Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vliegtickets zoeken

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Jun 2015 11:26

Hoe vliegtickets zoeken

In de zomer ga ik 3 weken rondreizen door Vietnam. Nu ben ik op zoek naar goedkope vliegtickets, maar hoe zoek je die?
Ik heb er totaal geen ervaring mee en als ik nu via cheaptickets ga zoeken dan kom ik vrij prijzige tickets tegen ( 1100), terwijl ik van vrienden weet dat het goedkoper kan. Of zit ik net in de verkeerde periode te zoeken? Aangezien ik over ongeveer een maand wil vertrekken.

Ik heb verschillende vliegvelden vanwaar ik kan vertrekken. Zo is Brussel een optie, maar Schiphol ook.

Het liefste zou ik natuurlijk gelijk op Hanoi of Ho Chi Minhstad vliegen, maar mocht het via Bangkok veel goedkoper zijn, dan is dat ook een optie. Of vanaf daar vliegen naar Vietnam is een mogelijkheid, maar eventueel via Cambodja met de trein ook wel. Ik zal dan wel een visum nodig hebben voor Thailand omdat je dan 2xe het land in ga in korte tijd en voor Cambodja heb ik er ook eentje nodig en die kost ongeveer $ 23,-

Als iemand nog andere tips heeft, laat het weten. Ik weet even niet waar ik moet beginnen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem122

Bericht 18 Jun 2015 11:30

Re: Hoe vliegtickets zoeken

Je kan volgens mij 3x een 15 dagen "visum" gratis aan de grens krijgen in Thailand.

Zou verder even kijken op ticketspy.nl. zij posten regelmatig goede aanbiedingen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 18 Jun 2015 11:41

Re: Hoe vliegtickets zoeken

Mijn ervaring is dat Skyscanner goede prijzen weergeeft. Daar zie je ook goed wat het effect is als je een dag eerder of later gaat. Wat wel helpt is als je wat hebt gevonden de prijs vergelijken bij de aanbieder (dus rechtstreeks), kan nog wel eens verschil in zitten.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Jun 2015 12:21

Re: Hoe vliegtickets zoeken

Nog beter is 2 tickets kopen. Kijk even naar grote vliegvelden zoals Bangkok, Singapore, Kuala Lumpur vanaf Amsterdam, Londen, Brussel, Dusseldorf of Frankfurt. Ik ben ook wel eens via Oslo gevlogen naar Bangkok voor prikkie. En dan nog een ticket naar Hanoi. Het lijkt langer maar als je goed planned, dan kunnen ze goed op elkaar aansluiten en kun je nog even je benen strekken (je moet wel opnieuw je bagage inchecken dan). Je moet regelmatig sowieso overstappen dus uiteindelijk maakt het niet veel uit, behalve in prijs.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 18 Jun 2015 12:26

Re: Hoe vliegtickets zoeken

Ik zou ook vanaf Dusseldorf en Frankfurt kijken. Verschillende mensen die ik ken hadden veel goedkopere tickets via die vliegvelden en kregen er dan een treinticket bij om op het vliegveld te komen (dat was dan met name bij Frankfurt).
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 18 Jun 2015 12:33

Re: Hoe vliegtickets zoeken

Ik gebruik ook altijd skyscanner en inderdaad dan ook kijken van/naar meerdere luchthavens, omdat tickets binnen Azië vaak heel goedkoop zijn. Let wel even op bij de tip van Marsy dat je voldoende tijd hebt voor je overstap, omdat je anders mogelijk je geld kwijt bent als je je tweede vlucht mist.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Jun 2015 15:16

Re: Hoe vliegtickets zoeken

Thanks,
Ik had alleen nog maar cheaptickets en nog een andere site gekeken.
Morgen ga ik maar eens wat zoeken, vandaag mijn paspoort op gehaald. Deze was verlopen ( en anders ook geen 6 mnd geldig meer geweest) dus ik moest een nieuwe hebben.

ไม่เป็นไร: Kan ik ook binnen 3 weken zo een 15 dagen visum krijgen in Thailand, want dan kon ik niet vinden op de websites waar ik gekeken heb.
En mocht ik eventueel vanaf bangkok gelijk door vliegen op Ho Chi ming of Hanoi, heb ik dan een visum nodig voor Thailand op het moment dat ik zelf een ticket daar heen boek en niet een 'directe' vlucht.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 19 Jun 2015 15:27

Re: Hoe vliegtickets zoeken

Zolang je Bangkok niet in gaat, dus op het vliegveld blijft en niet door immigratie gaat, heb je geen visum nodig voor Thailand.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 19 Jun 2015 16:52

Re: Hoe vliegtickets zoeken

Naar Hanoi of HCMC kan je heel makkelijk vliegen vanaf Schiphol. Met overstap in Kuala Lumpur of in China is het ook niet zo duur. Ik raad wel aan echt naar Vietnam te vliegen omdat je anders best veel tijd kwijt met verder reizen. Ik zoek vliegtickets altijd gewoon via tix of cheapticjets en dat met de optie meerdere dagen zodat je gelijk ziet welke datum voordelig zijn.
<<

Anoniem170

Bericht 19 Jun 2015 17:01

Re: Hoe vliegtickets zoeken

Ik zoek altijd via worldticketcenter. Evtnog via de website zelf van de maatschappij.
Welke dag wil je heen en wanneer terug? Ik wil wel helpen zoeken :)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Jun 2015 08:27

Re: Hoe vliegtickets zoeken

Even druk geweest met tentamens. Ik heb er nog een hoop te gaan, maar ik zal eens even reageren.
Roos lief dat je mee wilt zoeken. Ik wil in de laatste week van juli gaan, het liefste na 25 juli ( dit vanwege de vierdaagse), maar zijn er tickets goedkoper op de donderdag of de vrijdag ervoor. Dan is eerder vertrekken een optie.
Het weekend van de 14de augustus moet ik thuis zijn, want dan heb ik met mijn vader een motorweekend afspraak.

Gisteren ben ik zelf aan het zoeken geweest, maar direct vliegen op Vietnam komt nu uit op meer dan 1000 en dat vind ik te duur. Een vlucht naar bangkok heb ik gevonden voor ongeveer 700 en dan vlieg ik vanaf Dusseldorf.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem170

Bericht 24 Jun 2015 20:24

Re: Hoe vliegtickets zoeken

Ik heb iets gevonden voor 800 eur, vlieg je met korean air vanaf amsterdam.
Heen 23 jul, terug 12 aug.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Jun 2015 08:00

Re: Hoe vliegtickets zoeken

Thanks Roos, deze ga ik even in overweging nemen. Het is wel lang vliegen, maar goedkoper haast niet te vinden. Ik denk namelijk dat via Thailand het ook niet veel goedkoper wordt, als ik nog zelf met de trein of met vluchten dan naar Vietnam moet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem170

Bericht 25 Jun 2015 16:02

Re: Hoe vliegtickets zoeken

Klopt, was lang vliegen, 30 uur ofzo :( goedkoper kon ik ook niet vinden. Misschien scheelt het nog als je bijv op ho chi minh vliegt?

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers