Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gouden tip sollicitatiebrief

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 10 Jun 2015 21:55

Gouden tip sollicitatiebrief

Ik ben weer aan het rondkijken voor vacatures en heb zojuist 1 gevonden die ik heel erg leuk vind. Maar mezelf verkopen is niet mijn sterkste kant. Hoe zorg je ervoor dat je opvalt? Ik heb eerder de tip gekregen om vooral te benoemen wat de werkgever aan mij zou hebben. Ik heb dit weekend ook 2 brieven geschreven, maar niet het idee dat dat echt gelukt is.
Dus heeft iemand goede voorbeelden?
Voor en deel van de functie eisen heb ik niet echt ervarimg (maar wel de opleiding), dus moet vooral daarvoor overtuigen!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 10 Jun 2015 22:17

Re: Gouden tip sollicitatiebrief

Het klinkt heel logisch, maar zorg voor een foutloze brief die ook qua opmaak klopt. Ik heb wel eens gehoord dat bedrijven brieven die niet foutloos zijn of qua stijl niet kloppen zo aan de kant leggen, zonder dat ze gelezen zijn. Als dit allemaal klopt, ben je al een stap verder.

Verder zou ik aangeven wat jou geschikt maakt voor de functie, je moet jezelf verkopen. Ook zou ik je motivatie noemen. Is het de uitdaging, is het jouw affiniteit met bepaalde aspecten van de functie: wat maakt dat jij DIE functie bij DAT bedrijf wilt. Ervaring en opleiding zou ik slechts kort benoemen, dat staat immers ook in je CV.

En natuurlijk ben je bereid je brief in een persoonlijk gesprek toe te lichten.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem222

Bericht 18 Jun 2015 17:21

Re: Gouden tip sollicitatiebrief

Ik zou vooral zorgen dat je CV echt helemaal top is. Mijn ervaring is als recruiter dat ik meer aandacht besteed aan het cv dan aan de brief. De brief lees ik eigenlijk alleen echt aandachtig als ik een twijfel heb op basis van het cv.
<<

Anoniem142

Bericht 18 Jun 2015 20:22

Re: Gouden tip sollicitatiebrief

Harrison, ik denk dat dit heel afhankelijk is van het gebied waarin je werkt. Als wij vacatures hebben, krijgen wij hooguit 10 tot 15 reacties. In de eerste instantie selecteren we eerst op cv, maar van de mensen die dan overblijven, lezen we de motivatiebrieven echt wel aandachtig.

Ik zou vooral proberen te voorkomen dat je zo'n standaard brief, met van die standaard opmerkingen krijgt. Vooral veel persoonlijke voorbeelden noemen. Geen zinnen gebruiken als: 'Ik werk graag samen met mijn collega's, maar ik kan ook uitstekend alleen werken'. Dat kan iedereen, gebruik bijvoorbeeld persoonlijke voorbeelden of breng je boodschap wat origineler dan die standaardzinnen.
<<

Anoniem222

Bericht 19 Jun 2015 07:57

Re: Gouden tip sollicitatiebrief

Ja ik denk dat het verschil ook is dat ik alleen maar bezig ben met sollicitanten en vacatures.
Als je een keer in de zoveel tijd vacatures hebt is het al een ander verhaal. Maar ik heb nu 30 vacatures bijvoorbeeld. We lezen de brieven wel, maar het cv is in eerste instantie sowieso belangrijker.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers