Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

<<

Anoniem114

Bericht 06 Jul 2015 12:27

Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Het valt me op hoeveel mensen er bezig zijn met de Freek plaatjes en hoeveel moeite moeders, maar ook ooms en tantes, opa's en oma's etc, doen, voor die plaatjes!

Deed me denken aan vroeger, toen het een rage was om Pokémon plaatjes te verzamelen om je sticketalbum vol te krijgen, maar toen realiseerde ik me ook dat ik echt stápels met stickers had, maar nooit moeite heb gedaan om een album vol te plakken. Sterker nog; ik deed alleen mee met de rage om mee te doen met 'handje-klap'! Daarbij speelde je tegen elkaar en sloeg je een high five met de stickers ertussen. Die dwarrelden dan omlaag en als jouw afbeelding omhoog lag en die van je tegenstander omlaag, dan won jij en kreeg je de sticker van de tegenstander. Soms was de inzet nog hoger en dat vond ik juist het leukste haha.

Maar goed, verder kwamen we alleen aan die plaatjes door te ruilen op 't schoolplein, door die spelletjes te doen of, zoals ik ook vaak deed; de bank nakijken op kleingeld en nog meer stickers kopen... Hebben jullie ook veel stickers o.i.d. verzameld? En hoe kwam je er dan aan?
<<

Anoniem 146

Bericht 06 Jul 2015 12:31

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Haha, jazeker. Er was altijd wel een rage. Die stickers kwamen altijd wel weer terug. Met voetballers, pokemon en vast nog veel meer.
Ik kreeg ze bijna nooit van mijn ouders. Soms 1 pakje. Daarmee probeerde ik dan meerdere stickers voor terug tw winnen. De spellen die wij er mee deden sloegen eigenlijk nergens op. Zo dicht mogelijk tegen de muur gooien en zelfs 'knikkeren'. Schuiven dus in het knikkerpotje. Daarmee beschadigde je de kaarten wel. Dan werd 'ie minder waard. ;-)
<<

Anoniem118

Bericht 06 Jul 2015 12:35

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Ja, stickers! Gewoon, gewone stickers, alle soorten (maar het liefst met glitter, of 3D of weetikwat natuurlijk). Ik had een schriftje en dan was het ruilen met de andere meiden. Spelletjes deden we er niet echt mee.

En flippo's! Mijn broertjes en ik moesten natuurlijk delen dus het was balen als de ander aan de beurt was en er net een goeie uit de chipszak kwam. Ik spaarde ze wel echt in de bijbehorende mappen. Samen met een vriendin, anders kwam het nooit vol, haha. We hadden twee mappen bijna vol. Nu hebben we er allebei nog één op zolder liggen, haha.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jul 2015 12:39

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Ik had Britney Spears kaarten/foto's en ook van Idols.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 06 Jul 2015 12:52

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Wat ik mij nog kan herinneren dat ik panini plaatjes had (groep 3/4)van de lion king en 101 dalmatiërs die ruilde ik dan met klasgenootjes.

Ook heb ik foto's gespaard van de spice grils ik was echt super fan (groep 8) en flippo's !!!

Mijn zusje heeft ook zo'n panini boek gehad van de winx club en die ging ik dan ruilen op marktplaats voor haar.

Die Freek gekte nu vind ik wel leuk ik had denk als moeder ook geruild voor mijn kind ...ik zag trouwens van ochtend bij de ah 3 dozen staan met die plaatjes die je gewoon gratis kon pakken( netjes ruilen) omdat ze over waren ...aardig zeg.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 06 Jul 2015 13:56

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Ja ik had vroeg het sticker boek van de Power Rangers vol gespaard.
Ook de flippo mappen zaten vol en het was huilen als je maar bleef verliezen met het spelletje en toch maar door bleef gaan haha.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11825

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Jul 2015 14:13

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Ik heb nooit een stickers of iets verzameld in een boek. Ik heb wel de flippo's verzameld, maar deze lagen in stapeltjes in de kast. Uiteindelijk heb ik alles weg gegooid op die van Tweety na, maar na 3 jaar die ook eens weggegooid.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 06 Jul 2015 14:53

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

sanskie schreef:Ook heb ik foto's gespaard van de spice grils ik was echt super fan (groep 8) en flippo's !!!


Ik ook dit! Foto's en stickers van de Spice Girls in groep 8.
Flippo's ook wel, maar daarmee was ik minder fanatiek.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Jul 2015 15:31

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Ik spaarde vroeger gewone stickers. Had schriften vol geplakt met allemaal verschillende maten en soorten. En trots dat ik er op was :smile: .
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 06 Jul 2015 15:55

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Flippo's inderdaad. Weet nog dat die zakken chips gewoon opengemaakt werden in de winkel en de flippo's eruit gehaald. Weird!
Ik heb vroeger barbieplaatjes gespaard. Vet cool!
<<

Aardbeitje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:41

Bericht 06 Jul 2015 16:55

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Ja die spaarde ik ook! Van de Spice Girls. Het hele boek had ik vol en zo'n map met foto's. En de flippo map had ik ook compleet geloof ik. Om er vervolgens eigenlijk niks mee te doen :laughcry:
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jul 2015 16:59

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Wat het sparen van de Freek stickers voor ons zo leuk maakt is dat beide kinderen gek zijn op beestjes en natuur. Als ze zomaar wat wouden gaan sparen was ik er wellicht niet zo fanatiek in. Maar nu ze dit boek ook gebruiken om te leren, wil ik er wel moeite voor doen.

Wij hebben de Flippo's wel fanatiek gespaard, maar met 6 kinderen kun je geen 6 boeken vol krijgen :)
<<

Anoniem122

Bericht 06 Jul 2015 17:34

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Ik spaarde flippo's en spicegirls foto's. Aan de flippo's kwam ik alleen wanneer er thuis een zak chips open ging, of bij opa en oma ofzo bijvoorbeeld. Echt niet dat we vroeger bij de supermarkt gingen bedelen, of dat mijn ouders moeite deden om ons te helpen bij het verzamelen.

Spicegirls foto's waren van die pakjes met 6 foto's, die kocht mijn moeder 1x in de week ofzo voor me, was 2 gulden geloof ik. Kreeg dat dan in plaats van iets lekkers tijdens het overblijven. (Mijn moeder was overblijf juf en nam dan vaak iets van een Kinder Bueno mee).
<<

Anoniem114

Bericht 06 Jul 2015 17:39

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Oh flippo's hebben we ook gespaard natuurlijk. We hadden er iets meer dan gemiddeld omdat m'n moeder bedrijfsleider was in een supermarkt en alle beschadigde zakken of over datum zakken werden weggegooid en dan werden de flippo's voor ons gered :D

Opentrekken in de winkel gaat wel heel ver.. Wat ik vroeger wel deed, was surprise eieren wegen! Ik spaarde namelijk die Hippo's die er in zaten en vond die kleine spelletjes flut. Die met die spelletjes en puzzeltjes wogen minder zwaar dan de hippo's, dus dan wist je welke je hebben moest :smile:
<<

Anoniem152

Bericht 06 Jul 2015 18:50

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Ik heb paardenstickers van Panini gespaard.
Heb zelfs nog een oproepje in de Ponyclub (nog geen internet) gezet om stickers te ruilen. Hierdoor heb ik mijn album wel vol gekregen.

Flippo's spaarde ik niet. Mijn overbuurmeisje wel. Als haar moeder een nieuwe zak chips had gekocht, haalde ze de flippo eruit en sealde de zak toen weer dicht.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jul 2015 19:27

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Ik spaarde paardenstickers en heb ook dierenstickers gespaard.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 06 Jul 2015 19:58

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Ik spaarde plaatjes van de Spice girls. En flippo's de meeste daarvan heb ik nog op zolder liggen.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 07 Jul 2015 06:54

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Ik spaarde ontzettend veel!
Flippo's, Spacixkaarten, Backstreet Boys stickers & kaarten, Spice Girls tatoeages van die vieze kauwgom haha, postzegels ;)
Ik heb trouwens nog een hele doos dubbele flippo's liggen en nog een heleboel BSB kaarten & stickers, dus mocht je nog wat zoeken :D
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11328

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Jul 2015 08:54

Re: Heb jij vroeger (panini) plaatjes verzameld?

Ik had dierenstickers inclusief boek en een Alfred J kwak stickers met boek.
Daarna van de fantasy stickers en speelde er mee zoals Bazinga deed. Ook dichtste bij de muur gooien. Ook met flippos.

Die dieren en Alfred stickers kreeg ik. De fantasy stickers gaf ik al mijn spaarpotgeld aan uit...
Flippos kwamen gewoon uit de zak, al wilde mijn moeder geen echte merk chips..
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers