Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 26 Jun 2015 10:43

Re: Fotografie Topic

Ehhhh ik lees mijn tekst nu al 3 keer overnieuw, maar ik zie de 'verspreking' niet?!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 26 Jun 2015 10:47

Re: Fotografie Topic

Haha ik had m ook al gezien.
In de schoot geworpen. Jij zegt iets heel leuks anders :wink:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 26 Jun 2015 16:08

Re: Fotografie Topic

OW hahaha die 4 uur slaap hebben me geen goed gedaan dat ik dat niet zag. Veel te kort geslapen.
<<

Zero

Bericht 27 Jun 2015 10:12

Re: Fotografie Topic

xD Lol


@ Sam ; ik zoek voornamelijk doeken en props. Mutsjes worden voor ons gemaakt, en ik wil eind van de maand een beanbag gaan bestellen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Jun 2015 10:21

Re: Fotografie Topic

Ik heb heel veel doeken en ook een beanbag.
Weet alleen niet of ik ze nu al wil verkopen omdat ik missvhien van onze zoon wel nog foto's wil maken in de loop der maanden.
Voor een beanbag kun je eens kijken op kussengigant. En doeken bestelde ik gewoon op sites van stoffenboeren of kocht ze bij beurzen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Jun 2015 16:25

Re: Fotografie Topic

munk schreef:OW hahaha die 4 uur slaap hebben me geen goed gedaan dat ik dat niet zag. Veel te kort geslapen.


Bedoel het niet verkeerd hoor :) Vond 't een mooie verwisseling :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem205

Bericht 27 Jun 2015 20:42

Re: Fotografie Topic

munk, ik zou zeker die van de EB collega overnemen! Ik vertelde er Charles nog over gisteren ;)

Ik heb mijn 50mm 1.8 van 4 jaar oud bijna voor de helft van de destijds nieuwprijs verkocht :) Het was een haat-liefde verhouding met mijn 7D. Ik wil een nieuwe, ik dacht eerst de 1.4. Maar Zero heeft me weer een beetje doen twijfelen. Want ja, hoe vaak gebruik je een diafragma van 1.4...

En ik wilde mijn 100mm 2.8 ook verkopen, die gebruikte ik toch nooit. Maar afgelopen vrijdag (gister dus :)) was ik met Charles als second shooter mee. Super leuk, en de 100mm echt wel goed gebruikt. En de resultaten zijn ZOHOHOHOHO gaaf geworden :love: Dus nou wil ik 'm weer niet kwijt :P
Maar ja... ik wil ook weer een fullframe... AAAAAH
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 28 Jun 2015 08:46

Re: Fotografie Topic

@Oreo, ik heb hem van haar overgenomen. Morgenavond ga ik hem ophalen. Ben heel erg benieuwd. Ik was er echt op tijd bij, had geen 5 minuten later moeten kijken want het animo onder onze EB collega's was zeer groot. Ze heeft er weinig mee geschoten en is gewoon helemaal compleet en pas een half jaar oud. Alleen veel te zwaar voor haar polsen.

Ik wil ook graag de 100mm en de 35mm art lens. Van de spullen die ik ga verkopen Ga ik eerst de 100mm aanschaffen en daarna de 35mm art lens. En dan ben ik voor mijn gevoel wel een keertje compleet. Mijn laatst aangeschafde pentax camera (vorig jaar) hou ik als backup met de 18-50 2.8 en de 50mm 1.7. Vooral die laatste lens ben ik verknocht aan op mijn pentax.

Ik ben heel benieuwd naar je foto's Oreo, wanneer krijgen we een voorproefje? Dit jaar weinig bruiloften. Juist een enorme groei van kinderen en families. I love weddings, maar ik vrees dat ik te duur ben. Ik zit mijn pakketten weer te overwegen en wil eigenlijk gaan samenwerken. Ik merk toch dat er steeds meer vraag komt naar een second shooter.
<<

Anoniem205

Bericht 28 Jun 2015 16:05

Re: Fotografie Topic

Wat leuk dat je de set hebt gekocht! Gefeliciteerd!
Voorproefje, wacht, ik ga je een paar foto's via FB sturen :)
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 30 Jun 2015 21:45

Re: Fotografie Topic

I've got it ;-). Voel me als een kind zo blij, hahaha.

@Zero: Er bestaat een FB groep waar je props kunt kopen van andere fotografen die er opuit gekeken zijn. Scheelt aanzienlijk in de portemonnee. Ik kan je helaas niet veder helpen qua props. Ik fotografeer alleen met 'aardetinten' (Wit, beige, grijs) en dan alleen basic composities (dus bij mij geen frog houdingen enz).

@sam: Als ik jou was zou ik nog heel even wachten tot jullie kindje geboren is.
<<

Zero

Bericht 30 Jun 2015 22:34

Re: Fotografie Topic

@ Munk : Ik zit al in zo'n groep inderdaad en ik denk dat ik eind van de week ook ga bestellen. Ik moet het nog even overleggen met mijn compagnon betreft de kleuren, ik ben wel erg van het pastel en ik denk dat een beetje kleur ook wel onze stijl is.
<<

Anoniem124

Bericht 08 Jul 2015 10:41

Re: Fotografie Topic

Ik heb inderdaad de D610 en de 24-70mm f2,8 combi. Super combi en heeft her niveau van m'n werk wel echt een level hoger getild. Heb de sensor wel al twee keer
Moeten laten reinigen bij Chipclean, hij trekt vrij veel stof aan.

Ik heb gister alleen de D750 gekocht :heart: :redface: :P .
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 16 Jul 2015 21:44

Re: Fotografie Topic

@ charles: Jij bent goed bezig! Ik zit te denken om al mijn pentax spullen te verkopen en een tweede ff aan te schaffen voor het geld wat ik voor terug krijg. Ik heb alleen nog helemaal nog niet kunnen fotograferen (lees oefenen) met mijn nieuwe camera. Ik pak dus nu nog mijn pentax. Maar de vakantie komt eraan, en ik hoop dan ook wat rustige dagen te krijgen en de camera eindelijk goed te leren kennen.

Dames ik zat te denken,is er iemand in voor een foto meeting deze zomer? Ik heb jullie nog nooit ontmoet. Zelf jou niet Oreo. Ik vind dat er maar eens verandering in moet komem ;-)
<<

Zero

Bericht 17 Jul 2015 00:18

Re: Fotografie Topic

Ja lijkt me leuk! Alleen of me dat van de zomer gaat lukken... Ik heb het idee dat mijn agenda tot eind september opgeslokt is :-\
Tot zover de 'vakantie' - altijd aan het werk als het zonnig is, 1 dag vrij in de week ; regen.
-___- hmmmrumble.

Maar leuk idee!
<<

Anoniem119

Bericht 17 Jul 2015 04:27

Re: Fotografie Topic

Ik hoor van alle fotografen dat dat echt een top camera is, Charles!

Ik heb in mijn geloften alleen belooft dat ik bij Canon blijf... ;)

Ik wil wel gaan sparen voor een full frame vanaf nu.

Meeting lijkt mij ook leuk, zeker omdat ik fotografie weer beetje wil gaan oppakken en beetje klem zit voor m'n gevoel. Dus gezellig wat ideetjes spuien lijkt me leuk. En het lijkt me heel leuk om jou te ontmoeten Munk. En Sam bijv ook als zij het leuk zou vinden om te komen (maar zit misschien met die kleine).
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 17 Jul 2015 07:59

Re: Fotografie Topic

Ja ik zit ook een beetje vast! Ik wil het weer oppakken maar door allerlei drukte komt het er niet van.
Een meeting zie ik dan ook zeker zitten. Mits het voor midden september is :smile: of ik moet onze kleine badaap meezeulen. Lijkt me leuk om jullie te ontmoeten!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem119

Bericht 17 Jul 2015 08:11

Re: Fotografie Topic

Dan heb je wel direct heel veel verschillende foto's van je kleine aap, Sam! Haha!

Ik voel me de laatste tijd heel incompetent qua fotografie. Ik voel me zoveel minder goed dan anderen. Maar ik bedenk me ook dat ik nog amper actief ben, heb dit jaar maar 1 bruiloft dus krijg ook amper leermomenten mee.
<<

Zero

Bericht 17 Jul 2015 09:47

Re: Fotografie Topic

Marin, aan dat gevoel moet je een beetje wennen ben ik bang. Soms zie ik mijn eigen werk en denk ik ; jep, ik ben vooruit gegaan. En er zijn ook tijden geweest dat ik dacht ; jeez, kan ik mezelf wel een prof noemen? o_O

Voor mijn commerciele werk ben ik nu ook workshops gaan volgen en wil ik tutorials gaan doen. Hier moet ik natuurlijk echt in blijven groeien.
Mijn autonome werk heb ik al best lang niet gedaan, maar ik ben nu een pva aan het schrijven en ik wil voorbeeldfoto's gaan maken deze zomer. (Zomer? Welke zomer? Zodra ik vrij ben stort ik ter aarde uit moeheid hahaha)
Maar daar maak ik me dan helemaal niet druk om eigenlijk, maar dat is natuurlijk documentaire. Dat is weer heel anders. Wel zit ik te twijfelen welke camera ik moet gaan gebruiken...
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 19 Jul 2015 13:48

Re: Fotografie Topic

Marin, ik snap wel wat je bedoel. Op dat punt zit ik met mijn studio fotografie. Ik vindt het saai en wil graag het roer omgooien wat betreft deze genre. Mijn hart is bij outdoor en lifestyle komen te liggen. Ik zit er over te denken om mijn studio eruit te doen en alles te verkopen. Dan twee a drie vinyl rollen ervoor terug te kopen en dan daglicht fotografie aan te bieden bij mensen thuis? Dan heb ik meteen geen vreemde mensen meer over de vloer en kunnen we een grote speelkamer maken voor onze T. op zolder. Moeilijk al die keuzes. Ik heb al eens eerder op het punt gestaan om dit te gaan doen... maar heb toen de lastolite hilite aangekocht. Geweldig (en ook duur) ding trouwens, maar het past eigenlijk niet meer bij mij. Nou ja ik ga hier nog even door zitten pijnzen ;-)
<<

Anoniem205

Bericht 21 Jul 2015 21:10

Re: Fotografie Topic

Munk, ga jij naar de grote meet in oktober? Je bent trouwens regelmatig in de buurt. Stuur anders eens een berichtje als je weer komt?

Meeten lijkt me tof. Charles zie ik met enige regelmaat. Denk dat we dit jaar op 5x uit zullen komen :)

Een van mijn collega's wil een offerte en kennismakings gesprek voor haar huwelijk in Amsterdam. Dat zou zooooo gaaf zijn!
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 21 Jul 2015 21:23

Re: Fotografie Topic

Oreo: Meestal als ik bij jou in de buurt (ehhh lees om de hoek ;-)) ben zit ik volgepland met glijbanen en achtbanen ;-p. Maar als we een keer wat minder inplannen, denk ik zeker aan je!

Zoals het er nu uitziet niet. Schoonmama heeft bedacht dat ze met zijn alle een weekend weg wil omdat ze 60 wordt. gezellig met zijn alle in één huisje :palm: . Wij zien dit niet zitten, en willen er graag een dagje weg van maken. Dus ik heb nog geen idee of het iets gaat worden de meeting in oktober. Voor nu heb ik mezelf op afwezig laten zetten. Ik hoop dat hier nog verandering in komt. Want ondertussen heb ik met zo veel mensen contact, maar heb ik ze nog nooit in levende lijven gezien.

Gaaf! Een huwelijk in amsterdam. Ik heb dit jaar weinig huwelijken. Ik ben denk ik veel te duur. Ga mijn paketten voor bruidsfotografie weer aanpassen. Want voorgaande jaren liep het als een trein. Hindoestaanse bruiloft heb ik ook niet gekregen. Was te duur :-(. Ik doe dit jaar vooral veel families :-D

Zal ik wat datums hier spuien?
<<

Anoniem205

Bericht 22 Jul 2015 17:50

Re: Fotografie Topic

Ja gooi er maar wat data in. Ik kan vast wel ergens, met of zonder S :)
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 26 Jul 2015 12:11

Re: Fotografie Topic

Ik kom nooit in dit topic, maar ik heb een vraag en als er iemand hier iets zinnigs over kan zeggen komt ze denk ik in dit topic.

Ik heb een Canon 1000D van ruim 5 jaar oud. Vorige week kwam ik erachter dat de shutter blijft hangen. Is het nog de moeite waard om hem ter reparatie naar een winkel te brengen of kan ik het geld beter in een nieuwe camera steken? Dat laatste zit wel in m'n hoofd, maar als het met een kleine (niet heel dure) reparatie nog even een paar jaar uitgesteld kan worden ga ik liever daar voor omdat ik nu niet het geld heb voor iets betere camera (alles zou nu al wel beter zijn dan een 1000D, maar net even een stapje meer dan een beginnersmodel zeg maar).
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 26 Jul 2015 12:36

Re: Fotografie Topic

Dat zou ik even in een winkel vragen of erheen bellen. GEen idee wat dat kost en zal voor elke camera anderen zijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 26 Jul 2015 12:39

Re: Fotografie Topic

Ik heb vandaag bekenden gefotografeerd en dat vind ik echt vaak irritant.
Geen vrienden dan he, maar kennissen. die komen gewoon half uur te laat omdat ze me kennen en ik toch wel wacht. Bemoeien zich met alles. Gaan naast me staan met hun telefoon om te fotograferen.
En dat allemaal voor niks he. Hadden nog wat van me tegoed, maar ik denk dat ik t gewoon niet meer ga doen. Levert 9 vd 10 keer ergenis op.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers