Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spermabank

<<

Anoniem170

Bericht 30 Jun 2015 22:31

Spermabank

Stel je wil graag moeder worden, maar hebt nog niet de juiste persoon tegengekomen om ook kinderen mee te krijgen. Zou de spermabank dan overweging waard zijn voor jullie? Welke leeftijd ligt dan de grens bij jullie wanneer je dat zou overwegen? Zou je kiezen voor een anonieme donor of niet?
Of zou je overwegen om een bekende te vragen/ zwanger worden van een scharrel of het besluit nemen om geen kinderen te krijgen?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 01 Jul 2015 00:08

Re: Spermabank

Stel je wil graag moeder worden, maar hebt nog niet de juiste persoon tegengekomen om ook kinderen mee te krijgen. ik was de juiste persoon wel tegen gekomen, maar kon er niet zwanger van raken :smile:
Zou de spermabank dan overweging waard zijn voor jullie? ja, die hebben we overwogen, maar de aanvragen zijn groter dan het aanbod, was voor ons minimaal 2 uur rijden enkele reis, en helaas zijn er ook nog een aantal die op basis van geloofsovertuiging werken, dus lesbische stellen niet helpen.
Welke leeftijd ligt dan de grens bij jullie wanneer je dat zou overwegen? een leeftijd hebben wij niet echt aan gehouden, we wilde niet te lang meer wachten omdat mijn vrouw toch al wat ouder werd (36 toen ze beviel)
Zou je kiezen voor een anonieme donor of niet? die bestaan niet meer, maar dat had voor ons geen optie geweest.
Of zou je overwegen om een bekende te vragen/ zwanger worden van een scharrel of het besluit nemen om geen kinderen te krijgen? bekende; ja, maar wij vonden geen van onze bekende er geschikt voor of konden geen kinderen meer verwekken. Scharrel; wel eens over gehad, maar je weet niet wat je binnenhaalt en we wilde voor de 2de graag de zelfde donor. Geen kinderen was voor ons geen optie.

Wij zijn via een soort advertentie op meerdangewenst.nl en/of stilverlangen.nl aan onze donor gekomen. Eerst mailcontact gehad, toen vielen er al een aantal af en vervolgens gaan 'daten'. Goed bespreken wat de verwachtingen zijn etc. En vervolgens contracten tekenen (heeft bij elkaar bij ons ongeveer 1 jaar geduurd.)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 01 Jul 2015 07:31

Re: Spermabank

Dora, wat belachelijk dat sommige spermabanken lesbische stellen niet willen helpen! Alsof twee moeders niet goed voor kinderen kunnen zorgen. En je hebt er toch zaad voor nodig, daar zijn de spermabanken toch voor?
<<

Anoniem 146

Bericht 01 Jul 2015 08:02

Re: Spermabank

Wij zaten in dezelfde situatie als Dora.

Wij hebben gekozen voor een kliniek waarbij we mee hebben gedaan aan wederkerigheid. Dat wil zeggen dat, in ons geval mijn vrouw, eicellen gedoneerd heeft. Daar is ook een kindje uit geboren.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 01 Jul 2015 08:05

Re: Spermabank

Mrs. Jansen schreef:Wij zaten in dezelfde situatie als Dora.

Wij hebben gekozen voor een kliniek waarbij we mee hebben gedaan aan wederkerigheid. Dat wil zeggen dat, in ons geval mijn vrouw, eicellen gedoneerd heeft. Daar is ook een kindje uit geboren.

Wauw, dat vind ik bijzonder.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 01 Jul 2015 08:35

Re: Spermabank

Wij kende deze kliniek toen nog niet, anders had het voor ons ook misschien een optie geweest.

Voordeel bij ons is nu, dat wij contact blijven houden met onze donor (spreken ongeveer 1x per jaar af), zodat als de kinderen gerichtere vragen gaan stellen we makkelijker kunnen vertellen wie ons heeft geholpen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 01 Jul 2015 08:40

Re: Spermabank

Oh dat vind ik heel bijzonder mrs Jansen.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 01 Jul 2015 10:40

Re: Spermabank

Wat ontzettend super dat jullie dat zo gedaan hebben mrs. Jansen. Er is zo'n enorm tekort aan donoren dat het heel fijn is dat mensen elkaar helpen. Zeker omdat het proces van eiceldonatie wel een stuk heftiger is dan spermadonatie.

On topic, zelf hebben wij via dit forum heel toevallig een eiceldonor gevonden. Na veel gemaild over en weer weet je wat ieders verwachtingen zijn en dat vind ik persoonlijk heel fijn. Als je een spermabankdonor of juist een donor uit de omgeving hebt is het veel lastiger vast te stellen hoe ieder erin staat lijkt mij. Met een spermabankdonor heb je voor het kind oud genoeg is sowieso geen contact en dan is het nog afwachten hoe het daarna gaat lopen want wat wil het kind? Met een bekende donor zijn sommige dingen lastig te bespreken. En er moeten gewoon gesprekken plaatsvinden waarin je duidelijk aangeeft hoe beide partijen erover denken. En je weet niet wat de toekomst brengt. Misschien verandert de donor van mening, als hij dan dicht bij je staat kan dat voor behoorlijk wat problemen zorgen. In het eiceldonatie topic staan wel wat dingen die wij met elkaar besproken hebben en waar forummers ook vragen over hadden.
Insta: je_ei_kwijt

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers