Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koemelkallergie baby en borstvoeding

<<

Anoniem112

Bericht 07 Jul 2015 18:30

Koemelkallergie baby en borstvoeding

Onze jongste nu bijna vier maanden is erg onrustig geweest, heel veel huilen, amper slapen en anders echt max een kwartier, darmkrampen, scheten laten (stinken!!) eczeem en spugen

Ik geef borstvoeding en ben volledig gestopt met koemelk producten en ben ook nog twee keer met haar naar de osteopaat geweest, sindsdien gaat het echt zoveel beter!
Maar nu vraag ik me af, moet ik nu zelf naar een diëtiste voor juiste begeleiding? M'n lactatiekundige raad het namelijk wel aan omdat ik omdat ik koemelk mijd tekorten zou kunnen oplopen? Wat is jullie ervaring?
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 07 Jul 2015 18:35

Re: Koemelkallergie baby en borstvoeding

Jans weet hier veel van!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem180

Bericht 07 Jul 2015 19:58

Re: Koemelkallergie baby en borstvoeding

Op Facebook heb je ook een aantal borstvoedingsgroepen met veel info hierover. Succes, knap dat je het doet. Wat fijn voor je dochter.
<<

Anoniem112

Bericht 07 Jul 2015 20:58

Re: Koemelkallergie baby en borstvoeding

Dankjewel!

Het is even een uitzoek werkje maar dan heb je ook wat, en heb het er graag voor,over, Borstvoeding vinden we erg belangrijk.
<<

Anoniem112

Bericht 07 Jul 2015 20:59

Re: Koemelkallergie baby en borstvoeding

En daarbij zou ik er niet aan moeten denken om haar niet meer aan de borst te kunnen hebben hierdoor, haha!
<<

Anoniem151

Bericht 07 Jul 2015 21:50

Re: Koemelkallergie baby en borstvoeding

Ik ben op eigen houtje gestopt met koemelk (en ei en soja). Heb niet het idee dat ik voedingsstoffen mis of zo
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 07 Jul 2015 22:52

Re: Koemelkallergie baby en borstvoeding

Ik viel in rap tempo teveel af. Ik miste echt de roomboter, volle melk etc. Ik ben toen veel onder andere avocado gaan eten, ook een 'vet maker' maar heb geen diëtiste geraadpleegd. Misschien gewoon ff aankijken hoe het gaat. Al eet je gevarieerd denk ik dat het wel goed komt.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jul 2015 07:12

Re: Koemelkallergie baby en borstvoeding

Ik heb bij allebei m'n kinderen een dieet gevolgd.
Bij dochter melk, ei en sojavrij, voor 1,5 jaar.
Bij zoon melk, ei, soja en notenvrij voor 8 maanden.

Bij m'n dochter ben ik in eerste instantie naar een diëtist gegaan. Ze verklaarde me nog net niet voor gek en raadde me flesvoeding aan. Mijn ervaring is dat diëtisten weinig verstand hebben van allergieën icm borstvoeding. Als je wel graag advies wil krijgen, dan kan ik je Stefan Kleintjes aanraden. Hij doet ook digitale consulten.

Je mist een hoop vetten, dus dat moet je goed gaan compenseren. Avocado's, vette vis, kokosolie en noten (als dat wel goed gaat).
Mocht je graag wat willen bakken, dan kan je googlen op veganistische recepten. Die zijn ideaal.
Bij de natuurwinkel kan je eivervanger kopen, dat werkt in veel baksels ook wel.
Ik gebruikte ook veel plantaardige dranken, bijv om (rijste)pap te maken, lekker met een klodder kokosolie erdoor.

Je zal sowieso wel gaan afvallen, het is heel moeilijk om alles bij te eten. Ik woog op een gegeven moment bijna 10 kg minder dan m'n normale gewicht.

Je mag me altijd contacten als je meer vragen heb.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jul 2015 07:15

Re: Koemelkallergie baby en borstvoeding

Blue Phone schreef:Ik ben op eigen houtje gestopt met koemelk (en ei en soja). Heb niet het idee dat ik voedingsstoffen mis of zo


Ik heb dat idee bij mijzelf achteraf wel gehad, dat ik voedingsstoffen tekort kwam. Ik had na zo'n lange tijd wel het gevoel dat m'n lijf een flinke optater had gehad.
Maar aan de andere kant... Er zijn genoeg mensen die vrijwillig zo'n dieet volgen en geloven dat het gezond is. Ik geloof er zelf alleen niet zo erg in.
<<

Anoniem112

Bericht 08 Jul 2015 11:51

Re: Koemelkallergie baby en borstvoeding

Ah super dank voor de antwoorden!

Waarom zijn jullie naast melk ook ei en soja gaan vermijden? En alles ineens of alles pas apart van elkaar?

Wat waren de klachten bij jullie baby?

Rijstemelk gebruik ik nu ook vaker, Avocado's eet ik sowieso al regelmatig.


Gisteren heb ik een stuk kaas genomen... Dacht even uitproberen... Stom nu is ze dus vandaag al weer meteen onrustig..
<<

Anoniem112

Bericht 08 Jul 2015 11:54

Re: Koemelkallergie baby en borstvoeding

Afvallen is nu nog niet zo'n groot probleem omdat ik nog wat extra kilo's heb van de zwangerschap
Maar goed m'n productie moet er niet onder gaan lijden
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jul 2015 12:18

Re: Koemelkallergie baby en borstvoeding

De eiwitten van melk, ei en soja lijken op elkaar. Ik was in eerste instantie alleen met melk gestopt, maar de klachten gingen daar niet van weg. Toen ben ik ook soja en ei gaan mijden, dat ging wel goed. Eens in de zoveel tijd ging ik 1 van die dingen provoceren om te kijken hoe het zou gaan.
Ik kon toen mijn dochter 1,5 jaar was alles weer eten en drinken. Met 2 jaar was zij zelf volledig over haar allergie heen.

Met zoon zijn we in het ziekenhuis gaan provoceren. Ik wilde dat ook eens proberen. Hij was gelukkig heel snel over zijn allergie heen.
<<

Anoniem112

Bericht 08 Jul 2015 12:22

Re: Koemelkallergie baby en borstvoeding

Ik heb echt al duidelijk verschil nu met alleen koemelk.. Kan altijd nog proberen zonder ei en soja..

Nu heb ik gisteren kaas op en vandaag onrustige baby... Veel scheten en huilen.. Balen hoor!

Jans' nam jij ook geen producten waar mogelijk resten in kunnen zitten?
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jul 2015 12:37

Re: Koemelkallergie baby en borstvoeding

Nee, zij reageerde op ieder spoortje. Als ik een broodje at met een mini beetje melkpoeder dan ging zij alweer spugen.
<<

Anoniem112

Bericht 08 Jul 2015 13:00

Re: Koemelkallergie baby en borstvoeding

Ja dat was wel heel heftig dan! En je zoon?
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jul 2015 13:16

Re: Koemelkallergie baby en borstvoeding

Annemijn schreef:Ja dat was wel heel heftig dan! En je zoon?


Bij zoon was de allergie niet zo duidelijk. Hij had ook reflux en andere klachten, die niet overgingen toen ik op dieet was. Ik denk niet dat hij echt allergisch was, meer overgevoelig. Maar omdat mijn dochter zo extreem allergisch was, was ik extra voorzichtig.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers