Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar bril kopen? En waarop letten?

<<

Anoniem5

Bericht 03 Okt 2013 16:55

Waar bril kopen? En waarop letten?

Waar hebben jullie een bril gekocht voor je kind(eren). Ze moeten beiden aan de bril en ik vind het zo lastig. Ik kan maar een klein aanbod vinden.
<<

Anoniem162

Bericht 03 Okt 2013 17:25

Re: Waar bril kopen? En waarop letten?

Ik moet koken dus maar even kort, een kunststof montuur is 'moeilijker' af te passen op het hoofd/gezicht. bij metalen monturen heb je losse neussteunen die zitten (vaak) niet op een kunststof montuur, dat maakt het bij metalen monturen wel gemakkelijker dat het goed zit op de neus. wil je toch een kunststof montuur zou ik de opticien even goed mee laten kijken of het goed zit bij de neus en of het goed is af te stellen.
Verder is het gemakkelijk als de pootjes(veren) van een montuur, flex-veren zijn. dat houdt in dat je de pootjes ook naar buiten kunt buigen bij het schanier. Veel kindjes zijn niet zorgvuldig met het op/af zetten van hun bril dus dan is hij minder snel uit model.

nu moet ik echt even verder..
<<

Anoniem26

Bericht 03 Okt 2013 18:23

Re: Waar bril kopen? En waarop letten?

Eens met mirthe.

Ik zou ook voor een montuur kiezen wat een volledige rand eromheen heeft. Is wat steviger voor het glas. Je hebt ook monturen waarbij de onderkant bij vrij is van montuur en mijn ervaring is dat het toch zwakker is met vallen enz.
<<

Anoniem5

Bericht 03 Okt 2013 19:39

Re: Waar bril kopen? En waarop letten?

Bedankt daar heb ik al wat aan!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Okt 2013 19:41

Re: Waar bril kopen? En waarop letten?

Heb je niet een opticien in de buurt die niet bij een keten hoort? Daar kan je vast meer bekijken, proberen of laten bestellen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem103

Bericht 03 Okt 2013 19:42

Re: Waar bril kopen? En waarop letten?

Bij de Pearl in F. zijn ze echt heel aardig daar ga ik altijd met onze cliënten heen. Misschien kun je daar om advies vragen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 03 Okt 2013 20:09

Re: Waar bril kopen? En waarop letten?

Mijn moeder heeft goede ervaringen met jonge kinderen bij het Huis.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 03 Okt 2013 20:23

Re: Waar bril kopen? En waarop letten?

ik zou kiezen voor een zelfstandige opticien. Even wat duurder, maar zeker voor kinderen net even wat betere brillen, betere begeleiding en service dan de standaard brillenzaken (pearle, specsavers)
Ik merk dat ik altijd zo binnen kan lopen, ze echt de tijd voor je nemen, en echt met je meedenken over een goede bril en wat leuk staat ( en niet alleen willen verkopen) ook op mijn werk zie ik vaak de standaard kinderbrillen bij bijv de specsavers vandaan, snel stuk gaan. Kinderen gaan er niet zo zachtzinnig mee om, al kun je het ze wel goed aanleren om er voorzichtig mee te zijn.
Mijn dochter heeft al vanaf een half jaar een bril, en toch elke keer kom ik bij onze zelfstandige opticien uit.
Successen zoeken!
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 03 Okt 2013 20:27

Re: Waar bril kopen? En waarop letten?

op welke sterkte zitten ze eigenlijk? Een opticien kan dan namelijk ook goed met je meedenken over de dikte van het glas en welk momntuur daar het meest geschikt voor is. Als het een te hoge sterkte zou zijn, wordt bijv een bril met een draadje aan de onderkant van het glas afgeraden. ook de vorm van de bril, rond, ovaal, rechthoekig, kan schelen in de dikte van het glas.

En ik weet niet of je de diagnose van een arts hebt gekregen, maar laat dan gelijk een machtigings formulier invullen voor
Hulpmiddelen, ze doen zoooooo moeilijk bij de verzekering. Pffff ( wij zitten bij zilveren kruis)
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 03 Okt 2013 20:42

Re: Waar bril kopen? En waarop letten?

maar bij zo'n opticien betaal je wel een hoop meer voor een bril.
tenminste dat is mijn ervaring. En als ik bij de pearl binnen loop word ik ook meteen geholpen en zelf terug verwezen naar de oogarts door hun.
<<

Anoniem26

Bericht 03 Okt 2013 20:48

Re: Waar bril kopen? En waarop letten?

Het meeste komt allemaal uit dezelfde fabrieken, net als kleding bijv.
Ik zou juist niet naar een dure winkel gaan. Een bril bij een kind heeft veel te lijden dan is het toch zonde als hij snel kapot is. Een bril bij een zelfstandige is niet steviger ofzo. Het is vaak gewoon het merk wat de prijs doet verschillen.
Ook is het zo dat ze op z'on jonge leeftijd meestal al na een jaar of eerder een nieuwe sterkte nodig hebben dat is dan toch gewoon zonde van een dure bril.

Maar goed uiteindelijk is het ook je eigen keus natuurlijk.
<<

Anoniem162

Bericht 03 Okt 2013 20:52

Re: Waar bril kopen? En waarop letten?

Ik kom alles tegen, van ketens tot zelfstandigen, maar het ene is niet steviger dan de ander. Je moet gewoon goed kijken naar wat je wilt en waar je je prettig bij voelt (goed advies en begeleiding).
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 03 Okt 2013 21:03

Re: Waar bril kopen? En waarop letten?

wij moesten al met een half jaar een bril kopen, de enige die toen een klein montuur bij ons in de stad verkocht, was bij ons een zelfstandige optiek. En sindsdien voelt het goed voor ons, hebben we prijsvergelijk gedaan met andere zaken, maar komen toch steeds weer bij ze terug. Maar ieder zijn eigen keuze!
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Anoniem162

Bericht 03 Okt 2013 21:05

Re: Waar bril kopen? En waarop letten?

Oh maar dat is ook helemaal goed, ik geef ook aan dat je moet kopen waar je je goed bij voelt. Het is alleen zo dat de monturen bij een keten niet per definitie slechter zijn en minder lang mee gaan dan die van een zelfstandige.
<<

Anoniem5

Bericht 04 Okt 2013 08:41

Re: Waar bril kopen? En waarop letten?

Ik geloof dat ik maar bij allerlei verschillende langs ga en kijken waar we het fijnst geholpen worden. We hebben de diagnose van een arts inderdaad. Waar moet ik het machtigingsformulier voor hulpmiddelen in laten vullen? Bij de opticien? Ik zal straks even informeren bij menzis hoe het precies gaay.

Ze hebben geen grote sterkte, dochter + 0,5 en zoon - 0,25 dus dan hoeven we daar geen rekening mee te houden qua glazen, denk ik.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers