Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

<<

Anoniem236

Bericht 19 Jun 2015 08:19

Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

Al geruime tijd hebben we wat dagdelen gehad dat zoon prima zonder luier kon en aangaf wanneer hij moet plassen. Echter wilde hij dan later op de dag weer perse een luier aan, gingen we weg en waren terug bij af.
Maar vanochtend weer zonder luier laten lopen en hij heeft inmiddels al 5 plasjes op de wc gedaan. (Hij mag n sticker plakken na elke plas en heeft daar vooral erg veel plezier in) op een supermarkt bezoek na ben ik vandaag van plan thuis te blijven, morgen ook.
Maar vanaf wanneer gaat een kind zonder luier naar buiten? En naar de opvang/oppas? Hoelang waren ze dan thuis droog?
En hoe ging dat met poepen ook al vrijwel meteen aangeven?
Thuis heeft hij een verkleiner op de wc, zonder durft hij echt niet, zit dan ook niet relaxt als wij hem vast houden. Maar hoe gaat dat dan bij andere mensen thuis of op openbare toiletten?
Verder iemand nog tips om dit goed door te zetten?
We stimuleren het maar het moet geloof ik toch vanzelf gaan, maar oh wat zou ik het fijn vinden als hij voor de bevalling zindelijk is.
<<

Anoniem123

Bericht 19 Jun 2015 08:24

Re: Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

Poepen is hier 8 maanden lang drama geweest. toen de tip gekregen van bellenblazen op de wc en opeens had hij het door.

Toen hij steeds langer droog was op een dag ben ik ook met hem weggegaan zonder luier. Eerst even naar de supermarkt en daarna ook wat langer/verder weg. Extra broeken en onderbroeken mee en luiers voor als het echt drama werd. Maar hij hield het keurig op tot we ergens bij een wc waren.

Als we ergens anders waren zonder wcverkleiner hield ik hem vast. Ging ik door de knieen en hield hem vast bij zijn heupen. Nu kan hij dat inmiddels zelf.

Ook al is hij zindelijk voor de bevalling, hij kan wel een terugval krijgen. Siem was voor de bevalling plaszindelijk maar toen kwam zusje :12: Maand later pakte hij het zelf weer op.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5673

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 19 Jun 2015 08:46

Re: Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

Aan verkleiners op de wc hebben wij nooit gedaan. Hier redeneerde A. jullie zitten niet op een verkleiner, dus ik ook niet. En M. heeft dat ook overgenomen.
Hier zijn we vrij snel ook zonder luier naar de supermarkt gegaan. Tasje met onderbroekje, sokken en legging/rokje (bij beide was het zomer/warme najaar). Van te voren even laten plassen (gingen wij ook nog even heel demonstratief) en gaan. Gelukkig mogen ze hier bij de AH altijd, dan loopt er even iemand mee.
Poepen ging hier eigenlijk ook meteen goed.

Nu hebben wij thuis beneden een ontzettend kleine wc waardoor de deur open blijft (alleen met visite doen we hem dicht, maar dan zit je met je knieën in je nek), dus de kinderen merkte hier snel genoeg dat grote mensen ook proepen op de wc, dus dat wilde ze ook.
Beide beginnen vaak ook scheetjes te laten als ze moeten poepen, dus dan brachten we ze naar de wc en gingen we een boekje lezen, heel ontspannen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem255

Bericht 19 Jun 2015 13:18

Re: Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

Onze dochter was spontaan zindelijk. Van de ene op de andere dag was ze helemaal klaar met luiers. Zowel overdag als 's nachts. Ze was toen 2 1/2. Ze gaf zelf heel goed aan als ze moest plassen.

Onze zoon (inmiddels 3jr en 7mnd) was voorlopig nog niks van plan maar aangezien hij over 4 maanden gaat proefdraaien vond ik het wel tijd worden. Dus afgelopen woensdag is zijn luier uit gegaan en hij heeft 1 keer op de grond staan plassen en 1x in zijn broek gepoept. Dat voelt hij gewoon niet goed aankomen. Maar ik heb zelfs al 2 ochtenden droge luiers bij hem uit gedaan. Ik ga nogal veel weg maar doe hem geen luier meer aan. In zijn autostoel heb ik een waterdichte hoes gelegd en verder heb ik een tasje bij met schoon spul.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 19 Jun 2015 16:07

Re: Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

Wij zijn er ook wat bewuster mee bezig, als ik zie dat hij kracht gaat zetten vraag ik of ie naar de wc moet. Zegt ie cee en rent naar de wc. Ben niet altijd op tijd, maar zo leert ie het langzaam wel.

Wel heb ik mij laten vertellen, dat mocht de baby komen hij een terugval kan krijgen en niet meer zindelijk zal zijn. Hoe hebben anderen dat ervaren?
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:27

Bericht 19 Jun 2015 16:33

Re: Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

Mijn dochter is nu 2 maanden zindelijk, ze vroeg zelf of ze op de wc mocht plassen. Toen ze dat een paar keer had gedaan heb ik haar de luier af gedaan, ze heeft 2 keer in haar broek geplast en daarna had ze het door. Ze heeft de eerste weken op het potje gepoept en daarna ook gewoon op de wc. We gebruiken wel een wc verkleiner en een krukje waar ze haar voeten op kan zetten, zo zit ze lekker ontspannen. Ze heeft 's nachts nog wel een luier om maar die is 9 van de 10 keer de volgende ochtend gewoon droog.
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem234

Bericht 19 Jun 2015 16:40

Re: Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

Hier zijn we er ook mee bezig, dochter word volgende week 3. Helaas wil het hier nog niet echt vlotten. Ik ga er maar van uit dat het vanzelf gaat komen.
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:27

Bericht 19 Jun 2015 16:44

Re: Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

Puggle schreef:Hier zijn we er ook mee bezig, dochter word volgende week 3. Helaas wil het hier nog niet echt vlotten. Ik ga er maar van uit dat het vanzelf gaat komen.


Wat ik om me heen hoor van vriendinnen is dat ze het pas gaan doen als ze er zelf klaar voor zijn, ook al zijn ze er lichamelijk wel klaar voor, dat koppie moet ook mee hihi. Komt vanzelf!
Afbeelding


Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Jun 2015 16:46

Re: Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

Hier ging het van de een op de andere dag. Luier uit en op de wc met brilverkleiner. Een sticker voor elke w.c.-beurt. We hebben hem snachts ook geen luier meer aangetrokken en dat ging wonderbaarlijk genoeg ook direct goed. Hij is nu zindelijk vanaf januari geloof ik, en heeft maar 1 keertje een beetje in z'n bed geplast.
#teammaple🍁
<<

Anoniem234

Bericht 19 Jun 2015 18:43

Re: Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

Tweeling schreef:
Puggle schreef:Hier zijn we er ook mee bezig, dochter word volgende week 3. Helaas wil het hier nog niet echt vlotten. Ik ga er maar van uit dat het vanzelf gaat komen.


Wat ik om me heen hoor van vriendinnen is dat ze het pas gaan doen als ze er zelf klaar voor zijn, ook al zijn ze er lichamelijk wel klaar voor, dat koppie moet ook mee hihi. Komt vanzelf!


Ja dat is ook zeker waar! Ga ervan uit dat het wel goed komt. Wil er ook geen zware druk op leggen, heb bij een vriendin gezien hoe dat ging.
<<

Anoniem123

Bericht 19 Jun 2015 19:09

Re: Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

druk opleggen heeft echt geen zin. Het komt echt vanzelf.

Iemand met wie ik bevriend ben op facebook heeft een zoontje en die was nog niet zindelijk toen hij bijna 4 werd. Zijn moeder heeft toen gezegd dat hij zo niet naar school kon en dat vond hij niet leuk! En binnen 2 weken was hij zindelijk. Net op tijd.
<<

Anoniem236

Bericht 19 Jun 2015 20:09

Re: Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

Wat een succesverhalen hier zeg.
Druk erop leggen heeft inderdaad geen zin, volgens mij kun je dan alleen maar weerstand ontwikkelen.
Ik ben me er wel van bewust dat hij, mocht het gaan lukken, wel een terugval kan krijgen als de baby er is, maar dan weet hij in iedergeval wel hoe het moet.
UN; hoe ben je uiteindelijk af gaan bouwen met de stickers, gewoon toen hij het doorhad?

Vandaag is het verder goed gegaan. In de middag met slapen wel een luier om gedaan. In de avond 2 ongelukjes maar ook veel plasjes op de wc. Verbaasd me wel hoe vaak hij moet plassen, maar kan mij dat topic van chiq nog herinneren dat het normaal is in het begin. Hij heeft vanmiddag ook een klein beetje gepoept op de wc, heb het idee dat het niet alles was en hij nog een tijd het ophoud. Morgen maar de tip van Dora om even rustig te gaan lezen op de wc. Hij heeft nu ook nog weinig geduld, doortrekken en handen wassen vind hij het leukste :smile:
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 19 Jun 2015 20:22

Re: Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

Onze dochter ging altijd onder de eettafel zitten met de stoelen voor zich geschoven als ze moest poepen. Stiekem wel aandoenlijk. Toen heb ik steeds gezegd, kom, gaan we naar de wc. Vaak wilde ze dan niet of had al wat in haar luier gedaan. Dit breidde zich uit tot dat ze het aangaf dat ze moest poepen; "Mama ik moet poepen plassen". Ik probeerde haar ook met plassen zindelijk te krijgen maar dit mislukte vaak al binnen een half uur dus dat heb ik laten rusten, gezien het ook nog niet super weer is, wachtte ik tot de zomer, zodat we dan goed konden oefenen. Echter zijn we 2wk terug naar Italië geweest en de dag nadat we terugkwamen geeft ze ineens zelf aan wanneer ze moet plassen. We doen alleen met het slapen nog een luier om, dan is ze nog niet droog. Voor de rest geen ongelukjes gehad overdag, voor we weggaan vraag ik of ze moet plassen. Ik doe geen luier meer bij haar om. We hebben haar trouwens verteld dat grote meisjes altijd naar de wc gaan en niet een luier om hebben. Ze is nu 2,5
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2825

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 19 Jun 2015 20:42

Re: Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

Bij Luuk wil het nog niet lukken. Maar inderdaad wat Puggle zegt het komt binnenkort vast wel. Hij moet eraan toe zijn.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem136

Bericht 19 Jun 2015 21:07

Re: Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

Mijn oudste was zindelijk met 3jr en 4mnd. Daarvoor een paar keer een poging gedaan maar hij plaste niet consequent op de wc en poepen helemaal niet. Als wij het idee hadden dat hij het vervelend vond deden we gewoon weer de luier. Opeens viel het kwartje en was hij zindelijk, poepen duurde een paar weken langer.
De tweede was zindelijk met 2jr en 8 mnd, zij was gelijk volledig zindelijk overdag en 's nachts.
De derde is 3jr en 2mnd en is nog niet zindelijk. Hij heeft een tijdje erg goed op de wc geplast en een paar keer gepoept maar ineens wilde hij niet meer, nu gaat hij zo af en toe. Ik ga niks forceren verder, het komt vanzelf.
<<

anoniem203

Bericht 20 Jun 2015 10:01

Re: Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

Op een paar hete zomerdagen achter elkaar heb ik hem in zijn blote billen laten spelen. Zwembadje op het balkon met het potje ernaast. Binnen 2 dagen had hij het door (zowel plassen als poepen) en toen was hij bijna 3 geloof ik (oh wat erg ik weet het eigenlijk niet meer precies). Na een paar weken heb ik het potje weggedaan en ging hij zonder problemen op de wc. Als ik overdag weg ging voor een kleine boodschap deed ik hem geen luier meer aan maar bij grote afstanden wel. Na een paar weken deed ik dat ook niet meer. In de nacht is hij helaas nog niet zindelijk. Hij wil het wel want hij vraagt zeker 1x in de week of hij zonder luier mag slapen maar zijn luier is bijna iedere ochtend nog nat want hij slaapt ook veel te vast.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Jun 2015 10:08

Re: Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

Lotus schreef:UN; hoe ben je uiteindelijk af gaan bouwen met de stickers, gewoon toen hij het doorhad?
Ja eerst was het een sticker voor elke keer dat hij op de wc ging zitten, na een dag werd et een sticker voor elke keer dat er ook echt iets uit kwam. Dat hebben we een week of twee gedaan en toen heb ik het laten doodbloeden. Als hij er om vroeg kreeg hij er een en anders niet. Het speciale gaat er wel van af hoor na 60 stickers :) Ze zaten ook allemaal op 1 A4 dus hij moest al over andere stickers heen gaan plakken :)
#teammaple🍁
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 20 Jun 2015 13:06

Re: Zindelijkheid, hoe ging dat bij jullie kids?

Mijn dochter begon met ruim 2 jaar interesse te tonen en wilde toen af en toe op het potje plassen. In de zomer hadden we haar zonder luier gelaten, maar veel ongelukjes. Vervolgens werd haar broertje geboren en toonde ze totaal geen interesse meer. Een paar maanden geleden begon ze weer interesse te tonen plaste ze een paar weken 's ochtends en 's avonds voor het slapen gaan op de wc. Ik ben een keer de luier voor de nacht vergeten en 's ochtends bleek ze droog. We hebben haar gelijk geen luier meer omgedaan en het is vanaf toen erg goed gegaan. Ze was toen 3 jaar en 2 maanden. De nachten had ze nog wel een luier om, maar sinds een paar weken dit ook niet meer gedaan en sindsdien zowel overdag als 's nachts zindelijk.
Maart 2012 September 2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MissBitchy