Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Invloed op het eten

<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 24 Jun 2015 12:22

Re: Invloed op het eten

Hier weigert de oudste nog steeds bijna altijd de korsten te eten. Heb het wel geprobeerd, maar ze houdt er niet van. Nou, dan niet hoor, ik maak er verder geen probleem meer van. Wel wil ik altijd graag dat ze dingen probeert, bijvoorbeeld bij het avondeten in elk geval wel proeven voordat ze roept dat ze het niet lust. Maar wil ze iets echt niet eten, dan niet. Overigens heb ik ook al vaker opmerkingen gehad over het feit dat ze geen korstjes eet. Heel irritant vind ik dat. Ja, ik heb geprobeerd haar korsten te leren eten, maar ze vindt het echt helemaal niks. Boeiend.. Er zijn echt wel dingen waar ik me meer druk om maak dan dit. Zelf at ik ze trouwens als jong kind met vlagen wel en dan weer niet. Inmiddels eet ik ze al heel lang gewoon op, dus wie weet komt het nog een keer. En anders niet, ook goed.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 24 Jun 2015 17:34

Re: Invloed op het eten

De oudste eet hier inmiddels wel altijd de korsten op. Heel soms blijven ze op school wel eens over en komen ze dus terug naar huis in zijn bakje.

De jongste lust ze wel, maar laat ze ook vaak liggen. Ze krijgt meestal eerst een stuk (bevroren) korst terwijl de rest vh brood ontdooit. Dat eet ze dan meteen op.
Bij het eten van de rest van de boterham eet ze het zachte eerst en laat de korsten dan liggen.

Ik maak er geen probleem van! Komt vanzelf als ze meer honger heeft of niet en dan is het ook goed.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem163

Bericht 24 Jun 2015 18:21

Re: Invloed op het eten

Hier lustten ze ook nooit korstjes. Tot ze opeens beslisten van wel. Appel met schil net zo.
Waarom zou een kind iets moeten eten wat ze niet lusten? Als ik iets niet lust eet ik het ook niet. Maar ik ben daar vrij makkelijk in.
<<

Anoniem124

Bericht 24 Jun 2015 19:57

Re: Invloed op het eten

Pick your battles. Same here bij zoon. Wat kunnen mij die korstjes schelen.
<<

Anoniem127

Bericht 24 Jun 2015 22:28

Re: Invloed op het eten

Rare uitspraak van die gastouder, wat een betweterigheid zeg.

Hier hoeven ze geen korstjes op te eten, de jongste en oudste doen dat wel. Middelste heeft er geen zin, vind ik ook prima: dan eet ik of een van de andere twee het wel op.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 24 Jun 2015 23:23

Re: Invloed op het eten

Ruben eet ineens korstjes. Zonder dat ik vroeg of hij dat wilde doen. Ineens. Kan dus zo ineens maar omdraaien.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Jun 2015 06:54

Re: Invloed op het eten

Ik ben van mening dat eten vooral een gezellige aangelegenheid moet zijn en geen ruzie moet worden. Nou is mijn zoontje nog heel klein maar hij at keurig wat happen groenten de eerste weken, maar nadat hij fruit geproeft had, deed hij zijn mond niet meer open voor groenten. Eerst ben ik het blijven aanbieden, maar hij wilde het echt niet, dan ga ik er geen gevecht van maken, een week later heb ik het weer geprobeerd met een aardappel er door en wat boter en nu eet hij wel een paar happen, het is nog steeds niet favoriet maar ik push hem verder niet na die paar happen.

Ik denk net zo over korstjes, ik zou dat dus ook niet kosten wat het kost pushen, geen aandacht aan besteden en misschien dat het opeens vanzelf op gegeten wordt.

Overigens vind ik het ook ongepast van de gastouder, zeker omdat ze maar voor een korte tijd oppast, waar bemoeid ze zich mee.
25-11-2014 & 09-06-2017
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers