Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welk matrasje?

<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 22 Jun 2015 21:20

Re: Welk matrasje?

Hier eentje van Ikea van ik dacht 35 of 40 euro. Binnenveringsmatras met wasbare hoes. Bevalt goed! Maar goede tip van die topper, ga die denk ik volgend bezoek aan Ikea ook meenemen. Zoon heeft toen hij eerder dit jaar een paar keer erg ziek was zó vaak zijn bed ondergespuugd, en rustig door alles heen. Heb het wel schoongeboend en de hoes van de matras is wasbaar, maar lijkt me makkelijker om die topper te wassen dan steeds dat matras te ontleden, wat geen grappig klusje is. Hoes eraf gaat nog wel met moeite, weer eromheen is echt een crime.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Jun 2015 09:04

Re: Welk matrasje?

Exogenesis schreef:Wiegendood kan overigens nog tot een kind 2 is. Dat heeft niks met het niet kunnen opheffen of zelf draaien van het hoofdje te maken.


Waarmee dan? Het is allemaal zo mysterieus he, hoe wiegendood nou ontstaat. En tot 2 jaar risico! Zo eng :( Maar op een gegeven moment moet je het ook loslaten denk ik.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Jun 2015 09:14

Re: Welk matrasje?

Carrie schreef:
Exogenesis schreef:Wiegendood kan overigens nog tot een kind 2 is. Dat heeft niks met het niet kunnen opheffen of zelf draaien van het hoofdje te maken.


Waarmee dan? Het is allemaal zo mysterieus he, hoe wiegendood nou ontstaat. En tot 2 jaar risico! Zo eng :( Maar op een gegeven moment moet je het ook loslaten denk ik.

Volgens mij heb ik hier ooit een artikel over gelezen, ik weet het niet meer exact hoor maar het had iets te maken met een ontwikkeling in de hersenen. Bij kindjes tussen 3 weken en 24 maanden kan een bepaalde hersenfunctie nog niet voldoende ontwikkeld zijn. Deze functie zorgt ervoor dat je ademt of in ieder geval voldoende zuurstof binnenhaalt. Als die functie niet voldoende ontwikkeld is krijgen de hersenen geen signaaltje dat het kindje adem moet halen waardoor het zuurstofgebrek krijgt en uiteindelijk stikt. Een andere mogelijke oorzaak is een te hoge hoeveelheid koolstofdioxide in het bloed, wat weer veroorzaakt kan worden door rebreathing. Schijnbaar staat dat ook weer met elkaar in verbintenis, want het kan dus zijn dat de hersenen eerst géén signaal afgeven dat het kindje adem moet halen en daarna ineens veel te veel, waardoor het te snel gaat ademen en er dus meer kans op rebreathing bestaat.

Maar goed, alle theorieën over wiegendood zijn giswerk, want het kenmerk van wiegendood is juist dat een kindje door onverklaarbare oorzaak ineens komt te overlijden.
Ontzettend eng idee, maar je moet het inderdaad proberen los te laten denk ik. Hoe moeilijk ook.

♥♥
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers