Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is/was jouw droomreis?

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 24 Sep 2013 18:55

Wat is/was jouw droomreis?

ik ben benieuwd welke droomreis jullie nog willen maken,
en heb wat vragen voor degenen die hun droomreis al gemaakt hebben.

waar was je heen?
voor hoelang?
met wie?
wat voor soort reis was het?
was je met een organisatie op reis of heb je alles zelf uitgestippeld?
waarom was deze reis jouw droomreis?
post de mooiste foto's van deze reis

Ik heb een nieuw doel; sparen voor australie en evt nieuw zeeland.
Ik heb een vriendinneje die 4 jaar terug maar Sydney is geemigreerd, en van daaruit zou ik een mooie rondreis willen maken.
Ik wil in 2015 gaan. Dan ben ik klaar met mijn opleiding, kan ik zolang buiten de vakanties vrij nemen en zo heb ik nog alle tijd om te sparen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 24 Sep 2013 19:05

Re: Wat is/was jouw droomreis?

Argentinie is al jaren mijn droomreis en daar ga ik dus over een maand naartoe :cheering:
<<

Anoniem171

Bericht 24 Sep 2013 19:15

Re: Wat is/was jouw droomreis?

waar was je heen? Mexico
voor hoelang? 23 dagen
met wie? Met mijn man, zoon (3 jaar) en dochter (1 jaar)
wat voor soort reis was het? In all-inclusive resort en 2,5 week een huurauto
was je met een organisatie op reis of heb je alles zelf uitgestippeld? Zelf uitgestippeld
waarom was deze reis jouw droomreis? Mooi land, lieve mensen, heerlijk met z'n vieren, mooiste stranden, 3 weken alleen maar genieten
post de mooiste foto's van deze reis Komen

*weg*
Laatst gewijzigd door Anoniem171 op 01 Okt 2013 15:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 24 Sep 2013 23:14

Re: Wat is/was jouw droomreis?

Wow Nana, gave foto's! Leuk, die bruine kindjes! :)

Tabbie, alvast onwijs veel plezier! Lijkt me een mooi land! Ben benieuwd naar je foto's!
<<

Anoniem321

Bericht 25 Sep 2013 08:41

Re: Wat is/was jouw droomreis?

waar was je heen?
Ik maakte een rondreis door china, tibet en nepal

voor hoelang?
25 dagen

met wie?
Ik ging met een georganiseerde reis en heb een geweldig reisgezelschap getroffen, daar heb ik echt geluk mee gehad.

wat voor soort reis was het?
Het was dus een georganiseerde rondreis.

was je met een organisatie op reis of heb je alles zelf uitgestippeld?
Met een organisatie.

waarom was deze reis jouw droomreis?
Het was mijn eerste 'verre' reis en meteen naar de bestemming waar ik als kind al over praatte: China. Ik heb zoveel mooie dingen gezien: de verboden stad, de chinese muur, het terracottaleger.. en Tibet was gewoon magisch! Ik vond het heel bijzonder om kennis te maken met het Tibetaanse boeddhisme, de pelgrims zich ter aarde werpen, het spirituele, ondanks de chinese onderdrukking. Ik vond het geweldig om door de Himalaya te reizen en de Mount Everest met eigen ogen te aanschouwen. De gebedsvlaggen, de yakboterthee ( :no: ), de mantra's, de stupa's, de yaks. En de overgang van Tibet naar Nepal (het werd steeds groener, steeds meer zuurstof in de lucht, steeds warmer), de hectiek van Kathmandu, de boeddhistische en hindoetempels die naast elkaar staan, de heilige koeien die midden op straat liggen en waar alles omheen manoevreert, het kleurrijke straatbeeld. Het was allemaal fantastisch!

post de mooiste foto's van deze reis:
Verboden Stad:
Afbeelding

Chinese muur:
Afbeelding

Terracotta leger:
Afbeelding

Pelgrims bij Jokhang in Lhasa
Afbeelding

Potala Lhasa
Afbeelding

Basiskamp Mount Everest
Afbeelding

Ik met Mount Everest op achtergrond (sta er een beetje vreemd op :P )
Afbeelding

Bakhtapur
Afbeelding

Boudhanath stupa Kathmandu
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anoniem321 op 25 Sep 2013 18:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 25 Sep 2013 18:16

Re: Wat is/was jouw droomreis?

Nana, wat gaaf!
<<

Anoniem29

Bericht 25 Sep 2013 19:02

Re: Wat is/was jouw droomreis?

@ Nana, waar was je in Mexico? Ziet er echt chill uit!

waar was je heen?
Curacao

voor hoelang?
1 maand

met wie?
Mijn vriend

wat voor soort reis was het?
Chillen! Lekker met een huurjeepje rondtouren en veel zwemmen/zonnen.

was je met een organisatie op reis of heb je alles zelf uitgestippeld?
Zelf uitgestippeld. Losse tickets geboekt en een los appartement in een woonwijk. Zou het altijd op die manier doen op Curacao. We waren voor de vlucht en appartement (1 maand) maar 1000 euro p.p kwijt.

waarom was deze reis jouw droomreis?
Omdat het een heerlijk lange reis was. Sowieso de eerste reis met mijn vriend samen buiten Europa. Ik heb intens genoten van het samen zijn. Ik heb met mijn ouders ook echt geweldig mooie reizen gemaakt (naar mooiere plekken), maar niets is zo speciaal als het beleven met je eigen vriend.

post de mooiste foto's van deze reis
.. Die heb ik niet op de computer haha
<<

Anoniem171

Bericht 25 Sep 2013 19:36

Re: Wat is/was jouw droomreis?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem171 op 25 Sep 2016 20:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 19:37

Re: Wat is/was jouw droomreis?

Ik heb niet echt één droomreis. Ik heb geweldige USA reizen gemaakt, maar wil in de toekomst nog heel veel meer zien.
<<

Anoniem29

Bericht 25 Sep 2013 19:40

Re: Wat is/was jouw droomreis?

Dat hoopte ik al! Echt prachtig! Nu weet ik zeker dat ik daar ook eens naar toe wil.

Mijn vriend en ik hebben allebei echt een voorliefde voor Mexicaans eten en de Mexicaanse sfeer. Het is dat we nu eerst een reis naar de Malediven willen maken en Mexico dus naar de tweede plek is verschoven, maar man man wat heb ik prachtig leuke Boutique Hotels gezien in die streek. Echt zoals op jou foto met die stoeltjes en tafeltjes. Maximaal 10 kamers in het hotel, en dan lekker langs het strand gebouwd. Zo ontzettend leuk en een prachtige zee!
<<

Anoniem171

Bericht 25 Sep 2013 19:55

Re: Wat is/was jouw droomreis?

Ja je moet echt een keer naar Mexico, heel veelzijdig door de mooie natuur (strand, jungle), cultuur (Maya's), lekker eten, hele vriendelijke mensen.

De Malediven lijkt mij ook super gaaf! Wil je daar gaan duiken? Welk hotel hebben jullie daar op het oog?
<<

Anoniem29

Bericht 25 Sep 2013 19:59

Re: Wat is/was jouw droomreis?

We willen sowieso duiken, snorkelen en veel (heel veel) romantiek haha. Op het moment spreekt Vilamendhoo ons heel erg aan, maar dat kan nog alle kanten op. (En dan een beachbugalow met jacuzzi haha) We willen pas in februari 2015 gaan en dan nog moet ik in korte tijd wel een baan hebben anders wordt het verder uitgesteld :(

Maar dat wordt sowieso onze eerst volgende reis.

Ik heb nog een aantal hele mooie resorts gezien maar helaas zijn die echt ver buiten ons budget. Wie weet ooit ver in de toekomst nog, altijd mooi om te dromen. Maar €900,- per nacht kan ik niet betalen haha.
<<

Anoniem80

Bericht 26 Sep 2013 11:09

Re: Wat is/was jouw droomreis?

Mooie foto's meiden. Mijn echte droomteis is 3 maanden met een camper door USA trekken. Al zijn mijn USA vakanties al droomvakanties opzich.
<<

Anoniem151

Bericht 26 Sep 2013 14:04

Re: Wat is/was jouw droomreis?

Ik wil ook heel graag naar de Malediven, lijkt me zo mooi!
Moet maar eens gaan uitzoeken wat de goedkoopste hotels zijn, want de meesten zijn toch wel erg duur..

Het mooiste waar ik ben geweest is Langkawi, een eilandje bij Maleisië/Thailand
Afbeelding
Dit was het resort, tot nu toe het enige 'hotel' waar ik nog wel een keer heen zou willen!
<<

Anoniem171

Bericht 26 Sep 2013 14:17

Re: Wat is/was jouw droomreis?

Toxi - gave plannen zeg, maar inderdaad super duur zeg. Hopelijk hebben jullie de reissom gauw bij elkaar gespaard en kan de voorpret beginnen. Zo'n vakantie in het vooruitzicht hebben is al genieten!
<<

Anoniem29

Bericht 26 Sep 2013 17:41

Re: Wat is/was jouw droomreis?

Wauw blue Phone! Prachtig.

Welk hotel/resort was dat?

Zie er echt heel gaaf uit.
<<

Anoniem151

Bericht 27 Sep 2013 08:53

Re: Wat is/was jouw droomreis?

Berjaya!
http://www.berjayahotel.com/langkawi/
Was onze eerste vakantie samen en wauw! We wilden naar de zon (in januari) en zagen in een brochure deze huisjes <3
In de Malediven heeft bijna ieder resort van deze huisjes op palen, maar ik had het toen nog niet eerder gezien.
Langkawi is ook maar een klein eilandje, maar wel veel meer te doen dan op de Malediven.
<<

Anoniem315

Bericht 01 Okt 2013 17:09

Re: Wat is/was jouw droomreis?

Eén van mijn droomreizen was naar Egypte, maar ik heb nog veel meer op m'n lijstje staan:

- Florida, Miami en New York.
- Paaseiland (Rapa Nui).
- Machu Picchu.
- Kho Pi Pi.
- Jordanië.
- De Noordpool.
<<

Anoniem 3

Bericht 04 Okt 2013 08:06

Re: Wat is/was jouw droomreis?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 05 Nov 2013 15:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 04 Okt 2013 08:40

Re: Wat is/was jouw droomreis?

waar was je heen? naar Bali
voor hoelang? drie weken
met wie? met mijn man
wat voor soort reis was het? onze huwelijksreis, en het was een rondreis
was je met een organisatie op reis of heb je alles zelf uitgestippeld? met OAD (gelukkig nog voor het faillissement) en we hebben de reis zelf samengesteld
waarom was deze reis jouw droomreis? Omdat de bestemming prachtig was, ik nog nooit zo ver weg ben geweest en zo'n ander landschap en andere cultuur heb gezien dan daar.
post de mooiste foto's van deze reis\

Afbeelding
Tanah Lot

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De Gili-eilanden

Afbeelding

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers