Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


What to do: referentie #spoed

<<

Geel

Bericht 30 Jun 2015 16:07

What to do: referentie #spoed

Ik stuur vandaag een sollicitatiebrief de deur uit voor een functie die ik erg graag wil. Morgen is de deadline.

In de brief heb ik een goede referentie gezet, iemand die mijn baas is geweest. Ik heb hem gemaild of ik zijn naam mag gebruiken voor een referentie, maar hij reageert niet. We hebben een goede verhouding, maar ik heb 'm ook alweer twee jaar niet gesproken; we werken niet meer samen en we wonen ook niet bij elkaar in de buurt.

Ik wil de brief nú versturen, zodat ik weet dat de contactpersoon 'm nog leest. Wat zouden jullie doen: de referentie gewoon erin zetten of toch weglaten?
<<

Anoniem147

Bericht 30 Jun 2015 16:13

Re: What to do: referentie #spoed

Ik zou hem erin zetten als ik zo goed zou liggen met die persoon ook al is het 2 jaar geleden dat ik die persoon heb gesproken.

Ik heb een keer hetzelfde gehad. Ruim 3 jaar geleden had mijn baas gezegd dat ik haar als referentie mocht gebruiken. Een jaar geleden is zij toen gebeld door een bedrijf welke een referentie vroeg. Ik heb eigenlijk zonder na te denken haar naam doorgegeven omdat zij dat 3 jaar geleden aangegeven had haha.

Maar dat is wel alleen omdat ik echt heel goed met haar overweg kon ik zeker wist dat ze het geen probleem zou vinden.
<<

Anoniem286

Bericht 30 Jun 2015 16:13

Re: What to do: referentie #spoed

Niet vermelden, je kunt evt in een gesprek nog een referentie aangeven als ze erom vragen. Ik zet ze overigens nooit in brief of cv, altijd pas bij navraag.
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 30 Jun 2015 16:13

Re: What to do: referentie #spoed

Als er in het verleden is afgesproken dat je hem als referentie op kan/mag geven dan zou ik hem er gewoon inzetten.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Geel

Bericht 30 Jun 2015 16:19

Re: What to do: referentie #spoed

Ah shit, nu ben ik in de war.

We hebben dat volgens mij niet afgesproken, maar dat weet ik niet zeker.
<<

Anoniem117

Bericht 30 Jun 2015 16:20

Re: What to do: referentie #spoed

Ik geef referenties alleen maar als dat in een gesprek gevraagd wordt. Net als highway.

Je zou het wel kunnen doen, denk niet dat je contactpersoon het een probleem vindt. Maar je hoeft zo vroeg in de selectieprocedure geen referenties op te geven.
<<

Geel

Bericht 30 Jun 2015 16:27

Re: What to do: referentie #spoed

Ik zet het gewoon in de mail, niet in de brief. De referenties zijn namelijk bekend bij de contactpersoon, dus dat geeft ook aan dat ik het goede netwerk heb, daarom wil ik het zo graag erin hebben. Of is dat heel erg pusherig?
<<

Anoniem301

Bericht 30 Jun 2015 16:34

Re: What to do: referentie #spoed

Poeh poeh, lastig. Ik neig naar het er gewoon inzetten, ik neem aan dat die persoon die jij opgeeft als referentie het heus niet erg vindt!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 30 Jun 2015 16:36

Re: What to do: referentie #spoed

Ik zou de kans erop wagen dat je het nu namelijk wel doet. Je hebt blijkbaar die naam ook een beetje 'nodig' om aan te tonen dat je echt het juiste netwerk enzo hebt?

Dan zou ik morgen wel direct in de telefoon hangen om die referentie te pakken te krijgen!
<<

Geel

Bericht 30 Jun 2015 16:36

Re: What to do: referentie #spoed

O! O! Ik heb een mail! Dat het helemaal prima is. O yessss. Hoop zo erg dat ik op gesprek mag komen. Is een vacature voor al.lrou.nd re.dact.eur bij het c. d. a. par.tijb.ure.au. Sorry voor de onleesbaarheid. :D
<<

Anoniem301

Bericht 30 Jun 2015 16:41

Re: What to do: referentie #spoed

Ah fijn dat je al een reactie hebt! En die functie klinkt helemaal perfect voor jou!
<<

Geel

Bericht 30 Jun 2015 16:46

Re: What to do: referentie #spoed

I know! Voor 20-24 uur, echt perfectemundos. Heb in één dag een brief geschreven, maar ik heb geen idee hoe ik nou overkom. Volgens mij veel te flierefluiterig en gezellig. Beh. Op dit soort dagen wilde ik dat ik universitair, analytisch en een kennismonster (zo iemand die alles weet en onthoudt aan feiten) was.
<<

Anoniem117

Bericht 30 Jun 2015 17:04

Re: What to do: referentie #spoed

Leuke functie en referentie lijkt me hier ook gepast. Veel succes!
<<

Anoniem147

Bericht 30 Jun 2015 17:17

Re: What to do: referentie #spoed

Geel schreef:I know! Voor 20-24 uur, echt perfectemundos. Heb in één dag een brief geschreven, maar ik heb geen idee hoe ik nou overkom. Volgens mij veel te flierefluiterig en gezellig. Beh. Op dit soort dagen wilde ik dat ik universitair, analytisch en een kennismonster (zo iemand die alles weet en onthoudt aan feiten) was.


ISTJ ofzo? hahahaha.

Super leuk dat je zo'n voor jou passende functie hebt gevonden. Ik hoop dat je positief bericht krijgt!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers