Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ledikant als co-sleeper veilig?

<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 03 Okt 2013 12:01

Ledikant als co-sleeper veilig?

Wij willen straks het ledikant als co-sleeper gebruiken. Nou bedenk ik me net ineens dat het misschien niet veilig is wanneer wij zelf niet in bed liggen en de baby wel in het ledikantje (met een paar maanden zal het kindje gaan draaien en dan rolt ze misschien zo het grote bed in.

Hoe hebben jullie dit voorkomen/opgelost?
Make happy memories
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 03 Okt 2013 14:52

Re: Ledikant als co-sleeper veilig?

Ik heb geen idee, en ik wil je topic ook niet vervuilen maar toen ik na dit topic op co-sleeper ging Googlen kwam ik dit tegen, moest er stiekem hard om lachen.

Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 03 Okt 2013 15:03

Re: Ledikant als co-sleeper veilig?

Edit, verkeerd gelezen.

Onze dochter sliep toen ze ging draaien ook gewoon nog in de co-sleeper. Pas toen ze ging kruipen legde ik haar overdag ergens anders.
Laatst gewijzigd door Anoniem97 op 03 Okt 2013 15:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 03 Okt 2013 15:20

Re: Ledikant als co-sleeper veilig?

Wij hebben een Ikea ledikant als co-sleeper. Ik laat m'n zoon er alleen slapen als ik er zelf bij ben. Anders ligt hij in z'n eigen bed. Dochter liet ik haar destijds er wel alleen in slapen. Er zaten toen boxspringpoten onder en een hekje voor (die ik met schuifjes weg kon halen).

Zo ziet het er nu uit:
Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 03 Okt 2013 20:20

Re: Ledikant als co-sleeper veilig?

kan je niet aan de bedkant een soort hekje/bedhekje maken? zodat je kindje er dan niet meer uit kan.
ik vind dit zelf wel een mooi bedje
http://www.zoombee.nl/contents/nl/p161_ ... troll.html
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Okt 2013 20:23

Re: Ledikant als co-sleeper veilig?

Mirthe schreef:kan je niet aan de bedkant een soort hekje/bedhekje maken? zodat je kindje er dan niet meer uit kan.
ik vind dit zelf wel een mooi bedje
http://www.zoombee.nl/contents/nl/p161_ ... troll.html


Die is heel leuk, maar wel een beetje klein denk ik. Ik zou zelf denk ik gewoon de weg blokkeren met een voedingskussen en zeer regelmatig kijken. Maar R slaapt bijna nooit overdag in zijn bedje en we wonen gelijkvloers dus dat maakt het wel wat makkelijker.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem162

Bericht 03 Okt 2013 21:07

Re: Ledikant als co-sleeper veilig?

Ik vind hem gewoon mooi :P
Ik had een hangwieg dus daar kon hij niet uitvallen.
<<

Anoniem272

Bericht 03 Okt 2013 22:09

Re: Ledikant als co-sleeper veilig?

Ik heb dezelfde constructie als Jans en ga denk ik een muur van kussens bouwen als de baby kan omrollen. Of haar ergens anders te slapen leggen tot ik zelf naar bed ga.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Okt 2013 22:16

Re: Ledikant als co-sleeper veilig?

Ik heb ook op die manier een co-sleeper. L. slaapt er wel in zonder mij er bij, hij rolt nog niet echt om. Overdag slaapt hij wel vaak nog in de wieg in zijn eigen kamer. Ik zit nu ook te bedenken wat ik ga doen als hij echt besluit over het bed te gaan kruipen of zo. Maar tot nu toe blijft hij keurig liggen waar ik hem neer leg. Hij beweegt niet eens door het bed!
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 04 Okt 2013 09:06

Re: Ledikant als co-sleeper veilig?

SoGood: Hahaha, ik moest er ook hardop van lachen :D .

Mirthe: Zelf een bedhekje maken zit er niet in, wij zijn beiden zo niet handig.

Caroow: Waar slaapt hij de rest van de tijd, in de box? Wij wonen ook gelijkvloers, dus had al bedacht de baby overdag in de woonkamer te laten (gewoon omdat ik het fijn vind om haar dichtbij te hebben) en dan 's avonds wel in het ledikantje/co-sleeper te stoppen wanneer wij in de woonkamer de tv aan hebben staan.

Goed idee om de rand te blokkeren met dikke kussens. Zodra de baby gaan rollen e.d. kijk ik ik wel verder wat dan handig is.
Make happy memories
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Okt 2013 11:35

Re: Ledikant als co-sleeper veilig?

In de box, op de bank, op schoot, in de doek of als we weggaan in de wagen.
R. 2013
D. 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers