Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 09 Jun 2015 08:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

Pluis, ik ben door allebei wel's gebeten, maar dan zei ik gewoon 'au, niet doen, dat doet pijn' o.i.d. Ze zijn er allebei ook vrij snel weer mee opgehouden.

Mijn jongste is nu acht maanden en drinkt ongeveer vijf keer per dag en nog twee keer 's nachts. Maar wij voeden bij via Rapley en hoewel hij erg enthousiast is krijgt ie daar nou nog niet echt enorme hoeveelheden mee binnen.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 15 Jun 2015 09:51

Re: Het grote borstvoedingstopic

een vraagje aan jullie goeroe's! :wink:

P. drinkt goed, ze zit nu op 8 voedingen per dag, soms 7. In de eerste week wat kloofjes en blaartjes gehad maar met behulp van de kraam goed leren aanleggen dus alles is helemaal mooi heel!

maar nou heb ik wel een 'beurs' gevoel, en dan met name mn tepels, het toeschieten is flink pijnlijk maar daarna niet meer maar tussen de voedingen in kan ik niet veel hebben qua gevoeligheid...

doe ik toch nog iets verkeerd? of is het normaal en wennen ze er vanzelf aan?
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Jun 2015 13:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb dat ook, echt het gevoel alsof ik het liefst een dikke laag vaseline erop zou smeren :D Ik kreeg van de lactatiedeskundige een tubetje lanoline, dat helpt wel iets, maar wat nog veeeeeel beter werkt zijn deze dingen:

Afbeelding

Echt geweldig. Verkoelend en verzachtend, houdt het allemaal een beetje soepel zeg maar. Ik heb die dingen online besteld, werkt echt heel fijn. Je legt ze gewoon in je zoogcompres, als extra laagje, en ze zijn een dag 'houdbaar'.

Ik geloof dat het wel normaal is idd :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 15 Jun 2015 14:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

Guus schreef:een vraagje aan jullie goeroe's! :wink:



maar nou heb ik wel een 'beurs' gevoel, en dan met name mn tepels, het toeschieten is flink pijnlijk maar daarna niet meer maar tussen de voedingen in kan ik niet veel hebben qua gevoeligheid...

doe ik toch nog iets verkeerd? of is het normaal en wennen ze er vanzelf aan?



Bij mij deed het toeschieten de eerste weken ook een beetje zeer. Dit werd vanzelf beter.
M:21072011
J :08012014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 15 Jun 2015 14:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja die hydro dingen zijn geweldig!
R. 2013
D. 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Jun 2015 10:46

Re: Het grote borstvoedingstopic

Guus, als je de hydrodingen wilt proberen wil ik er wel 2 naar je toesturen hoor :) Als Spencer als borstvoedingsgoeroe het ook al vindt... :smile:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem166

Bericht 16 Jun 2015 10:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

En ik wil dat ook best doen, Guus. Ik heb nog een pakje liggen, maar gebruik ze niet meer.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 16 Jun 2015 15:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oh wat lief zeg, graag!

Als Sanne ze toch niet meer gebruikt kan jij ze gewoon zelf houden Zora :)

Sanne ik stuur je een PB!
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Jun 2015 15:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Yes :) Mocht Sanne opeens toch meer gehecht aan die dingen zijn dan ze had verwacht, hoor ik het wel :smile: Het zal je echt verlichting geven Guus!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Meester

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 16 Jun 2015 12:11

Bericht 16 Jun 2015 16:04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bij mij heeft het middel Purelan de eerste weken veel verlichting gegeven voor zere tepels. Werkte als een tierelier en is 100% natuurlijk. Je smeert na elke voeding je tepels ermee in en omdat het 100% natuurlijk is geeft het niet als de baby het binnen krijgt.

Vraagje: Hoe lang hebben jullie last gehouden van lekkende borsten? Ik heb gedurende de dag best vaak toeschietreflexen. Het lijkt wel minder te worden, maar ben benieuwd hoe lang anderen dit hebben gehad. Ik weet ook dat er vrouwen zijn die hier geen last van hebben, helaas hoor ik daar niet bij.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Jun 2015 16:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

Zora schreef:Guus, als je de hydrodingen wilt proberen wil ik er wel 2 naar je toesturen hoor :) Als Spencer als borstvoedingsgoeroe het ook al vindt... :smile:


Haha goeroe? Dat klinkt wel tof :)
R. 2013
D. 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Jun 2015 18:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bepanthen is ook erg geschikt!

Wat ik trouwens zo bijzonder vind is dat ik op het moment dat D. uit mijn buik getrokken werd en ik hem zag ik in beide borstsen een gigantische toeschietreflex kreeg. Ik kreeg echt zulke zere tepels en inmiddels weet ik dat dit de toeschietreflex is, toen had ik dat niet in de gaten. Maar wat bijzonder hoe moeder Natuur in elkaar steekt :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 16 Jun 2015 18:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Meester schreef:Bij mij heeft het middel Purelan de eerste weken veel verlichting gegeven voor zere tepels. Werkte als een tierelier en is 100% natuurlijk. Je smeert na elke voeding je tepels ermee in en omdat het 100% natuurlijk is geeft het niet als de baby het binnen krijgt.

Vraagje: Hoe lang hebben jullie last gehouden van lekkende borsten? Ik heb gedurende de dag best vaak toeschietreflexen. Het lijkt wel minder te worden, maar ben benieuwd hoe lang anderen dit hebben gehad. Ik weet ook dat er vrouwen zijn die hier geen last van hebben, helaas hoor ik daar niet bij.

Geen idee tot hoe lang het duurt. Mijn zoontje is nu 6,5 maand en ik heb het nog af en toe. Voorheen had ik het dagelijks meerdere keren het is denk ik wel al twee maanden een stuk minder. Af en toe schiet het opeens en soms ook een periode van meerdere dagen.
<<

Anoniem166

Bericht 16 Jun 2015 19:14

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn zoon is 4 maanden en ik heb gedurende de dag meerdere toeschietreflexen. Als ik de zoogcompressen ben vergeten, zie je dat ook gelijk. Bij mijn dochter had ik dat ook, dat heeft wel ruim een jaar geduurd. Pas toen durfde ik zonder compressen (en dan drukte ik tegen mijn borsten om het lekken tegen te gaan).
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 16 Jun 2015 21:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Meester schreef:
Vraagje: Hoe lang hebben jullie last gehouden van lekkende borsten? Ik heb gedurende de dag best vaak toeschietreflexen. Het lijkt wel minder te worden, maar ben benieuwd hoe lang anderen dit hebben gehad. Ik weet ook dat er vrouwen zijn die hier geen last van hebben, helaas hoor ik daar niet bij.



Het werd steeds minder maar wanneer weet ik niet meer.
M:21072011
J :08012014
<<

Meester

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 16 Jun 2015 12:11

Bericht 17 Jun 2015 09:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mmm, gaat dus waarschijnlijk nog wel even duren helaas. Mijn baby is nu nog maar 9 weken oud. Ik doe geen nachtvoedingen meer sinds 2/3 weken, maar mijn productie is daar nog steeds niet op afgestemd. 's Morgens zitten mijn zoogcompressen heel erg vol en heb ik overvolle borsten. Zal dit ook in de loop van de tijd beter worden?
<<

Anoniem163

Bericht 17 Jun 2015 09:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja, dat gaat afnemen Meester. Maar voor ik echt geen druppel meer verloor was ik ruim 2 jaar verder
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 17 Jun 2015 12:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Meester schreef:Mmm, gaat dus waarschijnlijk nog wel even duren helaas. Mijn baby is nu nog maar 9 weken oud. Ik doe geen nachtvoedingen meer sinds 2/3 weken, maar mijn productie is daar nog steeds niet op afgestemd. 's Morgens zitten mijn zoogcompressen heel erg vol en heb ik overvolle borsten. Zal dit ook in de loop van de tijd beter worden?



Ehh bij mij rond een maand of 9 pas, ik gebruikte wasbare compressen van imse vimse. En daaroverheen een spuugdoekje door mijn bh.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem 146

Bericht 17 Jun 2015 17:07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb door de dag geen Toeschietreflexen? En eigenlijk zou ik niet weten hoe het voelt.

Af en toe sochtends stuwing. Verder mag ik blij zijn als ik voldoende voeding heb. :) (gaat al beter!)
<<

Meester

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 16 Jun 2015 12:11

Bericht 17 Jun 2015 19:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik voel een prikkeling in mijn tepels bij een toeschietreflex. Stofzuiger, twee jaar is wel heel lang. Ik hoop toch echt niet dat het zo lang gaat duren. Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Jun 2015 15:08

Re: Het grote borstvoedingstopic

Als je je baby altijd beide boobs aanbiedt, en hij drinkt ook elke voeding aan beide kanten (al dan niet de 2e wat korter), 'mag' je dan een volgende voeding dezelfde volgorde doen voor een keer als de eerste boob van de eerste keer heel vol voelt? Of begin je dan een beetje te klooien met schema's/productie?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem166

Bericht 18 Jun 2015 15:23

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja hoor, dat kan. Ik onthou niet eens goed aan welke kant mijn zoon voor het laatst heeft gedronken, maar voel gewoon welke het volst aanvoelt.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 18 Jun 2015 15:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hey meiden even een vraagje mijn jongste wil gedurende de dag wel 10 a 12 keer drinken en 's nachts ligt ze voor mijn gevoel alleen maar te tutten en niet effectief drinken. Ze is al enorm gegroeid bijna 1600 gram in een maand tijd en voor de re rest is ze heel tevreden maar hoe kan ik dat 's nachts doen? Echt slapen doe ik voor mijn gevoel niet. Ik pak haar toch weer uit de wieg en weer in slaap leg ik haar weer terug. Het breekt me echt zo ontzettend op. Sorry beetje onsamenhangend verhaal zo getypt op mn telefoon
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 18 Jun 2015 22:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mss ze iets wakkerder proberen te maken? Dat ze nog te slaperig is om effectief te drinken?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Jun 2015 03:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Meldt ze Ich welvoor ee voeding 's nachts? Zo niet, dan zou ik haar lekker laten slapen. En anders kun je beginnen met haar luiertje te verschinen, zodat ze goed wakker wordt. Of halverwege, met dezelfde reden.

Zora, dat is niet erg hoor. Ik heb zelf het hele voor-en achtermelkverhaal wat losgelaten. Vergeet de helf van de tijd ook welke borst aan de beurt is. Heb wel een elastiekje om mijn pols, maar als ue die vergeet te wisselen dan heb je er hiet zoveel aan :laughcry: .

Hebbenjullie ook zo'n wisselende productie? Ik heb dagen waarin mijn borsten na een paar uur overvol zitten en de melk er letterlijk uit spuit wanneer ik D. heb aangelegd. Als hij dan loslaat spuiten er gewoon straaltjes in zijn gezicht, haha :ja:. Maar ik heb ook dagen dat mijn borsten heel slap en leeg aanvoelen. Hij krijgt er altijd wel voldoende uit dus ik maak me er geen zorgen ovwr maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar hoe dit kan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers