Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overgeven gedurende zwangerschap

<<

Anoniem136

Bericht 18 Jun 2015 20:20

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Ik zou toch echt eens kijken naar Zofran! Ik heb het voor hele zware dagen en net als bij SIlver werkt het bij mij zo goed. Ik heb het zeer zelden nodig gelukkig, ben nog wel regelmatig misselijk maar het spugen valt mee. Ik zou het gewoon eens aankaarten, het is best een sterk middel maar ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment gewoon niet anders kan meer.
<<

Anoniem129

Bericht 18 Jun 2015 20:29

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Laced schreef:Lien ik lees geregeld mee in "jullie" topic en ik vond het al zo knap dat je zo lang blijft doorwerken! Ik werk al een tijdje maar 2 uur per dag 3 dagen in de week vanwege mijn rugpijn, maar icm dit trek ik het soms al niet. Vanochtend heb ik met moeite een thee gedronken en een evergreen gegeten, maar het viel verkeerd en dan kan ik rennen naar de wc. Misschien een gekke vraag; maar zijn je darmen ook zo van slag erdoor? Ben jij niet slapjes verder? Dat je af en toe het gevoel hebt flauw te gaan vallen?


Ik neem extra vezel tabletten om te zorgen dat mijn darmen wel vezels krijgen op zich gaat dat aardig. Ik ben soms net een vaatdoek, dan wil ik alleen maar slapen. Flauwvallen heb ik ook een paar keer gedaan maar dat kwam door een lage bloeddruk die ook weer kan komen door het overgeven. Verder heb ik gelukkig geen klachten maar met spugen ben ik wel klaar eigenlijk!
<<

Anoniem127

Bericht 18 Jun 2015 21:24

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Ik at 's ochtends wel gewoon stug door, vaak yoghurt geloof ik. De eerste keer of eerste twee keer kwam het er dan wel weer uit, maar dan was ik het 'kwijt' en was de ergste misselijkheid er ook af. Als ik niks at, wekte dat nog meer misselijkheid in de hand. Dus misschien toch gewoon volhouden met eten of wordt jij daar juist wel nog misselijker van.

Lien: echt knap dat je nog halve dagen gaat werken. Zou het niet beter zijn gewoon te stoppen? Rust werkt vaak heel goed om misselijkheid te verminderen.
<<

Onweer

Bericht 19 Jun 2015 10:22

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Wat vervelend voor je. Sterkte

:palm: Ik had dit topic niet moeten lezen. Met en fobie voor overgeven en zwanger zijn. Ik hoop dat ik er niet zo'n last van krijg.
<<

Anoniem129

Bericht 19 Jun 2015 21:19

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Terlouw je hebt helemaal gelijk maar ik kan het niet. Heel stom ik weet het maar moest al vreselijk huilen toen ik dit ging regelen. We hebben nog 1 echte lesweek, 1 slotdeel en dan een week zonder leerlingen. Dan start de zomervakantie en ga ik ook met verlof!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Jun 2015 21:31

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Wat ontzettend vervelend zeg! Dat lijkt me echt vreselijk, zo vaak misselijk en overgeven. Minnessepoes ik zou volgende keer echt beter naar je lichaam luisteren. Ik weet dat mijn zus ook een collega heeft gehad die steeds op werk overgaf (en zij heeft ook emetofobie) en zij vond dat heel erg vervelend. Ik weet niet of je werk uitvoeren tussendoor wel goed ging?> Ik ben ook altijd te streng voor mezelf en ga gewoon werken en dan denk ik achteraf: het ging eigenlijk helemaal niet of dan ga ik toch tussendoor naar huis .Dan mopper ik altijd om mezelf: je wist het in de ochtend al dus wie houd je nu voor de gek?! Maar ik wil dan ook niet mijn collega's laten zitten etc. Ik vind het een lastige keuze, maar werken met een emmer onder je bureau lijkt me geen gezonde situatie. Ik hoop dat je volgende keer echt beter naar je lichaam luistert, en wat vervelend dat je je er nu nog zo rot onder voelt :hug: .
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Jun 2015 22:32

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Lien: Ik heb het al vaker gezegd, maar vind het inderdaad ook echt knap dat je het allemaal al zo lang volhoudt. Ik heb rustiger werk dan jij, maar kon toen ik nog zoveel overgaf echt geen hele dagen werken.. Hoe jij het toch vol hebt weten te houden.. Nu minder werken is denk ik wel de goede keuze hoor, hoewel ik snap dat dat moeilijk is. Vooral zo aan het einde van het jaar, dan wil je eigenlijk de boel gewoon goed afronden.
Maar ja, ik ben eigenlijk ook veel te vroeg weer aan het werk gegaan. Het is dat de kerstdagen er nog tussen zaten, anders was ik waarschijnlijk een paar dagen na mijn ontslag uit het ziekenhuis alweer aan het werk gegaan, hoewel ik toen leefde op 2 slokken water per dag :laughcry:

Laced: Rot dat je er nog steeds zo'n last van hebt!
Thee kan ik sinds ik zwanger ben echt niet meer hebben. Sowieso ben ik nog elke ochtend misselijk, maar thee kan ik de hele dag niet hebben. Wat bij mij 'werkte' was ontbijten met cream crackers. Die vierkante dingen in een oranje verpakking. Het is net niks, maar zo kwam er toch wat binnen en de keuze hiervoor was vooral omdat ze er het makkelijkst weer uit kwamen :laughcry: De nasmaak was ook minder vies dan met brood of iets anders.. Ik at er dan 2, rende naar het toilet, dan weer in bed om er 2 te eten, weer rennen en zo door tot er wel 2 in bleven zitten. Dat duurde vrij lang, maar je, beter dan niks. En dat overgeven gebeurde ook wel als ik niks gegeten had en dan is het nog veel erger (hallo gal!)..
Sterkte!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

CloudNine

Bericht 20 Jun 2015 07:50

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Oh wat lijkt me dat naar meiden! Ik heb ook emetofobie, dus dit klinkt als mijn ergste nachtmerrie. Zeker omdat ik dagelijks een uur enkele reis met de trein naar mijn werk moet.

In welke week is het overgeven bij jullie begonnen?

Sterkte voor wie er nog middenin zit, ik hoop dat de misselijkheid gauw afneemt.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 20 Jun 2015 09:35

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Ik had ook emotofobie maar het is bij mij in de zwangerschap over gegaan. Nu speelt het soms nog wel op maar zo erg als het was is het nooit meer geworden. Maar goed ik at ook gewoon niet als ik weg moest bijv, kreeg paniekaanvallen in het ov, was er echt continu mee bezig.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 20 Jun 2015 09:36

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Ik zeg altijd maar dat ik nu iets heb om me écht zorgen om te maken ;-)
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Jun 2015 18:51

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Nou drink geen cranberry sap. Dat heb ik nu net ook wel geleerd. Ik zit mezelf in de weg, kan mijn draai even niet meer vinden. Liefst steek ik nu mijn vinger in de keel dan ben ik er maar vanaf. Bah!
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 21 Jun 2015 22:06

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Silver schreef:Nou drink geen cranberry sap. Dat heb ik nu net ook wel geleerd. Ik zit mezelf in de weg, kan mijn draai even niet meer vinden. Liefst steek ik nu mijn vinger in de keel dan ben ik er maar vanaf. Bah!


Tis je vergeven hoor dat je je niet lekker voelt en ook zo tegen mij deed. :hug:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers