Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uit elkaar en kinderen.

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 06 Jul 2015 19:05

Uit elkaar en kinderen.

Is er nog iets bijzonders wat je mbt de kinderen moet regelen behalve het co-ouderschap (of een andere vorm) als je niet getrouwd bent?

En kun je voor alles op papier staat iets doen aan een vader die moeder niet alleen met het kind wil laten om de boel te sarren?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem186

Bericht 06 Jul 2015 19:21

Re: Uit elkaar en kinderen.

Geen ervaring mee, sorry...

Ik hoop dat het niet over jou gaat. Zo wel, veel sterkte dan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Jul 2015 19:32

Re: Uit elkaar en kinderen.

Alimentatie eventueel, en als hij nu al zo moeilijk doet schakel hulp in
2015 💙
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 06 Jul 2015 20:32

Re: Uit elkaar en kinderen.

Weet je ook waar je die hulp kunt inschakelen Minx?


Het is (gelukkig) niet voor mij, maar een vriendin.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Jul 2015 20:34

Re: Uit elkaar en kinderen.

Je kan beginnen met een mediator dat is normaal stap 1. Als dat niet werkt dan eventueel een advocaat. Verder kijk even naar eventueel gezag is dat geregeld? Is dat niet geregeld heeft hij helemaal geen poot om op te staan en zal hij haar gewoon alleen moeten laten met de kinderen.
2015 💙
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 06 Jul 2015 20:43

Re: Uit elkaar en kinderen.

Zijn de kinderen wel door hem erkend? Want dan zou er idd sprake zijn van alimentatie. En inderdaad moet er nagegaan worden of hij het gezag heeft.
Er moet ook een ouderschapsplan worden opgesteld, als ik de situatie zo hoor zou ik dit zeker met een mediator samen doen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 06 Jul 2015 20:46

Re: Uit elkaar en kinderen.

Als je samen een relatie hebt gehad en daar kinderen uit voort zijn gekomen, en je gaat vervolgens uit elkaar, dan ben je tegenwoordig verplicht om een ouderschapsplan op te stellen. Dit kun je zelf in onderling overleg doen, maar als dat niet lukt (wat ik me in bepaalde gevallen best kan indenken) kan een mediator je daar ook bij helpen. Of een advocaat, en die kan ook om te beginnen alleen adviseren en helpen met zo'n plan op te stellen, je hoeft pas naar een rechter als je er echt niet uit komt en iets zou willen afdwingen. In een ouderschapsplan staat eigenlijk alles over hoe je het samen gaat regelen voor de kinderen. Dus niet alleen hoe het qua zorg/omgang/verblijf wordt geregeld, maar ook dingen als financiën, schoolzaken, medische zaken, etc. Op internet kun je ook standaardplannen vinden, van wat er meestal globaal wel in wordt opgenomen.

Wat de vader betreft die loopt te sarren, ik weet niet of hij erkenning en/of gezag heeft? De moeder heeft sowieso gezag, dus ze moet hem erop wijzen dat hij het niet kan maken om hier zo mee om te gaan. Bijvoorbeeld voor de rechter (al hoop je natuurlijk dat dit niet zover hoeft te komen) zal dit niet goed staan voor hem. En stel dat hij zelf geen gezag heeft, dan is het nog gekker. Maar zelfs al hebben ze beiden gezag, dan hebben ze dus beiden recht op omgang met het kind/de kinderen. En dat kan gewoon alleen, zonder de ander. Tenzij er redenen zouden zijn die dat niet wenselijk maken, maar dan moet je bijvoorbeeld naar de rechter om dat aannemelijk te maken, je kunt zoiets niet op eigen houtje besluiten.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 08 Jul 2015 09:53

Re: Uit elkaar en kinderen.

Hippie schreef:Als je samen een relatie hebt gehad en daar kinderen uit voort zijn gekomen, en je gaat vervolgens uit elkaar, dan ben je tegenwoordig verplicht om een ouderschapsplan op te stellen. Dit kun je zelf in onderling overleg doen, maar als dat niet lukt (wat ik me in bepaalde gevallen best kan indenken) kan een mediator je daar ook bij helpen. Of een advocaat, en die kan ook om te beginnen alleen adviseren en helpen met zo'n plan op te stellen, je hoeft pas naar een rechter als je er echt niet uit komt en iets zou willen afdwingen. In een ouderschapsplan staat eigenlijk alles over hoe je het samen gaat regelen voor de kinderen. Dus niet alleen hoe het qua zorg/omgang/verblijf wordt geregeld, maar ook dingen als financiën, schoolzaken, medische zaken, etc. Op internet kun je ook standaardplannen vinden, van wat er meestal globaal wel in wordt opgenomen.

Wat de vader betreft die loopt te sarren, ik weet niet of hij erkenning en/of gezag heeft? De moeder heeft sowieso gezag, dus ze moet hem erop wijzen dat hij het niet kan maken om hier zo mee om te gaan. Bijvoorbeeld voor de rechter (al hoop je natuurlijk dat dit niet zover hoeft te komen) zal dit niet goed staan voor hem. En stel dat hij zelf geen gezag heeft, dan is het nog gekker. Maar zelfs al hebben ze beiden gezag, dan hebben ze dus beiden recht op omgang met het kind/de kinderen. En dat kan gewoon alleen, zonder de ander. Tenzij er redenen zouden zijn die dat niet wenselijk maken, maar dan moet je bijvoorbeeld naar de rechter om dat aannemelijk te maken, je kunt zoiets niet op eigen houtje besluiten.


Sluit ik me bij aan.
Ik zou als ik het zo lees ook een mediator inschakelen. Hier ook 2 jaar bij een mediator gelopen (ja ik weet het, absurd lang) en uiteindelijk toch via de advocaat nu bezig).
En uit eigen ervaring, gezag of geen gezag van de vader, de omgang zoals afgesproken zal nageleefd moeten worden. Ook al gebeuren er dingen die niet door de beugel kunnen dan nog moet je de afspraken naleven. Tenzij het inderdaad door de rechter anders word besloten.
Trots op mijn stoere ventje!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers