Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelf je huis verkopen

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 23 Jun 2015 15:44

Zelf je huis verkopen

Via jaap.nl/ikverkoopmijnhuiszelf.nl/ of dergelijke website. Wie heeft daar ervaring mee?

Het zou zo'n 1000 euro schelen met een verkoopmakelaar. Iets wat we beter kunnen bewaren voor de restschuld van 35k :silent: Daarnaast staan de huizen hier in de straat maximaal 2 maanden te koop, dus ben ik ook niet zo bang dat we het niet kwijtraken.

Wat zouden de voordelen zijn om wel voor een aankoopmakelaar te kiezen?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Jun 2015 16:12

Re: Zelf je huis verkopen

Ik denk dat het voornamelijk een boel (papier)stress scheelt. En, als ik het mag zeggen, zou ik in jouw geval die stress proberen te vermijden en die duizend euro voor lief nemen. Gezien je andere topic. Goed bedoeld hoor!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Jun 2015 16:42

Re: Zelf je huis verkopen

Ik zou de stress van de bezichtigingen niet willen hebben. Als je die zelf moet doen, waar laat je dan je kids bijvoorbeeld? Je kunt zomaar 3 bezichtigingen per week hebben, ik vond dat echt zo kut! In mijn geval waren dat geen kinderen maar een kat die ik iedere keer moest verhuizen.
<<

Anoniem236

Bericht 23 Jun 2015 18:50

Re: Zelf je huis verkopen

Ik zou die 1000 er wel voor over hebben. Inderdaad steeds bezichtigingen die je zelf moet doen, kinderen ergens laten, regel dingen die je dan zelf moet doen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 23 Jun 2015 18:56

Re: Zelf je huis verkopen

Ja daar zit idd wel wat in Lady :) ik vind het alleen zo veel geld waar ik ook weer over ga stressen... maar verhuizen is gewoon niet gratis natuurlijk.
Het papierwerk/onderhandelingen doet trouwens wel een (online)makelaar voor je. Het enige wat we zelf zouden moeten doen is het verkooppraatje schrijven en idd de rondleidingen. De kinderen het huis uit is natuurlijk wel makkelijker als je zelf ook weg kan.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Jun 2015 20:19

Re: Zelf je huis verkopen

Ons huis hebben we gekocht via zelfverkopen.nl.

Degene die de rondleiding gaf was erg betrokken bij het huis ("ik zou wel douche gordijnen nemen hoor, geen cabine", "de tuin moet je niks aan doen hoor, die is hartstikke mooi". Dat was wel een beetje een nadeel.
Wel hebben ze het onder hun uiterste prijs verkocht omdat ze het ons zo gunden.

Mijn tip: doe alsof je de makelaar bent, niet de eigenaar.
R. 2013
D. 2016
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 23 Jun 2015 21:23

Re: Zelf je huis verkopen

Wij hebben dat gedaan Bij ons vorige huis. Nadelen zijn inderdaad zelf de rondleidingen, ook de vragen die je krijgt is soms moeilijk om niet vanuit je gevoel te spreken.
ons huis komt binnenkort in de verkoop, maar dan laat ik het een makelaar doen.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 23 Jun 2015 21:53

Re: Zelf je huis verkopen

De vorige eigenaren van ons huidige huis hebben het zelf verkocht.
Ik heb me toen voorgenomen dat nooit te doen. Het is moeilijk neutraal door het huis te lopen.

Nu we zelf het huis verkopen vind ik dat een goede keuze. Alleen al het plannen van de bezichtigingen is een heel gedoe. Voordeel is ook dat er nu bezichtigingen zijn terwijl wij gewoon aan het werk zijn, merken we er nauwelijks iets van :)
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem154

Bericht 23 Jun 2015 21:56

Re: Zelf je huis verkopen

wij hebben het ook overwogen, maar uiteindelijk gekozen voor een makelaar.
vooral ook, omdat de onderhandelingen door een persoon aan de telefoon zouden worden gevoerd, terwijl die persoon ons huis en de geïnteresseerden niet zou 'kennen'. Ik zou zelf ook niet snel een huis kopen van een 'doehetzelf' makelaar.

Achteraf hebben we de meerwaarde van een makelaar wel erg overschat. Maar om het allemaal zelf te doen, ik weet het niet...het gaat over een flink object natuurlijk, een huis.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Jun 2015 09:59

Re: Zelf je huis verkopen

Wij hebben het ook overwogen maar uiteindelijk niet gedaan. Wij vonden de kosten van de verkoop via een makelaar erg meevallen, maar wij verkochten ons huis ook met winst. Voor ons betekende het dus gewoon 2000 euro minder winst, dan denk je toch net wat makkelijker.
Ik vond het zelf gewoon geen fijn idee om zelf de bezichtigingen te moeten doen. Je bent als eigenaar toch emotioneel betrokken bij een huis en als de kijkers dan erg kritisch zijn en veel op- of aanmerkingen hebben over bijvoorbeeld de keuken die jij zelf met veel liefde hebt uitgezocht, ja dan doet dat toch een beetje zeer. Ook zag ik het niet zitten om zelf al dat papierwerk te regelen en de onderhandelingen te doen etc.
Wij hebben er zeker geen spijt van!

♥♥
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 24 Jun 2015 12:07

Re: Zelf je huis verkopen

Maar papierwerk en onderhandelingen hoef je ook niet zelf te doen he :) Alleen de rondleidingen en het verkooppraatje voor op Funda.
Maar het is inderdaad misschien wel een beetje pijnlijk als ze ons huis niet leuk vinden en ik hoor dat meteen. Ik ben zo gek op ons huis en als het niet zou moeten zou ik er ook niet weg gaan... Maarja, om daar dan duizend euro voor te betalen? Als je sowieso winst maakt dan doet dat waarschijnlijk ook wat minder pijn ja :)

Wolbol, wat had jij van de makelaar verwacht waar hij niet aan voldaan heeft?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers