Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Whats app

<<

Plientje

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 02 Okt 2013 15:41

Bericht 02 Okt 2013 15:53

Whats app

Mijn zusje en ik zitten in dezelfde vriendinnengroep en regelmatig spreken we met z'n allen af. Met mijn telefoon kan ik geen gebruikmaken van whats app en ik ben daarmee de enige in de groep. Nu merk ik de laatste tijd dat de meeste afspraken via de w.a. worden gemaakt. Opzich geen probleem, maar niemand van de hele groep die mij van een geplande afspraak op de hoogte stelt. Maar natuurlijk ben ik wel per telefoon, sms, facebook en e-mail bereikbaar. Mijn zusje heb ik hier laatst op aangesproken, maar zij is van mening dat zij geen doorgeefluik is. Ik vind het raar dat ik dus buiten de boot val omdat ik geen w.a. heb. Nu twijfel ik of ik een bericht aan de groep hierover zal sturen.
<<

Anoniem12

Bericht 02 Okt 2013 15:55

Re: Whats app

Ja, daar zou ik een bericht over sturen. Iemand kan je toch wel een SMS of Facebook bericht sturen?!
<<

Anoniem185

Bericht 02 Okt 2013 16:03

Re: Whats app

Ik zou het ook heel rot vinden als ik op die manier buitengesloten werd en ik vind het ook heel naar van je zusje dat ze dit soort dingen niet even door wil geven. Zo veel moeite kost dat niet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Okt 2013 16:09

Re: Whats app

Ik vind dat best onaardig, nou ja onfatsoenlijk eigenlijk. Ik had een zelfde situatie met een vriendin die geen smartphone had en ik was wel dat doorgeefluik, maar zoveel moeite vond ik dat nooit hoor. 1 sms'je met 'hoi we zitten vanmiddag in Cafe blabla'. Is toch normaal?
#teammaple🍁
<<

Anoniem 3

Bericht 02 Okt 2013 16:12

Re: Whats app

Ik vind het ook niet aardig van je vriendinnen (en ook niet van je zusje) dat ze je niet op de hoogte brengen van afspraken. Het is volgens mij een kleine moeite om even een smsje te sturen.
Wellicht kun je dit een keer in de groep gooien? Misschien doen ze het niet bewust en zullen ze er daarna wel rekening mee houden?
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:15

Bericht 02 Okt 2013 16:28

Re: Whats app

Ik zou het wel in de groep gooien. En wat een rare reactie van je zusje.. zo veel moeite kost dat toch niet.
<<

Anoniem 53

Bericht 02 Okt 2013 17:56

Re: Whats app

Ik zou daar zeker iets over zeggen. Ik vind het eigenlijk best lullig. Het zou voor mij een kleine moeite zijn om even een SMS of mail, desnoods via FB iets te sturen over een afspraak.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Okt 2013 18:27

Re: Whats app

Zeker aangeven. Ik heb zelf ook iemand in de vriendengroep zonder WA. Alles wat we daarin bespreken krijgt hij altijd wel te lezen en te horen. We zorgen namelijk gewoon dat we afspraken maken via de mail of via onze fb groep. Die is besloten. Dus daar maken we ook vak afspraken in.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 02 Okt 2013 18:32

Re: Whats app

Dat je zusje geen doorgeefluik wil zijn vind ik maar een rotopmerking, wat kost het nou voor moeite. Ik zou het zeker in de groep gooien! Om het even vanuit ander perspectief te bekijken, ik snap wel dat zulke dingen soms vergeten worden. Het is bijna vanzelfsprekend dat iedereen whatsapp heeft, ik had ook één vriendin die dat niet had en alles werd via whatsapp besproken. Soms kwamen we er dan op het laatste moment pas achter dat we haar ook op de hoogte moesten brengen, heel lullig maar wel begrijpelijk.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Okt 2013 19:32

Re: Whats app

Volgens mij is je zusje hierin gewoon beetje jaloers, of wil je plekje meer claimen in die groep. Dus ja, ik vind het wel erg vreemd dat je zusje dat zo zegt!

ik zou het zéker in de groep gooien, grote kans dat een aantal dit helemaal niet doorheeft! Maar is dit niet gewoon een oplossing: een groepschatt op Facebook? Dat werkt ongeveer hetzelfde als whatsapp hoor, je maakt een groep aan, je gooit iedereen erin en mensen krijgen meldingen op zowel hun mobiel als de website op FB als ze inloggen..
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 02 Okt 2013 19:50

Re: Whats app

Ik zou het ook even aankaarten!
Herken het trouwens ook, ik was in mijn vriendinnengroep ook een van de laatsten met whatsapp, dus kwam ook overal later achter. Hoe vaak we ook zeiden dat ze ons even moesten smsen: het gebeurde niet. Niet uit onwil, maar gewoon omdat ze het vergaten.
De enige oplossing is om ook een telefoon te nemen met whatsapp!
<<

Anoniem162

Bericht 03 Okt 2013 09:50

Re: Whats app

Ik herken het ook. Ik werd ook nooit op de hoogte gebracht. Uiteindelijk had ik nog maar erg weinig contact over omdat alles via whats app ging.
Inmiddels heb ik wel een telefoon met whats app en is het contact met sommige vriendinnen wat verbeterd. Anderen hebben mij nog steeds in de negeerstand dus ik laat het maar zo.
<<

Anoniem12

Bericht 03 Okt 2013 09:53

Re: Whats app

Henque schreef:De enige oplossing is om ook een telefoon te nemen met whatsapp!

Dit vind ik echt belachelijk. Ze hebben allemaal Facebook, waarom niet gewoon een Facebook chat?
<<

Anoniem193

Bericht 03 Okt 2013 09:59

Re: Whats app

Rush schreef:
Henque schreef:De enige oplossing is om ook een telefoon te nemen met whatsapp!

Dit vind ik echt belachelijk. Ze hebben allemaal Facebook, waarom niet gewoon een Facebook chat?

Beetje omgekeerde wereld he, dat je maar whatsapp moet nemen om ook berichten te krijgen.
"vroeger" hadden we ook niet allemaal WA, dan was een smsje ook zo gestuurd, en nog verder daarvoor belde je één voor één de hele groep langs of ging je gewoon op je fiets langs de deur.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Okt 2013 11:53

Re: Whats app

Mijn ervaring met een vriendin die geen whatsapp had is dat wij heel lang heel gewillig zijn geweest om haar te smsen als er iets afgesproken was. Op den duur sluipt dat er steeds vaker bij in. Dat is geen onwil, maar hoe langer het duurt hoe vaker het vergeten wordt.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Okt 2013 13:02

Re: Whats app

Bisq schreef:Mijn ervaring met een vriendin die geen whatsapp had is dat wij heel lang heel gewillig zijn geweest om haar te smsen als er iets afgesproken was. Op den duur sluipt dat er steeds vaker bij in. Dat is geen onwil, maar hoe langer het duurt hoe vaker het vergeten wordt.


Dit gebeurde bij ons ook. Ik vind het erg fijn dat ze nu wel WA heeft, zo heeft het zichzelf opgelost.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem 53

Bericht 03 Okt 2013 13:39

Re: Whats app

Rush schreef:
Henque schreef:De enige oplossing is om ook een telefoon te nemen met whatsapp!

Dit vind ik echt belachelijk. Ze hebben allemaal Facebook, waarom niet gewoon een Facebook chat?

Hier ben ik het mee eens. Mensen moeten een telefoon met whatsapp wíllen nemen, niet omdat ze op die manier overal van op de hoogte blijven. Whatsapp is makkelijk, maar een facebookchat aanmaken is ook niet moeilijk.
<<

Sparkle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 27

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:23

Bericht 03 Okt 2013 13:40

Re: Whats app

Wij hebben ook een groepswhatsapp met de vriendinnen en 1 vriendin heeft geen wa. Wij moeten er soms ook echt aan denken om haar een sms te sturen. Dan vraagt er weer iemand, .... als gesmst? Dus ja, soms wordt het gewoon simpelweg vergeten, dat is niet bewust zo ofzo. Maar ben het wel met je eens dat het lullig is en ik zou hier dan ook wel wat van zeggen. Zullen ze vast wel begrijpen.
<<

Anoniem27

Bericht 03 Okt 2013 19:29

Re: Whats app

Dan kunnen jullie beter een besloten Facebook groep aanmaken.
<<

Anoniem280

Bericht 04 Okt 2013 10:11

Re: Whats app

Ik herken het wel. Wij hebben ook een vrienden app. Mijn vriend had eerst ook een telefoon waar geen whats app op stond. Hij vroeg steeds aan mij, wat zeggen de vrienden? Ik gaf het steeds wel door, maar heb het wel tegen de vrienden gezegd, dat ik geen doorgeefluik ben, ze kunnen mijn vriend dan ook een sms sturen.
Dit gebeurde, maar ik werd niet zo vriendelijk meer aangekeken.
Nu mijn vriend whats app heeft, is het er wel leuker op geworden. Het hoeft niet meer via via. Ik lees namelijk ook niet altijd de berichten die ze sturen. Helemaal niet als ik een hele dag heb gewerkt en mijn whats app wil bekijken en in die app 148 ongelezen berichten zie staan!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers