Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomervakantie, ik zie er tegenop..

<<

anoniem203

Bericht 23 Jun 2015 09:29

Zomervakantie, ik zie er tegenop..

Over een paar weken is het al zo ver. 6 weken lang zomervakantie.. En ik zie er als een blok tegenop :cry: Mijn man moet daarvan 3 weken aan een stuk 6 dagen werken en in die 6 weken heeft hij iets meer dan een week samen met ons vrij. We hebben dan al 2 uitjes gepland en gaan voor de rest nog andere leuke dingen doen. Maar die rest van de vakantie ik zou het niet weten hoe ik de oudste allemaal moet entertainen.. Vooral als we zo'n weer als dit houden. Ik kan wel een keer een paar uurtjes naar een binnenspeeltuin gaan maar dat kan ook niet iedere dag. Plus zit ik nog met het slaapje van de jongste dus ergens naar toe gaan moet gewoon goed gepland worden en we kunnen dan niet lang blijven omdat de jongste van 1 tot 3 slaapt en dat dus alleen maar doet in zijn eigen bed. Verder zijn de mensen die wekelijks en sporadisch op onze kinderen passen allemaal op vakantie dus de jongste thuislaten zodat ik met mijn oudste op pad kan gaat ook al niet. Nog meer mama's die er tegenop zien? En wat gaan jullie allemaal doen in de vakantie?
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 23 Jun 2015 11:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 23 Jun 2015 09:39

Re: Zomervakantie, ik zie er tegenop..

Kan hij niet af en toe een middagje met vriendjes van school afspreken? Dan heb je alweer wat dagen iets te doen voor hem.
Slaapt de jongste ook niet in de auto? Dat je rond z'n dutje ergens naar toe vertrekt?
Op regenachtige dagen bouw ik wel eens een tent in de woonkamer en gaan we daar in eten etc. D vind dat altijd super leuk. Laatst hebben we er een op haar kamer gemaakt met een matras erin en heeft ze er zelfs in geslapen.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 23 Jun 2015 09:48

Re: Zomervakantie, ik zie er tegenop..

Oh en is hij al oud genoeg voor bouwdorp? Dat is ook erg leuk en dan is hij gelijk een week onder de pannen. Hier in de buurt hebben we een soort bso waar je je kind ook af en toe een dagje heen kan brengen en in de vakantie hebben ze elke dag super leuke dingen te doen. Misschien is dat er bij jullie ook wel?
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem171

Bericht 23 Jun 2015 10:37

Re: Zomervakantie, ik zie er tegenop..

Balen dat je er zo tegenop ziet!
Hopelijk slaapt de kleinste ook onderweg/ in de wagen/ in de auto anders ben je zo aan huis gebonden.
Ik ben deze vakantie ook 5 weken samen met de kids, wat hier altijd goed werkt:
- rondje fietsen
- pluktuin
- natuurspeeltuin
- naar de bussen/ treinen/ vliegtuigen kijken
- met de veerpont over varen
- dagje reuzen met de trein
- natuurspeeltuin
- strandje
- duinen
- speeltuin
- kleien
- dvd kijken
- iPad kijken
- picknicken in huis of tuin
- scheerschuim op de tafel en daarmee kliederen
- Kinetic sand
- vriendjes uitnodigen
- naar familie/ vrienden toe
- taart/ worstenbroodjes/ koekjes etc maken
- samen lang in bed
- bibliotheek
- museum
- julianatoren/ Linaeshof/ pyramide van Austerlitz
- bos
- hutten bouwen in huis
- centrum voor natuur en milieu
- speelgoedwinkel

Verder is het voor kinderen ook heel goed om zich te vervelen, maar 5 weken lang is natuurlijk dan wel erg lang.
<<

anoniem203

Bericht 23 Jun 2015 11:23

Re: Zomervakantie, ik zie er tegenop..

Nou ja dat is dus eens van de grootste 'problemen' ik heb gewoon geen kinderen die in de auto, buggy of eat dan ook in slaap vallen. Mijn oudste heeft dat ook nog gedaan.

Vancity hij wordt volgende maand 5. Ik zal eens rondkijken of ze hier in het dorp iets organiseren.

Nana bedankt voor de tips. Er zitten er een aantal tussen die we altijd wel doen. Alleen S. is een kind die niet uren kan gaan zitten kleien of spelletjes kan doen op de iPad. Na een half uur heeft hij zoiets wel weer gezien en is weer toe aan iets anders. Iets bakken vind hij dan wel leuk. Dus dat gaan we zeker ook wekelijks doen. Ik hoop ook gewoon echt dat we een lekkere zomer krijgen. Dat hij lekker buiten in het zwembadje kan. Dat zou echt een hoop schelen!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jun 2015 11:34

Re: Zomervakantie, ik zie er tegenop..

Ik weet niet of je het wat vindt hoor, maar mijn schoonzus heeft twee zoons en brengt ze altijd in de grote vakantie om de beurt een paar dagen naar mijn schoonmoeder te logeren. Dus de oudste van zondag tot en met woensdag, en dan de jongste van woensdag tot en met zaterdag bijvoorbeeld. Zo heeft oma quality time met haar kleinkinderen en zij met haar zoons, en kunnen ze allebei iets doen wat dat ene kind leuk vindt. Inmiddels zijn mijn neefjes 10 en 13, dus dat qua activiteiten doen zij hele andere dingen dan jouw zoontjes, maar misschien is idee an sich het wel leuk?
Dan kun jij op die dag/dagen (afhankelijk van hoelang je ze wegbrengt) echt iets doen wat jouw oudste leuk vindt, zonder dat je rekening hoeft te houden met de slaapjes van de jongste (en vice versa natuurlijk). En vaak vinden kinderen het ook heel leuk om bij opa en oma (of tante/oom etc.) te logeren.

♥♥
<<

anoniem203

Bericht 23 Jun 2015 11:39

Re: Zomervakantie, ik zie er tegenop..

Dat zou heel erg leuk zijn Elliot maar mijn ouders/schoonmoeder passen hier al 1 dag in de week op. En mijn schoonmoeder en ouders gaan in die weken ook op vakantie. Als de een op vakantie is past de ander in die week 2 keer op. Dus in de vakantie zijn ze al best vaak hier als ik dus moet werken. Want 4 van de 6 weken werk ik gewoon 2-3 dagen.

Wel gaat mijn oudste 1 keer logeren bij mijn ouders.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jun 2015 11:42

Re: Zomervakantie, ik zie er tegenop..

Ohja dan is het een beetje overbodig natuurlijk. Lastig hoor, ik zat laatst één dag met mijn neefjes (van mijn zus, oudste is bijna 3 en de jongste 8 maanden) en toen wist ik al niet wat ik moest doen als de jongste sliep. Haha! Laat staan dat ik ze 6 weken moet vermaken.

♥♥
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 23 Jun 2015 11:53

Re: Zomervakantie, ik zie er tegenop..

Ik kijk er juist naar uit, niet meer dat gehaast elke dag.. maar door dit topic ga ik wel denken dat 6 weken idd wel erg lang is..poeh.. ik heb ook nog geen idee wat ik ga doen. Hopelijk worden ze niet al te vervelend.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem255

Bericht 23 Jun 2015 14:32

Re: Zomervakantie, ik zie er tegenop..

Herkenbaar. En hier maken ze ook nog eens alleen maar ruzie... Ik heb gewoon echt geen zin in de vakantie.
Gelukkig is mijn man 3 weken vrij. De oudste gaat waarschijnlijk een dag of 3/4 logeren bij mijn zus in Vlissingen en beide zullen ook wel een keer gaan logeren bij mijn ouders. We willen ook nog 3 dagen samen weg. Daar zijn we echt zó aan toe.

Verder heb ik geen tips voor je eigenlijk.
<<

Anoniem211

Bericht 23 Jun 2015 15:10

Re: Zomervakantie, ik zie er tegenop..

Jup.. Herkenbaar. Als ze hier een week vakantie hebben, slaan ze elkaar zo ongeveer al de hersens in. Puur omdat de oudste gewoon energie over heeft als hij niet naar school gaat. Dus ik moet ook elke dag dat ik ze heb dingen gaan verzinnen ofzo. Ik heb dan nog co-ouderschap met mijn ex, dus ze zijn ook 2 keer een hele week bij hem. Dan mag hij ze entertainen haha. Ik snap dat als je partner gewoon 5 van de 6 weken moet werken je er wel echt tegenop ziet ja. Hoef je zelf niet te werken?
<<

anoniem203

Bericht 23 Jun 2015 17:26

Re: Zomervakantie, ik zie er tegenop..

Marilyn jawel. Ik moet 2 weken 3 dagen werken en 2 weken 2 dagen werken. 1 week daarvan is mijn schoonmoeder ook 2 dagen in huis en die blijft ook maar alleen maar thuis zitten met de kinderen. Die wil niet gaan wandelen ofzo omdat ze bang is dat ze de weg kwijt raakt :12: Dus in die week moet ik ook zeker gaan zorgen dat ik 2-3 dagen iets met ze onderneem want anders kan de oudste zijn energie niet kwijt en dan wordt hij heel druk en baldadig.. Maarja dan zit ik weer met het slaapje van de jongste en die wordt hardstikke chagerijnig als hij niet aan zijn slaap komt. Ik hoop dat die weken voorbij vliegen en dat ik me nu druk maak om niks :laughcry:
<<

Anoniem113

Bericht 23 Jun 2015 17:40

Re: Zomervakantie, ik zie er tegenop..

Wie weet is het wel heel mooi weer en kunnen jullie lekker met water spelen in de tuin.

Lijkt me trouwens wel vervelend dat je er nu al zo tegenop ziet. Misschien maak je het nu in je hoofd wel erger dan het daadwerkelijk is.
<<

Anoniem110

Bericht 23 Jun 2015 17:40

Re: Zomervakantie, ik zie er tegenop..

Ik kan het me wel voorstellen toen S kleiner was had ik dat gevoel ook.
Nu kijk ik ontzettend uit naar onze vakantie. Het zijn maar 2 weken dus die zijn waarschijnlijk zo weer om.

Geen tips verder dan wat al gegeven was.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 23 Jun 2015 19:13

Re: Zomervakantie, ik zie er tegenop..

Wat vervelend dat je er zo tegenop ziet. Ik hoor het wel vaker van ouders moet ik zeggen. Ik vind het juist ook wel lekker, ff geen gehaast in de ochtend etc. En als ze zich vervelen neem ik ze ook wel eens mee naar school, pluk daar wat speelgoed uit mijn klas en ze vermaken zich weer prima thuis.
Ook gaan we lekker veel uitstapjes maken.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers