Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Automatische stofzuiger

<<

Anoniem301

Bericht 06 Jul 2015 08:41

Automatische stofzuiger

Ik las laast weer van een aantal forummers dat ze erg enthousiast zijn over de automatische stofzuiger. En met 3 katten moet ik elke dag stofzuigen dus zo'n ding lijkt mij super handig. Ik heb wel een paar vragen over die stofzuiger, hopelijk kunnen jullie ze beantwoorden!

- Welk merk is goed en aan welke prijsklasse moet ik dan denken?
- In de hoekjes komt hij zeker niet goed, omdat hij rond is?
- Gaat hij ook over het kleed, of stopt hij daar automatisch? Ons kleed is best hoog bij de bank.
- Komt hij wel eens vast te zitten?
- Als ik hem op de eerste verpieping aan zou zetten, valt hij dan niet van de trap?
- Past hij onder de bank om daar te zuigen? Ik snap dat het eraan ligt hoe hoog je bank is, maar zijn ze doorgaans zo plat?
- Zit er een stofzuigerzak in? Ik heb nu een Dyson die moet je zelf legen, en na 1 keer zuigen is de hele 'zak' propvol. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik vaker moet zuigen, dus er ligt natuurlijk ook meer als ik het doe.
<<

Anoniem166

Bericht 06 Jul 2015 08:46

Re: Automatische stofzuiger

Ik heb er in de winkel eens naar gevraagd en mij werd verteld dat de automatische stofzuigers niet zo goed zijn als je huisdieren hebt (honden, katten). Dat kunnen die stofzuigers niet heel goed aan, ze zijn vooral bedoeld voor klein fijn stof. Als ze goed waren bij huisdieren, dan had ik er ook één gekocht denk ik.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Jul 2015 08:59

Re: Automatische stofzuiger

Sanne schreef:Ik heb er in de winkel eens naar gevraagd en mij werd verteld dat de automatische stofzuigers niet zo goed zijn als je huisdieren hebt (honden, katten). Dat kunnen die stofzuigers niet heel goed aan, ze zijn vooral bedoeld voor klein fijn stof. Als ze goed waren bij huisdieren, dan had ik er ook één gekocht denk ik.


:nopompom: :cry:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 06 Jul 2015 09:00

Re: Automatische stofzuiger

Nou, ik huil ook met je mee. Ik wilde er ook al een aanschaffen vanwege mijn haarbal thuis waardoor ik te vaak moet stofzuigen.
<<

Anoniem166

Bericht 06 Jul 2015 09:03

Re: Automatische stofzuiger

Haha, jammer he?

Maar ik heb even zitten Googlen en de ervaringen zijn anders :yes:
http://www.wehkamp.nl/huishouden/stofzu ... 67_774953/

Nou wil ik hem ook!
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jul 2015 09:04

Re: Automatische stofzuiger

Vrienden van ons hebben zo`n ding én twee katten. Dat robot ding zuigt iedere dag en 1x per week zuigen ze nog met een gewone stofzuiger even grondig. Zij zijn wel een redelijk schoon koppel als ik het zo mag noemen en er liggen geen haren ofzo als we daar komen. Dat robot ding doet z`n werk (in mijn ogen) dus wel.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jul 2015 09:05

Re: Automatische stofzuiger

Wij hebben een Rumba (of roomba.. geen idee). Ideaal ding, hij was wel echt heel erg duur (volgens mij rond de 600 euro ofzo).
Wat ik me kan herinneren van wat mijn man verteld heeft, is dat je er een moet hebben met rubberen borstels, deze hebben een langere levensduur en pakken het vuil beter op.
Even antwoord op je vragen:

- Welk merk is goed en aan welke prijsklasse moet ik dan denken? Rumba dus, en nogmaals, de onze was echt wel prijzig. De onze kun je ook instellen dat hij op bepaalde tijden en dagen zelf gaat stofzuigen. Hij staat bij ons ingesteld op dinsdag, woensdag en vrijdag om 9.15, dat zijn de momenten dat er niemand thuis is.

- In de hoekjes komt hij zeker niet goed, omdat hij rond is? In principe wel, hij heeft namelijk uitstekende 'bezempjes' die het vuil bij elkaar euh.. vegen.

- Gaat hij ook over het kleed, of stopt hij daar automatisch? Ons kleed is best hoog bij de bank: Over ons kleed gaat hij wel heen en dat is best hoogpolig

- Komt hij wel eens vast te zitten? Bij ons is op dit moment de onderkant van de keuken open, omdat we laminaat gelegd hebben. Volgend jaar komt er een nieuwe keuken dus we hadden geen zin om die onderplanken op maat te zagen en ze terug te zetten, achteraan onder de keuken ligt geen laminaat, als hij hier vanaf gaat, zit hij vast haha.

- Als ik hem op de eerste verpieping aan zou zetten, valt hij dan niet van de trap? Nee, in die van ons zit een sensor.

- Past hij onder de bank om daar te zuigen? Ik snap dat het eraan ligt hoe hoog je bank is, maar zijn ze doorgaans zo plat? Bij ons past hij er net niet onder en onze bank is best hoog.

- Zit er een stofzuigerzak in? Ik heb nu een Dyson die moet je zelf legen, en na 1 keer zuigen is de hele 'zak' propvol. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik vaker moet zuigen, dus er ligt natuurlijk ook meer als ik het doe.
Nee, er zit een reservoir in, die is niet heel groot, bij ons gaat hij denk 2 zuigbeurten mee zeg maar. Dan moeten we hem even legen.

Wat ook een voordeel is van onze rumba, is dat hij zelf terug gaat naar zijn dockingstation om op te laden, als hij bijna leeg is!
Ik ben dus nog steeds enthousiast er over, en ook wij hebben 2 katten en straks een hond!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jul 2015 09:06

Re: Automatische stofzuiger

En mijn man verkoopt ze zelf en heeft nooit iets gezegd over dat het niet samen kan met huisdieren.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Jul 2015 09:10

Re: Automatische stofzuiger

Ah fijn dat je alle vragen zo goed hebt beantwoord Lejow, tnx! Klinkt wel als een ideaal ding zeg. Wel duur inderdaad, vond de Dyson ook al zo duur (was nog duurder) en dan nog zo'n ding van 600 euro erbij. Maar het klinkt wel fantastisch!
<<

Anoniem301

Bericht 06 Jul 2015 09:12

Re: Automatische stofzuiger

Sanne schreef:Haha, jammer he?

Maar ik heb even zitten Googlen en de ervaringen zijn anders :yes:
http://www.wehkamp.nl/huishouden/stofzu ... 67_774953/

Nou wil ik hem ook!


Oh deze ziet er ideaal uit! En is het merk waar Lejow het over heeft.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jul 2015 09:17

Re: Automatische stofzuiger

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_I ... angId=-11#

volgens mij hebben wij deze..
Wij hebben alleen niet zo'n 'virtual wall' er bij waarmee je ruimtes kunt afbakenen zodat hij er niet heen kan.

Je moet wel zorgen dat je vloer leeg is trouwens.
R had woensdag een treinbaan laten staan, want B wilde die laten zien aan mij, roomba was aangegaan en het hele ding lag door de hele kamer heen toen ik thuis kwam. En hij had wat kleine dingetjes 'ingeslikt' haha

CORRECTIE!
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_I ... langId=-11
deze hebben wij
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 06 Jul 2015 11:27

Re: Automatische stofzuiger

Ik vind dit ook allemaal wel heel goed klinken, maar wat is ie duur. Toch maar eens even over nadenken.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Jul 2015 11:41

Re: Automatische stofzuiger

Zonnetje, ja erg duur! De link die Sanne plaatste is hetzelfde merk en wel een stuk goedkoper.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Jul 2015 13:04

Re: Automatische stofzuiger

Nu wil ik dit eigenlijk ook...
Maar we hebben pas een nieuwe dyson, plus iemand die bij ons poetst, plus dat ik dalijk volledig thuis ben. Dus durf het niet aan mijn man voor te leggen hahahah
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 06 Jul 2015 17:31

Re: Automatische stofzuiger

Ik heb laatst een goedkope gekocht, omdat ik wilde uittesten hoe het samen met mijn twee katten ging. Ik heb een spider van €90,--. Deze doet z'n programma, maar hij is niet slim. Dus hij gaat wel heel de kamer door, maar er zijn ook stukjes die hij niet pakt. Hij laadt ook niet automatisch op, je moet hem zelf aan de lader hangen. Al met al ben ik er best blij mee voor €90. Het vervangt een gewone stofzuiger niet, maar het is goed voor tussendoor. Omdat ik hem zelf aan moet zetten en weer op moet laten, pak ik hem minder vaak. Ik vergeet het soms gewoon. In dat opzicht is een programmeerbare met laadstation wel handiger. Maar ik wilde even kijken hoe mijn katten erop reageerden en hoe het de kattenharen opving en dat gaat prima.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem122

Bericht 06 Jul 2015 17:37

Re: Automatische stofzuiger

Lejow schreef:Wij hebben een Rumba (of roomba.. geen idee). Ideaal ding, hij was wel echt heel erg duur (volgens mij rond de 600 euro ofzo).
Wat ik me kan herinneren van wat mijn man verteld heeft, is dat je er een moet hebben met rubberen borstels, deze hebben een langere levensduur en pakken het vuil beter op.
Even antwoord op je vragen:



Zo grappig, jij komt normaal echt over als iemand die enorm zuinig is, niet snel ergens geld aan uit geeft, echt voor koopjes gaat (Positief bedoelt he!), en dan wel 600 euro aan een stofzuiger uitgeven :P Leuk contrast!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jul 2015 23:13

Re: Automatische stofzuiger

Klopt helemaal mai pen rai.
Maar daarnaast heb ik de schurft aan het huishouden hahaha!
<<

Anoniem122

Bericht 07 Jul 2015 22:28

Re: Automatische stofzuiger

Lejow schreef:Klopt helemaal mai pen rai.
Maar daarnaast heb ik de schurft aan het huishouden hahaha!


:good: Dat laatste herken ik!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 08 Jul 2015 09:40

Re: Automatische stofzuiger

Ik heb er 1 (dankzij dit topic :razz: ) besteld. We twijfelden er al lang over maar die van Sanne vond ik wel okay qua prijs en goede recensies. In kader van verhuizing naar groter huis vind ik het wel een goed plan haha.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers