Baal er enorm van.

Goed dat je je studie af gaat maken Siem! Even hard werken, maar je weet waar je het voor doet he!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 08 Jul 2015 17:20

Re: Het anti lazy sunday topic

Ah dat is helemaal vervelend dan.. Ben je daarna klaar? Of ga je in september naar een volgend jaar?

Ja ik weet waar ik het voor doe. En ik heb nu een bijbaan voor ernaast voor 3/4 dagen in de week. En ik moet nog beginnen maar ik weet nu al dat dat enorm motiverend gaat werken omdat ik daardoor nog beter besef waar ik inderdaad voor doe en hopelijk ben ik dan uiterlijk half april klaar en kan ik dan gaan solliciteren en verhuizen! Dus nu moet ik wel echt even een aan de scriptie zodat ik die grotendeels af heb voordat het academisch jaar weer begint!
<<

Anoniem185

Bericht 08 Jul 2015 17:42

Re: Het anti lazy sunday topic

Nee hierna moet ik nog 3 jaar :(
Het is maar deeltijds. Twee jaar voltijds, vier jaar halftijds. Ben dit jaar nog maar begonnen. Maar soit, twee herkansingen in één jaar is toch nog niet slecht eigenlijk. Ik ga nu een uurtje aan mijn essay ploegen. Volgende week heb ik vakantie en eigenlijk wil ik het daar voor af hebben. Dan kan ik in mijn vakantie écht vakantie houden en na de vakantie me puur op het leerwerk storten.

Waarschijnlijk gaan wij in september ook verhuizen. Althans ik hoop dat we de sleutel 'pas' 1 september krijgen zodat ik in augustus daar nog niet mee bezig ben!
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron