Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Burenlawaai

<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 12:45

Bericht 28 Jun 2015 18:28

Burenlawaai

Ik ben even benieuwd naar jullie mening. Ik wilde gisteravond op tijd naar bed, maar m'n achterbuurten hadden blijkbaar een feestje op hun balkon. Balen, maar goed. Om 1.00 ging er vervolgens iemand op zijn gitaar spelen, en het hele balkon zong mee (dit gaat trouwens niet over studenten maar volwassenen van een jaar of 40.)
Met de ramen dicht ben ik uiteindelijk in slaap gevallen om om 4.00 weer wakker gezongen te worden door wat achterblijvers van het feest. Dit ging tot 5.30 door nadat ik geroepen heb dat ze op moesten houden :)

Wanneer zouden jullie hier iets van zeggen? En zou je er überhaupt iets van zeggen?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 28 Jun 2015 18:40

Re: Burenlawaai

Ik heb er weleens de politie op gezet. Ik was zwanger en die mensen, die ik niet kende, waren dronken. Ik heb me tegenover de politie geëxcuseerd, maar ik wilde het risico op een kwaaie dronk niet nemen en dus ook mijn man niet sturen. Een klein uurtje later was het over, de politie was aan de deur geweest.

Er zijn dit jaar ook wel feestjes geweest, maar bij andere buren. Ik kon niet zien waar het was, dus ik heb er niets mee gedaan. Te meer omdat mijn zoon (die aan die kant slaapt), er ook gewoon doorheen sliep.
L2014 & H2017
<<

Anoniem127

Bericht 28 Jun 2015 18:41

Re: Burenlawaai

Heel erg asociaal dit, je zult wel niet de enige zijn die de halve nacht heeft wakker gelegen. Ik had er ook wat van gezegd / geroepen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 28 Jun 2015 18:41

Re: Burenlawaai

Het is vervelend, maar ik zou niks gezegd hebben. Het was een zaterdag, en een feestje soms moet kunnen. Als het regelmatig voorkomt of doordeweeks dan zou ik er wel wat van zeggen. Alleen niet schreeuwen, gewoon een berichtje sturen of even aan bellen (en als ik daar geen zin in heb, dan zou ik oordopjes kn doen en de volgende dag er iets van zeggen).
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 12:45

Bericht 28 Jun 2015 18:46

Re: Burenlawaai

Ja dat vond ik ook lastig Jorja. Want het is inderdaad een zaterdag, maar had m'n slaap wel hard nodig.
Helaas heb ik hun telefoonnummer niet, en heb ook geen idee wie daar wonen eigenlijk. De buurt is hier best op zichzelf.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 28 Jun 2015 18:59

Re: Burenlawaai

Ik zou er bij één keer niet meteen iets van zeggen, maar als het vaker is wel. Mijn bovenburen houden helaas ook wel van een feestje, dan heb ik het over keiharde bonk-muziek tot 04:00 uur. Dat is dus echt niet te harden boven je hoofd, dus hier hebben we al vaak iets van gezegd. Helaas zijn het aso's, dus hebben we ook al een paar keer de politie gebeld omdat ze gewoon niet luisterden. Nadat de politie een paar keer is geweest gaat het iets beter gelukkig, lees: wel gedreun in het weekend maar niet meer megahard en niet tot 04:00 uur. Je snapt: ik heb inmiddels al heel vaak een denkbeeldige moord gepleegd :laughcry:

Ik zou trouwens als je alleen woont ook niet gaan aanbellen, lijkt me niet echt veilig als vrouw. Dan zou ik gewoon de politie bellen, die snappen dat ook wel.
<<

Anoniem131

Bericht 28 Jun 2015 19:33

Re: Burenlawaai

Als ik een briefje in de bus krijg, zeg ik er de eerste niks van maar anders zeg ik er ook de eerste keer iets van om 4 uur. Dat is midden in de nacht en dan kun je best wel even zelf bedenken dat je je geluid moet dempen.
<<

Anoniem124

Bericht 28 Jun 2015 20:01

Re: Burenlawaai

Als het eenmalig is en ik ze anders nooit hoor zou ik er niks van zeggen. Als het vaker gebeurd wel.
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 28 Jun 2015 21:45

Re: Burenlawaai

Het is heel vervelend maar het kan een keer gebeuren. Ik zou er niets van zeggen. Tenzij het met regelmaat is natuurlijk. Ik heb zelf regelmatig feestende buren maar ik woon dan ook in het centrum van Amsterdam dus dan kan je dat verwachten :laughcry:. Politie bellen zou ik niet snel doen, ik zou eerder de dag erna overdag aanbellen dat je last hebt gehad en of het de volgende keer wat rustiger kan.
<<

Anoniem321

Bericht 29 Jun 2015 12:32

Re: Burenlawaai

Een feestje op zaterdagavond moet kunnen vind ik, maar om tot half 6 's ochtends door te gaan... Nee dat gaat veel te ver, dus in jouw geval had ik ook naar buiten geroepen geloof ik.
Maar om er nu achteraf wat van te gaan zeggen, weet ik niet. Tenzij je ze weet wie het zijn en het vaker voorkomt.
Maar ja, dan nog.. Ik ben daar zelf niet zo'n held in.

Door de jaren heen heb ik zelf 's zomers nogal wat last gehad van mijn achterburen, die graag tot laat buiten zitten en er ook wel een paar lusten en daardoor steeds luidruchtiger gaan praten..
maar heb ze er nooit op aangesproken, terwijl ik het wel erg vervelend vond en ik op laatst zelfs in de logeerkamer aan de voorzijde van het huis ging liggen om ze maar niet te horen.
Waarom? Ik wilde geen zeikerd zijn, want het was altijd in het weekend en bovendien ben ik een schijterd in dat soort dingen.

(nu hebben ze een soort serre gebouwd waar ze dan in zitten, en nu hoor ik ze niet meer, hoera!)
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 29 Jun 2015 15:30

Re: Burenlawaai

Op een zaterdag vind ik dat prima kunnen, ook al kan het voor jou wel vervelend zijn omdat je de slaap nodig hebt. Hier in de buurt gebeurt dat regelmatig en soms vind ik het ook vervelend maar ik bedenk me dan dat er over feestje bij ons ook nooit geklaagd wordt. Stukje geven en nemen. Tenzij het ieder weekend raak is, dan zou ik er ook wat van zeggen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem190

Bericht 29 Jun 2015 15:56

Re: Burenlawaai

Ik ben van mening dat je er best iets van zeggen. Ik moet helaas ook regelmatig naar onze buurjongen, die speelt elke avond harde muziek. Zijn tv staat tegen onze muur en hebben er echt veel last van. Onze tv komt er niet boven uit.
Onze boven buur jongens komen tegenwoordig netjes melden wanneer ze een feestje hebben, dan kunnen wij er ook rekening mee houden, en zeg dan ook dat zij een beetje rekening met ons kunnen houden.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 30 Jun 2015 13:21

Re: Burenlawaai

Lastig, ik zit in een beetje dezelfde situatie, maar het zijn niet onze buren, maar de mensen een huis verder. Wij wonen er pas een half jaar en ik ken de mensen die in dat huis wonen niet eens. Ik denk dat het een zoon/dochter is, die op zolder een kamer heeft en zo af en toe mag ze keihard de muziek aanzetten, met ramen open, zodat de hele buurt kan meegenieten. Het gebeurt nooit laat in de avond, maar ik heb het toch al wel een aantal keren gehoord, terwijl ik rustig in de tuin zit, of tv wil kijken, of zit te studeren... ik heb er nog niks van durven zeggen. Als ik ze kende, had ik het wel gedaan, maar dan inderdaad nadat het meer dan eens voorgekomen is.

Dus in jouw geval: als je de mensen een beetje kent (lees: weet wie het zijn) en het komt vaker voor, wel er iets van zeggen!
december 2016
juli 2019
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 03 Jul 2015 18:42

Re: Burenlawaai

Niekske, daar zou ik dan weer niks van zeggen. Het is overdag en uit jouw verhaal kan ik niet opmaken dat ze dit elke dag een X aantal uur doet.

Lara, in jouw geval had ik er zeker iets van gezegd. Half 6 is te lang. Prima dat men in de tuin zit, maar wel met gedempte stem na een uurtje of 12 (vind ik).
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:32

Bericht 03 Jul 2015 21:52

Re: Burenlawaai

Oh dit lijkt me echt vervelend, en frustrerend ook als je lekker wil slapen. Ik zou het er voor nu bij laten, omdat je immers op dat moment al geroepen hebt dat het moest stoppen. Zou het weer gebeuren dan zou ik misschien aan de deur gaan. Al zou ik stiekem wel een beetje eng vinden hihi
<<

Anoniem111

Bericht 04 Jul 2015 08:04

Re: Burenlawaai

Wij hebben dat ook een keer gehad. Het was superhard dus slaapkamerraam dicht wilden we echt niet, maar twee huizen verderop hadden ze een feestje dat tot diep in de nacht doorging met veel lawaai in de tuin. Heb me rot geërgerd, maar er niets van gezegd aangezien het eenmalig was. Als het regelmatig gebeurt, zou ik er wel wat van zeggen.

Wij zaten trouwens vanochtend vroeg in de tuin te ontbijten (7 uur), met dochtertje, dus dat gaat soms gepaard met wat gepiep en gejengel (als we niet snel genoeg de volgende hap geven) en toen zag ik de buurvrouw met slaperig hoofd ineens haar ramen dicht doen. Realiseerde me toen pas dat het misschien best asociaal was.
<<

Anoniem198

Bericht 04 Jul 2015 21:41

Re: Burenlawaai

Misschien ben ik heel saai en een party pooper maar ook al geef je een keer per jaar een feestje vind ik dat je rekening moet houden met je buren. Ik vind het wel zo netjes om na 1uur niet meer op het balkon of tuin te gaan staan en de muziek een stuk zachter of uit.Zet dan binnen het feest verder voort of ga de kroeg in,zaterdagavond of niet.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 05 Jul 2015 15:58

Re: Burenlawaai

Onze achterburen hadden vannacht ook een feestje tot laat en kon er niet goed van slapen, maar ik ga daar echt niets van zeggen. Wel als het iedere week zou gebeuren.
<<

Anoniem136

Bericht 05 Jul 2015 16:05

Re: Burenlawaai

Victoria schreef:Misschien ben ik heel saai en een party pooper maar ook al geef je een keer per jaar een feestje vind ik dat je rekening moet houden met je buren. Ik vind het wel zo netjes om na 1uur niet meer op het balkon of tuin te gaan staan en de muziek een stuk zachter of uit.Zet dan binnen het feest verder voort of ga de kroeg in,zaterdagavond of niet.


Eens. Ik vind half zes echt een asociale tijd, ik vind dat je best rekening kan houden met je buren.

Wij geven zelf nooit feestjes maar de kinderen gaan hier doordeweeks niet de tuin in vóór schooltijd en in het weekend zeker niet voor half 9. En als ze dan teveel herrie maken gaan ze ook zonder pardon weer naar binnen. Nou wonen we hier tussen de oudere mensen, geen andere jonge kinderen in direct aangrenzende huizen, anders zou het misschien nog anders zijn (want iedereen toch al vroeger wakker). Maar ik heb zelf in verschillende woningen overlast gehad en zou het echt erg vinden als anderen hinder van ons hadden. Ik vond het echt heel storend toen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Jul 2015 21:00

Re: Burenlawaai

Pitufo schreef:Wij hebben dat ook een keer gehad. Het was superhard dus slaapkamerraam dicht wilden we echt niet, maar twee huizen verderop hadden ze een feestje dat tot diep in de nacht doorging met veel lawaai in de tuin. Heb me rot geërgerd, maar er niets van gezegd aangezien het eenmalig was. Als het regelmatig gebeurt, zou ik er wel wat van zeggen.

Wij zaten trouwens vanochtend vroeg in de tuin te ontbijten (7 uur), met dochtertje, dus dat gaat soms gepaard met wat gepiep en gejengel (als we niet snel genoeg de volgende hap geven) en toen zag ik de buurvrouw met slaperig hoofd ineens haar ramen dicht doen. Realiseerde me toen pas dat het misschien best asociaal was.


Bij ons zitten de buren ook regelmatig vroeg met hun gillende kinderen in de tuin, erg vervelend als je eens uit wilt slapen. Dus net als feestjes die tot laat luidruchtig doorgaan vind ik vroeg met gillende kinderen naar buiten gaan ook best aso idd.
<<

Anoniem321

Bericht 06 Jul 2015 08:26

Re: Burenlawaai

Als ik kan kiezen, dan kies ik toch echt voor het geluid van kinderen 's ochtends om 7 uur in plaats van feestherrie om 2 uur 's nachts.
Maar misschien heeft dat ook te maken met het feit dat ik geen uitslaper ben.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers