Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op vakantie met een 2 jarige

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 17 Jun 2015 07:36

Op vakantie met een 2 jarige

Na 3 jaar niet op vakantie te zijn geweest ben ik er echt aan toe.
Ik hrb een organisatie gevonden voor alleenstaande oudervakanties, en heb de mogelijkheid om met m'n ouders mee te gaan. Alleen ben ik al zoveel afhankelijk van m'n ouders. Maar vakantie met een 2 jarige lijkt me alweer anders dan met een 4/5 jarige, nu zie ik mezelf veel op en neer rennen om dochter achterna te lopen. Dan lijkt zo'n reis me weer minder praktisch.
Wie helpt me de beslissing te maken?;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 17 Jun 2015 11:58

Re: Op vakantie met een 2 jarige

Ervaring leert dat ze in een vreemde omgeving wel bij je blijven. Ik weet niet of je dochter normaal redelijk luistert? We zijn afgelopen 2 jaar (Elena was toen bijna 2 en bijna 3) naar de camping geweest waar we een plaats direct aan het water hadden. Allebei de jaren had ik nachtmerries dat ze in het water viel, maar allebei de jaren luisterde ze ook echt enorm goed. Thuis luistert ze redelijk.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Jun 2015 12:13

Re: Op vakantie met een 2 jarige

Ik zou voor de oudervakantie kiezen. Daar zijn meer mensen in jouw situatie, dus ik denk dat er altijd een bereidheid is om te helpen. Tuurlijk willen je ouders je ook helpen, maar jij geeft zelf aal aan vaak een beroep op ze te doen. DAarom zou ik daar nu dan niet voor kiezen.

En ja je zult vast achter je dochter aan moet rennen maar dat moet je ook als je met je ouders op vakantie gaat. Misschien zijn er wel meer jonge kinderen mee op de vakantie van alleenstaande ouders en kan ze daar leuk mee spelen heb je het zelf ook al wat minder druk.
:heart: :heart: 2011
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 17 Jun 2015 13:59

Re: Op vakantie met een 2 jarige

Wij zijn de afgelopen jaren meerdere keren met mijn ouders op vakantie geweest. Ik moest zeggen dat ik dat echt heerlijk vond. We hoefde haar niet zelf continu in de gaten te houden of te vermaken, als ik alleen met haar op vakantie was gegaan toen ze 2 was had ik bij wijze van spreken nog geen 10 minuten een boekje kunnen lezen als ze wakker was.
En ik hoop van harte dat het jou niet overkomt maar toen J een keer met spoed naar het ziekenhuis moest op vakantie was ik ook heel blij dat ik daar niet alleen stond (mijn man was er wel bij maar die klapte helemaal dicht dus daar had ik op dat moment helemaal niks aan).

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een hele hechte band met mijn ouders heb en ze zelf aangaven graag met ons op vakantie te willen.
Ik zou er dus zelf voor kiezen om de eerste keer met je ouders mee te gaan, en dan evt volgend jaar op een alleenstaande ouders reis. Dan is je dochter ook al weer wat ouder en kan ze zich beter zelf vermaken zodat jij ook wat meer rust hebt.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 17 Jun 2015 14:10

Re: Op vakantie met een 2 jarige

Ik sluit me aan bij Studiebol.
Bij zo'n vakantie ben je met veel alleenstaande ouders die elkaar vast allemaal wel helpen etc. En als er juist wat oudere kinderen zijn kunnen die haar fijn vermaken toch. Kijk maar hoe leuk ze altijd met onze D speelt. Pompoen heeft ook goede ervaringen ermee toch.
En rustig een boekje lezen als de kids wakker zijn kan ik ook niet ondanks dat ik met mijn man op vakantie ben haha. Overdag ben je gewoon veel met de kids bezig, maar als zij het leuk hebben heb je het zelf ook leuk toch?
14-01-2011
01-04-2013
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 17 Jun 2015 20:07

Re: Op vakantie met een 2 jarige

Probleem is dat ik mensen niet graag tot last ben. Ook al gaat dat in zo'n georganiseerde reis anders, dan nog voel ik me daar waarschijnlijk niet goed bij. Bij m'n ouders al niet, maar dan kan ik denk ik sneller ff 10 min lekker in de zon.
E luistert wisselend. Maar is niet verlegen, loopt gewoon op anderen/vreemden af, dus verwacht niet dat ze dan extra bij mij blijft ;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Jun 2015 20:34

Re: Op vakantie met een 2 jarige

Ik zou met de alleenstaande ouderreis mee gaan, ik zou het gewoon er op wagen. Ik denk dat je op zich redelijk veel met Elin bezig zult zijn, maar ik denk ook dat je juist op zo'n reis ook leuke nieuwe mensen leert kennen, je even wat meer vrouw kunt voelen in plaats van alleen mama en dat je elkaar automatisch al helpt. Als jij een ander helpt en de ander jou is er toch niets aan de hand? En als je het helemaal niets vind dan weet je het ook...volgend jaar gewoon lekker met je ouders mee.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 17 Jun 2015 20:57

Re: Op vakantie met een 2 jarige

Om de reden die Studiebol geeft, zou ik inderdaad ook met de alleenstaande oudervakantie mee gaan. Ik denk dat je meer beren op de weg ziet dan nodig. Zoals je kunt lezen, heeft Pompoen een goede ervaring met een dergelijke vakantie. En weet je, je kunt nu geen inschatting maken van hoe je denkt dat het zal zijn. Eigenlijk zoals met alle vakanties, de bestemming lijkt je leuk, maar of je ervaring zo zal zijn is altijd de vraag.

Ik denk dat je het gevoel dat je tot last bent, even in de ijskast zal moeten parkeren. Oké, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar feit is dat je er gelijkgestemden gaat vinden. Ja, je zult je vrijwel continu met E. Bezig moeten houden, maar dat is altijd zo (tenzij je echt helemaal alleen op vakantie gaat, maar ik schat zo in dat je daar niet veel zin in hebt).

Probeer het gewoon, stel je open voor de ervaring, jouw E zal meer dan voldoende aanspraak hebben (en dus genieten), waardoor jij vast ook op zekere hoogte zal kunnen ontspannen/genieten. Je verdient een vakantie, je kúnt op vakantie, dus grijp de mogelijkheid aan!

Alvast veel plezier!
L2014 & H2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 17 Jun 2015 22:14

Re: Op vakantie met een 2 jarige

Ik ben idd iemand die helaas veel beren op de weg ziet. En met ouders mee gaan is een veilig idee, is bekend.
Ben daarom juist geneigd te zeggen nu met ouders en volgend jaar (als e wat 'makkelijker' is, in de zin van in de gaten houden/luisteren) met zo'n georganiseerde reis. Hoewel ik dan eigenlijk gewoon met iemand anders op vakantie te kunnen;)
Haha nee alleen gaan zonder e is sowieso geen vakantie voor mij. Goed ingeschat hihi;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers