Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In het buitenland gaan wonen (new York)

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Jul 2015 10:20

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Pippa, het is natuurlijk iets heel spannends en een grote stap, maar als je jullie huis verhuurt (aan expats bijvoorbeeld) is er altijd ook weer een weg terug, weliswaar heb je dan geen werk, maar jullie hebben dan wel internationale ervaring opgedaan. Ik weet alleen niet of jij zo makkelijk een werkvergunning zou krijgen als je mee gaat, dus dat zou ik goed uitzoeken. Maar er is niets mis mee om het serieus te onderzoeken.
En ik denk dat washington net zo'n geweldige uitdaging zou zijn als New York, net als kleinere of andere plaatsen trouwens. Elke plek biedt weer wat anders. Ik zou zeggen ga naar Portland, dat is zo'n relaxte plek ;-).

Een vriendin van mij is samen met haar vriend en gezin naar Barcelona vertrokken om daar een tak van het bedrijf van haar vriend op te zetten. Ze hebben daarbij de mogelijkheid open gehouden om na een jaar tot anderhalf jaar terug te kunnen komen. Hun huis (in Amsterdam) is verhuurd in de tussentijd en daar huren ze een huis. Ze hebben het er enorm naar hun zin, ook al was het enorm wennen en kenden ze de taal nog niet.
<<

Aristoteles

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 25 Apr 2015 12:56

Bericht 01 Jul 2015 10:25

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Op dit moment zou ik zeker gaan. Mits ik ook een werkvergunning krijg. Ondanks dat ik van zekerheden hou lijkt me dit ook echt een mooie uitdaging.
<<

Anoniem123

Bericht 01 Jul 2015 10:51

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Voor geen goud. Als ik geen kinderen had dan had ik er nog wel over na willen denken. Maar nu met kinderen, nee.
<<

Madison

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 02 Jul 2015 03:40

Bericht 02 Jul 2015 03:58

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Speciaal voor dit topic ben ik uit de meelezersmodus gegaan :smile: Mijn man en ik zijn begin dit jaar naar New York verhuisd voor in ieder geval 2 jaar. Bij ons is de situatie wel andersom, aangezien ik een baan in New York kon krijgen en mijn man op mijn visum mee kon. In de meeste gevallen kun je als man/vrouw wel een werkvergunning aan vragen. Mijn man heeft nu sinds een maandje zijn vergunning binnen en is druk aan het solliciteren.

Ik kan het alleen maar aanraden om hier naar toe te verhuizen. Wij hebben veel moeten achterlaten in Nederland en hadden een koopappartement dat we hebben verkocht, maar het leven hier is het dubbel en dwars waard. Elk weekend voelt weer als een minivakantie. Daarnaast is New York voor familie en vrienden ook een interessante vakantiebestemming, die voor niet al te veel geld te bereizen is, waardoor we zo'n elke maand visite hebben hier. Ik zou er dus gewoon voor gaan :D
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 23:59

Bericht 02 Jul 2015 04:07

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Ik zou het doen, zeker zou ik m'n familie en vrienden missen (woon zelf ook alweer 2 jaar in het buitenland en dat is niet altijd makkelijk) maar wetende dat het tijdelijk is, trekt het avontuur me meer :)
Maargoed niemand kan zeggen wat jij moet doen, ik zou het echt van m'n gevoel laten afhangen.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers