Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


schaduwdoek

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Jul 2015 11:15

schaduwdoek

Ik heb een heerlijke achtertuin op het oosten, maar ook een diep achtertuin waardoor ik in de zomer de gehele dag zon heb in de tuin. Op zich heerlijk, maar een beetje schaduw is ook wel lekker.
Nu zat ik te denken aan een scahduwdoek. Heeft iemand daar ervaringen mee en vooral met het opspannen. Als ik een beetje rondkijk op internet, dan zie ik vooral dat mensen het doek horizontaal hangen. Terwijl mijn idee was om het doek van de pergola naar de grond te trekken, zodat hij schuin komt te hangen. Deze ruimte heb ik in de tuin wel. Ik heb in de achtertuin geen mogelijkheden om het doek volledig horizontaal te hangen namelijk.
Iemand ervaringen met een schaduwdoek en het opspannen daarvan met de aanbevolen materiaal of kan het ook zonder materiaal? En een beetje primitief met wat haringen in de grond en scheerlijnen?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 570

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 06 Jul 2015 08:33

Re: schaduwdoek

Wij hebben een schaduwdoek hangen en zijn er erg tevreden over. Het houdt de zon goed tegen en ziet er ook meteen gezellig uit. Het doek zit aan twee punten vast aan het huis en we hebben 1 paal staan, waar we hem op twee hoogtes vast kunnen maken. het is een best stevig doek, welke je denk ik niet vast krijgt met haringen. Je zicht is dan toch ook weg, als je hem naar de grond toe trekt? wij hebben de constructie ook zelf gemaakt, omdat we de echte erg duur vonden.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Anoniem258

Bericht 06 Jul 2015 14:36

Re: schaduwdoek

Ik heb een simpele van de action die het prima doet. Met 3 punten vast te maken. Kan volgens mij ook prima in de grond met een haring hoor.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers