Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pijnstilling voor menstruatiepin

<<

Anoniem164

Bericht 31 Mei 2015 11:51

Pijnstilling voor menstruatiepin

Ik slik geen pil omdat ik dan enorm veel hoofdpijn heb, gemiddeld zo'n 3/4 dagen per week, dus ik heb een tijd geleden besloten om helemaal te stoppen met hormonen. Nadeel is wel dat ik de 1e 1,5 dag van mijn ongesteldheid enorme buikpijn heb. Heb vanochtend een advil400 genomen, hielp geen zak, een uur later er nog eentje genomen en nu zijn de scherpe kanten er wel af, maar nog steeds zeurende buikpijn. Het is toch niet goed om zoveel advil te nemen?
Ik vind trouwens dit wel echt veeeel beter te behappen dan zoveel hoofdpijn, dus weer aan de pil o.i.d. gaan zie ik niet zitten.
Jullie nog goede tips?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Mei 2015 11:56

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Hahaha komt ze weer aan met haar tape... Maar medical tape vind ik zelf heel prettig werken. Dat is een plusje op je onderbuik en een streepje op je rug. Ik heb niet vaak last van mijn menstruatie gehad maar als het wel zo was legde ik even een tapeje aan.
2015 💙
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 31 Mei 2015 11:56

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Feminax helpt bij mij wel goed, heb/had ook altijd flinke buikpijn.
Ik moet er alleen wel op tijd mee beginnen, dus voordat de pijn te heftig wordt. Anders helpt het minder goed.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Anoniem185

Bericht 31 Mei 2015 11:58

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Ik zweer bij aleve feminax.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 31 Mei 2015 11:58

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Een combi van paracetamol en ibuprofen, heavy maar die versterken elkaar en werkt als een tierelier.
2019
2022
<<

Anoniem185

Bericht 31 Mei 2015 12:02

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Femme schreef:Een combi van paracetamol en ibuprofen, heavy maar die versterken elkaar en werkt als een tierelier.
Dat gebruikte ik voorheen ook. Twee (1000mg) paracetamol en 400mg ibu. Werkte redelijk, maar nu ik aleve feminax neem heb ik nog veel minder last.
<<

Anoniem122

Bericht 31 Mei 2015 12:10

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Ik vraag me altijd af of die duurdere merken nou echt zoveel beter werken. Aleve Feminax is gewoon Naproxen. Dat kan je ook onder de stofnaam kopen, stuk goedkoper.
Zelfde voor Advil, alleen is dat dan ibuprofen.

Je kan eens combineren met paracetamol, zoals al eerder gezegd is. Is bij mij ook het enige wat werkt bij hoofdpijn en dergelijke.
<<

Anoniem130

Bericht 31 Mei 2015 12:12

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Voor menstruatiepijnen wordt inderdaad meestal naproxen geadviseerd ipv ibuprofen. Langere werkingsduur en net ander mechanisme, werkt iets beter op dat soort pijn (over het gemiddelde genomen bij de meeste mensen). Inderdaad icm paracetamol nemen is altijd goed.

Aleve feminax is volgens mij ook naproxen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Mei 2015 12:13

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

De hulpstoffen kunnen er wel voor zorgen dat je er net iets anders op reageert. De werkzame stof bij microginon is ook hetzelfde als bij ethynylestradiol-levonongestrel maar toch reageren meer mensen slecht op de tweede dan op de eerste.
2015 💙
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:12

Bericht 31 Mei 2015 13:55

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Ik gebruikte altijd Fermerital. Zoiets was het, weet de precieze naam even niet.
2012 2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Mei 2015 14:09

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Ik gebruikte Feminax, dat was het enige wat bij mij wat deed!
<<

Anoniem114

Bericht 31 Mei 2015 14:14

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Papillio schreef:Ik gebruikte altijd Fermerital. Zoiets was het, weet de precieze naam even niet.


Die werkt idd heel fijn, maar is (bijna) niet te verkrijgen in winkels! Ik bestelde 'm altijd op Drogisterij.net. Alive Feminax is ook een Godsgeschenk tijdens het maandelijkse feestje.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 31 Mei 2015 14:21

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Lampenkapje schreef:Ik zweer bij aleve feminax.


Ik ook, toen ik nog extreme buikpijn had, nu alleen altijd ontzettende hoofdpijn.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem185

Bericht 31 Mei 2015 14:26

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Annemie schreef:
Lampenkapje schreef:Ik zweer bij aleve feminax.


Ik ook, toen ik nog extreme buikpijn had, nu alleen altijd ontzettende hoofdpijn.
Ja precies. Ik pak aleve voor de buikpijn. Bij hoofdpijn pak ik gewoon twee paracetamolletjes. Bij rugpijn pak ik ibuprofen. Het ligt dus maar net aan waar ik last van heb op dat moment.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 31 Mei 2015 16:31

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Ook hier aleve feminax. Ik heb de eerste twee dagen vooral last van hele erge rugpijn en met feminax is het binnen een uur zo goed als weg. Helpt bij mij ook wel tegen de buikpijn trouwens.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Mei 2015 17:31

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Aleve feminax zweer ik bij!
<<

Anoniem205

Bericht 01 Jun 2015 10:37

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Ik had met de pil ook altijd enorme hoofdpijnen (de week voor, tijdens en de week na mijn stopweek). Daarom met de pil gestopt en voor een mirena spiraal gegaan. Hoofdpijn beperkte zich tot een dag of anderhalf rondom de periode dat ik ongesteld zou moeten worden (maar dat werd ik niet meer door het spiraaltje).

Als ik buikpijn had, nam ik ook feminax. Maar sinds ik ben bevallen heb ik helemaal geen buikpijn meer :yes:
<<

Anoniem170

Bericht 06 Jun 2015 12:28

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Wat een beetje helpt is paar dagen voor ongesteldheid zo min mogelijk suiker te eten. En sexen helpt haha. Verder idd feminax, ibuprofen etc
<<

Anoniem164

Bericht 07 Jun 2015 11:56

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Volgende maand maar eens Aleve Feminax proberen dan maar, jullie zijn er zo positief over! Thanks!!
<<

Anoniem164

Bericht 27 Jun 2015 10:08

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Dames, jullie zijn fantastich! Feminax i.c.m. parecettemol werkt fantastisch! Super bedankt voor de tips....
<<

Anoniem304

Bericht 27 Jun 2015 12:18

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Fijn dat het helpt Jacobien!
<<

Anoniem233

Bericht 29 Jun 2015 12:03

Re: Pijnstilling voor menstruatiepin

Fijn dat het helpt! Ik zweer ook bij Feminax, maar als ik dat niet in huis heb werken 2 paracetemolletjes ook prima. Ibuprofen mag ik niet, ivm medicatie die ik slik.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers