Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eet jij op je werk ?

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Jul 2015 13:53

Re: Wat eet jij op je werk ?

Gezien je andere topic over geld, lijkt het me handig als je eens een goed gesprek aangaat met je vriend hierover. Maar dat geheel terzijde. Blijkbaar ben jij het namelijk níet eens met hoe de gang van zaken is momenteel.

Voor de rest denk ik dat er hier wel genoeg tips staan qua eten.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jul 2015 13:58

Re: Wat eet jij op je werk ?

sanskie schreef:@ caro precies
@ Yadira klopt

maar meiden ..krijg het niet aan zijn verstand gepraat maar goed ..koop gewoon eten bij de supermarkt en neem ik dat mee naar werk ook prima.
Geen zin in disucssies hier over

Ik zou juist voor eens wel eens goed de discussie aangaan, want je gaat dit (in heel andere situaties) nog vaak tegenkomen en als je altijd moet schikken word je knettergek.

Geld is niet voor niks een van de grootste onderwerpen van relatie issues.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 07 Jul 2015 13:59

Re: Wat eet jij op je werk ?

thanx iedereen voor de tips ...en kom maar op met nog meer tips :)
<<

Anoniem328

Bericht 07 Jul 2015 14:30

Re: Wat eet jij op je werk ?

Sanskie dus jij betaalt 75 % van het avondeten op de dagen dat je werkt. 100 % voor jezelf en 50 % voor je vriend. Lekker oneerlijk. Ik zou dit soort discussies dus echt niet uit de weg gaan, want blijkbaar zit het je wel dwars en dit soort dingen moeten juist toch bespreekbaar zijn binnen een relatie. Hij heeft gewoon echt ongelijk op dit punt.

Ik eet meestal gewoon brood op m'n werk en een paar stuks fruit. Soms haal ik tussen de middag producten voor een salade of ik neem dat mee van huis. Het lekkerst vind ik om m'n brood pas op m'n werk te beleggen en er dan vaak tomaat, komkommer, een eitje etc. bij op te doen.
<<

Anoniem193

Bericht 07 Jul 2015 14:41

Re: Wat eet jij op je werk ?

Ik eet 3 middagen bij mijn moeder, mijn man neemt altijd eten mee van huis voor zijn lunch. Absoluut niet eerlijk, dus ik pak altijd coca cola en hij krijgt goedkope shit koffie. Dan trekt dat elkaar weer recht he.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 07 Jul 2015 15:03

Re: Wat eet jij op je werk ?

@ olijfje ...We storten allebei 50/50 aan boodschappengeld. Hier van haal ik eten voor hem, eten voor mijzelf en neem ik dan mee naar het werk/of we eten samen thuis.

@ alibi ..maar het kost jou toch geen geld als je bij je moeder eet ? of ben je sarcastisch ?
<<

Anoniem193

Bericht 07 Jul 2015 15:08

Re: Wat eet jij op je werk ?

sanskie schreef:@ alibi ..maar het kost jou toch geen geld als je bij je moeder eet ? of ben je sarcastisch ?


Heel sarcastisch...
Ik vind het echt stom dat jij wel aan het avondeten van jou vriend zou moeten meebetalen, terwijl jou avondeten, als je dat op je werk eet en er ook voor moet betalen, dat niet vanuit de gezamenlijke pot betaald wordt.
Het is of alles uit de gezamenlijke pot of niks en niet net wat wel of niet schikt.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 07 Jul 2015 15:22

Re: Wat eet jij op je werk ?

Maar ik moet dus ook 3 euro betalen als ik alleen lunch op het werk. En hij lunch niet voor 3 euro per dag ( boterhammen van thuis) vandaar de discussie. En dan zou je het helemaal moeten ga na berekenen.
Ik koop gewoon eten bij de supermarkt van ons gezamenlijke boodschappengeld en dat neem ik dan mee naar het werk.
Probleem ook opgelost in mijn ogen.
Laatst gewijzigd door sanskie op 07 Jul 2015 15:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem328

Bericht 07 Jul 2015 15:32

Re: Wat eet jij op je werk ?

Ik vind dat eerlijk gezegd niet 'probleem opgelost'. Maar goed, als dit voor jou werkt dan moet je het zo maar oplossen. Ik zou er echter voor passen om op deze manier mijn vriends onredelijke gedrag te omzeilen.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jul 2015 15:35

Re: Wat eet jij op je werk ?

sanskie schreef:Maar ik moet dus ook 3 euro betalen als ik alleen lunch op het werk. En hij lunch niet voor 3 euro per dag ( boterhammen van thuis) vandaar de discussie. En dan zou je het helemaal moet ga na bereken.
Ik koop gewoon eten bij de supermarkt van ons gezamenlijke boodschappengeld en dat neem ik dan mee naar het werk.
Probleem ook opgelost in mijn ogen.

Ja, in zijn ogen.

Mijn vriend drinkt ook Red Bull. Ik ga nu in het vervolg van de prijs van 2 blikjes Red Bull maar chocolade voor mezelf kopen denk ik. :12:

Jemig. Doet hij met boodschappen ook zo moeilijk? Er zal toch wel meer zijn wat hij niet eet en jij wel en andersom. Alsof je alles op de weegschaal moet leggen. Wat Olijfje zegt, dit is niet probleem opgelost.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 07 Jul 2015 15:38

Re: Wat eet jij op je werk ?

Voor mij wel ik vind het prima zo

We betalen gewoon allebei 50/50 aan boodschappen en kopen hiervan wat wij willen
<<

Anoniem193

Bericht 07 Jul 2015 15:39

Re: Wat eet jij op je werk ?

sanskie schreef:Voor mij wel ik vind het prima zo

We betalen gewoon allebei 50/50 aan boodschappen en kopen hiervan wat wij willen


Volgens mij mag jij hiervan kopen wat hij goed vindt en niet wat jij wil.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 07 Jul 2015 15:40

Re: Wat eet jij op je werk ?

Eens met Yadira. En dan mag de vriend van Yadira geen hap van haar chocolade nemen hoor. Anders moet je weer gaan berekenen wat die ene hap gekost heeft :12:

Ik snap dat dit voorbeeld flauw is, maar dat vind ik van de reactie van de vriend van to ook.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 07 Jul 2015 15:42

Re: Wat eet jij op je werk ?

Alibi schreef:
sanskie schreef:Voor mij wel ik vind het prima zo

We betalen gewoon allebei 50/50 aan boodschappen en kopen hiervan wat wij willen


Volgens mij mag jij hiervan kopen wat hij goed vindt en niet wat jij wil.


Dat is echt onzin.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jul 2015 15:45

Re: Wat eet jij op je werk ?

En als je dan voor €3 per dag aan lunch voor jezelf meeneemt, lekkere broodjes met zalm en een pak Optimel, dan is het wel goed, want dan zijn het wel boodschappen?
<<

Anoniem186

Bericht 07 Jul 2015 15:46

Re: Wat eet jij op je werk ?

Jeetje, wat een gedoe allemaal...
<<

Anoniem328

Bericht 07 Jul 2015 15:53

Re: Wat eet jij op je werk ?

Een serieuze vraag he. Wat als jullie samen uit eten gaan en jij bestelt een duurder gerecht dan je vriend? Moet jij het verschil dan ook zelf betalen? Want dat komt in het principe op hetzelfde neer want dan gaat het ook om avondeten wat bij jou duurder is. Het enige verschil is dat dat niet op je loonstrookje staat.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Jul 2015 15:58

Re: Wat eet jij op je werk ?

Sanskie: ik zou dus zeker niet het gesprek uit de weg gaan hierover. Je andere topic zei ook al veel tussen de regels door over hoe hij met geld omgaat. En wat hij wel/ niet eerlijk vindt. Als jij het er niet mee eens bent, heb je het recht dit aan te kaarten.

Geloof mij: als je eenmaal in een relatie begint om dit soort onderwerpen heen te redeneren, dan is het einde zoek. Dan ga je op eieren lopen.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 07 Jul 2015 16:23

Re: Wat eet jij op je werk ?

Jans schreef:Jeetje, wat een gedoe allemaal...


Precies jullie maken het echt groter dan het is.

Gewoon inspiratie op doen that's
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers