Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sporten na werk en eten?

<<

Anoniem122

Bericht 16 Jun 2015 20:16

Sporten na werk en eten?

Ik ben sinds kort lid van de sportschool en probeer 3x per week te gaan. Alleen loop ik er een beetje tegenaan dat ik het lastig vind om na werktijd te gaan sporten. Ik werk tot half 5 en wil het liefst gelijk daarna gaan sporten. Als ik na het eten nog ga sporten heb ik geen energie meer en krijg ik snel last van mijn maag.

Maar wat is het handigste kwa eten? Hoe doen jullie dat? Gewoon een boterham mee nemen? Enkel wat fruit?
Ik heb om half 3 nog pauze en kan dan dus eten, of vlak voor het sporten dan, maar dat lijkt me niet handig.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11826

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Jun 2015 20:28

Re: Sporten na werk en eten?

Als ik weet dat ik nog ga hardlopen uit mijn werk, dan eet ik vaak iets lichts in de auto naar huis. Bij thuiskomst ga ik gelijk hardlopen ( dat is rond half 6) en daarna eet ik pas.
Misschien kan je, op de dagen dat je gaat sporten. Tussen de middag iets van een pastasalade eten als 'avondeten', dan om half 5 een kleine snack en dan gelijk gaan sporten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 16 Jun 2015 20:40

Re: Sporten na werk en eten?

Ik sport altijd direct na het werk, omdat ik anders geen zin meer heb. Ik pas mijn eetpatroon op zich niet echt aan, maar eet vaak nog wel voor het sporten iets kleins zoals een appel ofzo. Wel zorg ik dat ik altijd genoeg drink voor het sporten. Om half drie wat eten lijkt mij op zich prima, maar niet als dat betekent dat het je lunch wordt. Je moet gewoon proberen wat voor jou werkt.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 16 Jun 2015 20:57

Re: Sporten na werk en eten?

Ik werk meestal tot 17 uur en ben dan om 17.40 uur thuis. Ik eet dan gewoon avondeten, maar ik let wel op dat ik niet te vette of zware dingen eet. In mijn sportschool is op woensdagavond om 19 uur namelijk een heel leuke les die ik graag volg.

Hardlopen kan ik niet vlak na het eten; daar moet ik echt twee uur mee wachten na een avondmaaltijd. Ik loop meestal in het weekend 's ochtends hard of op een andere vrije dag. Als ik 's avonds hard ga lopen, neem ik een banaan en/of mueslireep mee naar mijn werk en ga ik direct na mijn werk hardlopen. Ik vind het wel fijn als mijn man dan direct het eten klaar heeft als ik terugkom van het hardlopen, want ik houd het dan niet vol om pas om 19.30 uur of later te eten.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 16 Jun 2015 21:22

Re: Sporten na werk en eten?

Ik sport wel na het avondeten, maar probeer ook niet te zwaar te eten dan. Het wordt te laat als ik pas zou gaan eten na het sporten, dus kan niet anders. Kan je niet bijvoorbeeld op weg naar de sportschool nog een banaan of zo eten?
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 16 Jun 2015 21:58

Re: Sporten na werk en eten?

Als ik na het werk ga eet ik eerst een banaan in de auto naar huis (rij 30 min ong) en dan lopen en dan eten ;)
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 17 Jun 2015 09:50

Re: Sporten na werk en eten?

Ik zou ook vlak voor het sporten een appel of banaan ouzo ofzo eten. Ook zou ik er voor zorgen dat je bij thuis komst iets makkelijks kunt eten, iets uit de vriezer bijvoorbeeld of van de dag er voor. Dat voorkomt bij mij dat ik tijdens het koken ga lopen snoepen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem321

Bericht 17 Jun 2015 09:55

Re: Sporten na werk en eten?

Pandora schreef:Ik zou ook vlak voor het sporten een appel of banaan ouzo ofzo eten. Ook zou ik er voor zorgen dat je bij thuis komst iets makkelijks kunt eten, iets uit de vriezer bijvoorbeeld of van de dag er voor. Dat voorkomt bij mij dat ik tijdens het koken ga lopen snoepen.


Haha, een ouzo'tje voor het sporten doet het altijd goed :drunken: :wink:
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 17 Jun 2015 10:03

Re: Sporten na werk en eten?

Dropveter schreef:Als ik na het werk ga eet ik eerst een banaan in de auto naar huis (rij 30 min ong) en dan lopen en dan eten ;)


Zo deed ik het ook toen ik nog regelmatig ging hardlopen.
Wel vaak dan voordat ik in de auto stapte.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem125

Bericht 17 Jun 2015 11:19

Re: Sporten na werk en eten?

Een banaan vind ik perfect op dat soort momenten. Een appel zou voor mij te licht zijn, maar als ik een banaan eet dan geeft dat net even de energie waardoor je je niet meer zo slap voelt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11328

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Jun 2015 20:38

Re: Sporten na werk en eten?

Is het heel intensief wat je doet?

Voor het hardlopen eet ik tussen werk en trainen een banaan of boterham in de auto naar huis. Daarna eet ik warm.

Voor het fietsen eet ik wel gewoon maar dat is natuurlijk niet zo'n 'maag schut sport'.

Als ik ga zwemmen kan ik ook gewoon van te voren eten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem122

Bericht 18 Jun 2015 20:45

Re: Sporten na werk en eten?

Intensief genoeg voor mij ja :P
Meestal ben ik een uur tot 1,5 uur bezig. Warming-up op de fiets, 15 min, daarna kracht op verschillende apparaten en daarna nog cardio voor zolang ik volhoudt, de ene keer roeien, de andere keer crosstrainer, gemiddeld zo'n 25 min.

Vandaag ben ik na het werk gelijk doorgegaan, banaan gegeten en halve droge boterham, maar ik had echt geen energie. Ben sowieso de hele week al enorm moe, val iedere keer rond 7 uur al in slaap en veel pijn in mijn rug en borst. Heb uiteindelijk met moeite 10 minuten op de crosstrainer gestaan, 15 minuten gefietst en klein beetje kracht :thumbdown:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11328

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Jun 2015 16:46

Re: Sporten na werk en eten?

En op de dagen dat je sport warm eten tussen de middag? En dan een uur voor je gaat sporten nog drie boterhammen en tien minuten ervoor nog een banaan of een paar vijgen oid.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers