Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ervaring navel- of buikwandbreuk operatie?

<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 06 Jul 2015 22:51

ervaring navel- of buikwandbreuk operatie?

Ik heb een navel- of buikwandbreuk. Ben pas bij de chirurg geweest en stond 3 minuten later buiten met een afspraak voor een operatie waarbij een matje wordt geplaatst.

Nu krijg ik van mensen de vraag of ik wel echt een matje wil? Er zijn veel negatieve verhalen over matjes blijkt..
Tja...heb er behoorlijk last van dus heb naar mijn idee geen keus.
Ga morgen sowieso de poli nog even bellen om te overleggen, maar zijn er hier mensen met ervaringen?
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8168

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 07 Jul 2015 09:03

Re: ervaring navel- of buikwandbreuk operatie?

Ik heb er 1 net boven mn navel. Heb er geen problemen mee gehad en idd, als je er last van hebt dan heb je geen keus vlgs mij. Ik heb vlak voor de operatie aangegeven nog 2 hele kleintjes in de buurt te hebben en heb gevraagd of ze deze gelijk mee wilden nemen. Hebben ze niet gedaan en nu krijg ik daar heel langzaamaan last van. Ben dus bang dat ik weer moet.

Na de operatie had ik trouwens ENORM veel last van mn buikspieren. Verkijk je er niet op! Vlgs mij heeft het bij mij 1,5 / 2 weken geduurd voor ik weer volledig kom werken.
<<

Anoniem181

Bericht 07 Jul 2015 12:50

Re: ervaring navel- of buikwandbreuk operatie?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 07 Feb 2016 23:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 07 Jul 2015 18:47

Re: ervaring navel- of buikwandbreuk operatie?

*weg*
Laatst gewijzigd door _Lana_ op 10 Jul 2015 14:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 07 Jul 2015 20:54

Re: ervaring navel- of buikwandbreuk operatie?

Ja wordt gelijk een mat.
Hoe groot het gat is,geen idee.
Ik moest gaan liggen en hij duwde zijn vingers/hand op het gat en zei gelijk dat het een operatie werd waarbij hij een matje ging plaatsen. Meer informatie heb ik serieus niet gekregen. De chirurg had het over een snee die ze maken met de operatie. De verpleegkundige aan de telefoon had het weer over kleine gaatjes zoals een kijkoperatie.

Hoe is dat bij jullie gedaan?
Voor welke narcose hebben jullie gekozen?
Ook gebeurd met een dagopname?
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8168

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 07 Jul 2015 21:04

Re: ervaring navel- of buikwandbreuk operatie?

Ik heb een klein matje. Het zat net boven mn navel dus kreeg algehele narcose. Ze hebben mijn navel aan de onderkant opengemaakt en omhoog gevouwen om het matje te plaatsen. Het was idd een dagopname, ben er een ochtendje geweest en toen mocht ik gaan. Vooral gaan liggen/zitten/staan vond ik pijnlijk. De activiteit ansich niet maar de weg er naar toe zeg maar. Plassen is vreselijk! Eerst omhoog, dan weer zitten, ben je klaar moet je weer omhoog en dan wéér gaan zitten pfffff.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 07 Jul 2015 23:45

Re: ervaring navel- of buikwandbreuk operatie?

Je reageert niet meer, maar ik neem aan dat je het nu wel gelezen hebt, ik heb het weggehaald.
Afbeelding
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 08 Jan 2024 18:43

Re: ervaring navel- of buikwandbreuk operatie?

Ik ben vrijdag aan de beurt voor een operatie. Zijn er nog andere dames die ervaring willen delen?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 08 Jan 2024 21:26

Re: ervaring navel- of buikwandbreuk operatie?

Ik heb hier toen ook een topic over geopend volgens mij. Misschien kun je dat nog vinden. Ik ben 2 jaar geleden geopereerd aan een navelbreuk. Tijdens de zwangerschap van de middelste werd de breuk groter en ik kreeg er steeds meer last van. De operatie is mij heel erg meegevallen en ik ben heel blij dat ik het heb laten doen. Bij mij was het ook een dagopname. Ik heb niet veel last gehad na de operatie en ben na 3 dagen weer (wel rustig aan) gaan werken.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 08 Jan 2024 21:55

Re: ervaring navel- of buikwandbreuk operatie?

Ah ga ik nog een keer kijken.
Ik heb in de tweede zwangerschap een fikse navelbreuk opgelopen. Ik heb er ook best wat last van. Als mijn broek te hoog/strak om mijn buik zit, ook al is het maar vijf minuten, dan kan ik m’n dag weggooien. Dan heb ik daar nog zoveel last van.
Dus hoop binnenkort weer fatsoenlijk m’n eigen broeken weer aan te kunnen.

Ik zie erg op tegen het herstel. Ik mag niet tillen, dus ik vind het wel een uitdaging met de peuter van 2,5 en baby van 8 maand (&10kg al).

Ik doe al thuiswerken, dus dat gaat wel helemaal goed komen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 29 Jan 2024 19:28

Re: ervaring navel- of buikwandbreuk operatie?

Kan iemand mij een beetje geruststellen?

Twee en een halve week geleden geopereerd. Op zich gaat het herstel best prima. Soms hier een daar een trekkend gevoel. Ik probeer rustig aan te doen, maar met twee kleintjes soms lastig. Ik probeer ze zeker niet te tillen de eerste zes weken.
Maar nu heb ik sinds gisteren een pijnlijke plek. Als ik erop druk voelt het als een harde knobbel (dus niet zoals de breuk). En als je het aanraakt is het ook echt gevoelig, als ik per ongeluk tegen het aanrecht leun ofzo.
Nu ben ik als de dood dat ik toch te veel heb gedaan, en dat het matje heeft losgelaten.
Ik heb het ziekenhuis gebeld en die zeggen dat dat niet zomaar kan en ook niet vaak gebeurd. Dat ik er meer rekening mee moet houden dat vocht wegebt en dat de buikspieren weer opnieuw moeten settelen.
Op internet kan ik ook niet specifiek iets vinden over een loslatende mat. Toch kan ik deze gedachten niet los laten.
Iemand die hier ervaring mee heeft en mij een beetje gerust kan stellen?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 29 Jan 2024 22:07

Re: ervaring navel- of buikwandbreuk operatie?

Ik zou nogmaals bellen en vragen of je even op controle mag komen, en anders misschien via de huisarts.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Jan 2024 13:30

Re: ervaring navel- of buikwandbreuk operatie?

Klinkt als een onderhuidse bloeduitstorting. Dat heeft tijd nodig om te herstellen, weken kan dat duren. Maar ik denk dat je toch nóg wat rustiger aan moet doen en nog minder moet tillen voorlopig. Dat matje laat inderdaad niet zomaar los en zou waarschijnlijk door een veel groter deel van je buik pijn geven.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 31 Jan 2024 20:16

Re: ervaring navel- of buikwandbreuk operatie?

Thanks voor je reactie!

Ik had met mijn man afgesproken, dat als ik vrijdag nog last hebt, we dan toch willen aandringen op een controle. Maar, door twee dagen echt heel rustig te doen, is de pijn echt afgenomen. Dus ik moet echt (bijna) niks doen voor mijn gevoel. En ik deed al zo weinig.

Maar goed, even doorbijten! 🫣
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers