Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koortslip

<<

Anoniem 146

Bericht 17 Jun 2015 21:30

Koortslip

Mijn mondhoek is geïrriteerd. Er zit iets dat lijkt op een korstje dat deels ook op mijn lip zit. Ik heb nog nooit een koortslip gehad dus ik weet niet waar ik het aan kan herkennen. Het is vandaag ineens komen opzetten. Ik heb dan geen newborn maar wel een baby van bijna 5 maanden die ik vandaag gekust en geknuffeld heb.

Kan ik dit laten testen?

Ik heb laatst een verhaal gelezen dat niet goed afliep, vandaar dat ik me dit ineens afvraag.
<<

anoniem196

Bericht 18 Jun 2015 05:37

Re: Koortslip

Ik zou even bij de huisarts laten kijken of het een koortslip is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Jun 2015 06:00

Re: Koortslip

Ik denk eerlijk gezegd dat de huisarts dat ook niet kan zien als het nu een korstje is, maar als het niet eerst blaasjes of bultjes zijn geweest lijkt de kans me wel heel klein. Die korstjes komen bij een koortslip toch pas aan het eind?

Je kunt even bellen en overleggen, maar ik denk dat het van alles kan zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 146

Bericht 18 Jun 2015 07:00

Re: Koortslip

Dankje Susan, Een rondje google met nu wél de juiste zoektermen heeft inderdaad bevesigd dat er eerst blaasjes ontstaan.
Deze heb ik niet gehad. Geen koortslip dus!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 18 Jun 2015 07:49

Re: Koortslip

Hoogstwaarschijnlijk is het dan inderdaad geen koortslip, maar zou er toch even voorzichtig mee zijn. Desnoods van die pleistertjes halen en die er een paar dagen op plakken. Liever voorkomen dan genezen als het om een koortslip gaat bij kleine kinderen, geen risico nemen hoor!
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Jun 2015 08:46

Re: Koortslip

Is het niet gewoon een schraal plekje dat open is gegaan? Ik heb dat (vooral 's winters) heel vaak, dat m'n mondhoeken openscheuren door de kou.

♥♥
<<

Anoniem 146

Bericht 18 Jun 2015 09:07

Re: Koortslip

Zou kunnen Elliot. Ik heb daar nooit last van eigenlijk. Vroeger had ik het weleens als ik vitaminen te kort had (aldus mam). Dit had ik dan in beide mondhoeken.

Maar het zou goed kunnen. Het verhaal in mijn achterhoofd deed me toch twijfelen.

Het lijkt alweer wat aan het wegtrekken en het is al minder pijnlijk ten opzichte van gisteren.

Bedankt voor jullie reacties.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers