Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelt mijn gevoel zich aan?

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Jul 2015 16:32

Stelt mijn gevoel zich aan?

E is een meisje dat het met iedereen goed kan vinden, groot en klein. Ze heeft ook nooit moeite gehad met weggaan, tot paar maanden geleden een kleine maand dat ze huilde bij de gastouder als ik ging. Fase waarschijnlijk.
Vorige keer toen ik ging merkte ik al dat het niet helemaal lekker zat, maar verer niks. Vanmorgen zei E 'niet gastouder'. Even later de naam van een meisje dat daar ook komt als kind, ook 2 jaar, ik noem haar nu N.
Toen ik haar vanmorgne afzette, ze al niet al te happy naar binnen ging, noemde ze die naam N weer. Ze trok ook een pruillip. Verschrikkelijk dat beeld, vooral als je het niet gewend bent. Toen ik zei dat ze vanmorgen al niet wilde en die naam noemde zei de gastouder owja een tijdje terug is N geduwd door iemand, maar zij denkt dat dat door E komt en wil daarom niks met E doen. E doet haar best (aldus) gastouder, gastouder zou dat ook doen zei ze. Alleen N roept dus nee E, of huilt als E voorbij loopt. Een andere keer gaat t wel beter. En als ze naar huis gaat krijgt ze wel een knuffel..
Ik weet dat het kinderen zijn, hoewel ik de leeftijd van 2 nu wel moeilijk in te schatten vind. Maar ik zie dus dat mn dochter er last van heeft. Het eerste wat ze zei toen ik binnen kwam 'N is weg'. Vind het ook jammer dat gastouder dit nu pas zegt (toen ik dat zei zei ze ow ik wist niet dat E daar last van had). Als ik weg ben doet ze het wel gewoon goed, en tis ook niet dat E daar op haar tenen loopt, ze heeft daar wel gewoon plezier. En ik weet dat E wel sfeergevoelig is, als er een baby of kind huilt benoemt ze dit en gaat ze bijv troosten. Dus mss is ze wel onder de indruk dat N zo doet, ongeacht of het tegen haar is?
Hoewel ik weet dat ik ook overbezorgd kan zijn, maar het zit me niet helemaal lekker. Zowel het 'gevoel' van E, als de reactie van de gastouder (in een opvang zitten verschillende kinderen met wie niet iedereen met elkaar kan opschieten, daar leert ze van)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem163

Bericht 01 Jul 2015 18:59

Re: Stelt mijn gevoel zich aan?

Is het niet zo dat ze rond die leeftijd echt besef krijgen van anderen om zich heen?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Jul 2015 20:34

Re: Stelt mijn gevoel zich aan?

Tja, als de gastouder het niet opgevallen is, kan ze er natuurlijk ook weinig over zeggen tegen jou.

Ik denk dat ook dit een fase is. En kids zijn nou eenmaal niet altijd vriendjes met iedereen. Ik zou haar proberen niet te veel mee te praten denk ik, en haar proberen uit te leggen dat er niets is.
(ik haal uit je tekst niet of N ook iets bij E doet?)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Jul 2015 20:53

Re: Stelt mijn gevoel zich aan?

Maar als de gastouder wel oovalt dat N anders, als in niet normaal, reageert op E, ook al ziet zij niet meteen zichtbaar reactie, dan kan ze dit toch wel doorgeven? Gewoon. Ook al gaat het met momenten wel goed.
Stel dat er in de nipabije omgeving iets gebeurt, bijv oma in het ziekenhuis. E hoeft daar geen zichtbaar reactie op te geven, maar ik zou dit wel aan de gastouder doorgeven, omdat je niet weet welke prikkels ze meekrijgen.
En N doet E idd lichamelijk niks aan. Ze ontwijkt haar alleen, schreeuwt/huilt als ze in de buurt komt. En blijkbaar is E daar dus wel van onder de indruk.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 01 Jul 2015 21:10

Re: Stelt mijn gevoel zich aan?

Heel vervelend dat je dochter er zo verdrietig van wordt. Maar ik denk dat de gastouder zich er niet van bewust is geweest dat het zo veel indruk op Een maakte. Je hebt het nu verteld dus nu zou ze er rekening mee kunnen houden toch!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Jul 2015 05:20

Re: Stelt mijn gevoel zich aan?

Mss wel dan idd :)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Jul 2015 21:10

Re: Stelt mijn gevoel zich aan?

Elsa schreef:Maar als de gastouder wel oovalt dat N anders, als in niet normaal, reageert op E, ook al ziet zij niet meteen zichtbaar reactie, dan kan ze dit toch wel doorgeven? Gewoon. Ook al gaat het met momenten wel goed.
Stel dat er in de nipabije omgeving iets gebeurt, bijv oma in het ziekenhuis. E hoeft daar geen zichtbaar reactie op te geven, maar ik zou dit wel aan de gastouder doorgeven, omdat je niet weet welke prikkels ze meekrijgen.
En N doet E idd lichamelijk niks aan. Ze ontwijkt haar alleen, schreeuwt/huilt als ze in de buurt komt. En blijkbaar is E daar dus wel van onder de indruk.



Ja, maar dat is andersom.
Als ik van alle kinderen moet doorgeven hoe ze op anderen reageren (of niet), heb ik er een dagtaak bij.
Kennelijk was het niet opvallend genoeg voor haar om er iets van te zeggen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Jul 2015 22:52

Re: Stelt mijn gevoel zich aan?

Is N. niet ook een aanwezig kind? Ik merk op het kdv vaak dat als wij een bepaalde naam vaak zeggen, bijv. Pietje omdat Pietje veel sturing nodig heeft, kinderen dit erg snel overnemen. Nu is het vaak wel zo dat Pietje dan wel iemand één keer geduwd heeft of zo maar als een kind dan valt en Pietje was niet eens in de buurt roepen ze vaak al "Pietje" terwijl die er niks mee te maken heeft. Ze vormen dan ook een negatief beeld van een kind en horen ons natuurlijk vaak die naam zeggen. Misschien komt N. gewoon wat onvoorspelbaar/bedreigend over naar jouw kind en is ze erg op haar hoede als N. in de buurt is. Dat ze haar op het einde van de dag knuffelt kan een goed teken zijn of ze wil haar juist te vriend houden. Ik denk dat het voor jouw kind belangrijk is om hier mee om te leren gaan, de gastouder kan hier een rol in spelen. Bijvoorbeeld het spel tussen de twee kinderen structureren en jouw kind zo positieve ervaringen op laten doen. Of jouw kind handvatten geven hoe ze om moet gaan met het andere kind (ja ook al is ze nog maar 2), bijvoorbeeld door haar duidelijk te laten zeggen als ze iets niet wil of leuk vindt en dan te laten zien dat dit ook effect heeft op het andere kind. Ik snap dat je het vervelend vindt maar zolang het andere kind niet fysiek is denk ik dat het meer onvoorspelbaarheid is waar jouw kind moeite mee heeft. Dat is gewoon een les die ze kan leren. Succes!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 03 Jul 2015 14:43

Re: Stelt mijn gevoel zich aan?

Lejow, ik ben zo wel, zowel op t werk en als thuis..

Lot, N is niet zo'n aanwezig (opstandig) kind. Gisteren was ik op tijd klaar en had ik ff wat gedronken daar. Toen ik binnenkwam en E uit bed kwam zei N meteen, meer in zichzelf, E doet niks he. Gastouder doet er dus ook wel zeker ieys aan. Schijnbaar gaat t de ene dag ook beter dan een andere x. En toen ik er was hebben ze ook ff samen gespeeld.
Ik denk dus dat t een kwestie is dat ik de negatieve dingen hoorde, t me overviel, en dat E zichtbaar iets niet leuk vind. Het kwam een beetje op me over toen alsof E 'gepest' werd, voor zover dat natuurlijk kan op die leeftijd.
Feit dat E nog steeds wel huilt en dus er wel wat last van heeft raakt me wel, maar ik zie nu dus ook dat t niet constant zo is waardoor t minder erg voelt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers