Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Honden topic <3

<<

Anoniem331

Bericht 16 Sep 2014 22:51

Re: Honden topic <3

Oooooooh! Prachtig! Van harte!
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Sep 2014 07:55

Re: Honden topic <3

Ahhh wat schattig!!
Krijg heimwee naar de tijd dat mijn ouders een nestje puppys hadden, het is zo leuk om die hondjes te zien opgroeien!
<<

Eep

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: Noord-Brabant

Bericht 17 Sep 2014 09:01

Re: Honden topic <3

Wat een droppies!! Gefeliciteerd, mooi nestje!
Afbeelding
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 29 Nov 2014 11:00

Re: Honden topic <3

10 weken geleden heb ik net geboren foto's geplaatst en inmiddels is ons puppemeisje bij ons thuis. 10,5 week oud en het is een stoere dame. Ze speelt al echt samen met onze volwassen reu, heeft al ontdekt dat pootje baden in een plas heel leuk is en gaat in een nieuwe omgeving lekker vrij op ontdekkingstocht. Ze is ook al meegeweest naar de hondenclub als we met de andere honden Agility gaan trainen en gaat dan ondanks het geblaf van de andere honden heerlijk liggen slapen.

Echt contact maken met vreemde honden vindt ze nog een beetje spannend, maar ze hoeft van mij ook zeker niet met alles en iedereen te spelen, dus zolang ze niet angstig reageert (en/of er tegen gaat blaffen) vind ik het wel goed. We zien gelukkig genoeg andere honden om haar daaraan te laten wennen.
In januari gaan we naar puppycursus, maar ik ben al wel thuis zelf begonnen met wat basisdingetjes. Via clickertraining, dus alles op een positieve manier waarbij de motivatie vanuit de hond zelf komt (en niet van het koekje wat voor z'n neus wordt gehouden).

Afbeelding
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 28 Mei 2015 20:31

Re: Honden topic <3

Ik moest hem opzoeken via de Zoekfunctie, maar aangezien er binnenkort weer nieuwe forumhondjes bij komen, dacht ik 'ik up het hondentopic even'. Ben ik gewoon zelf de laatste geweest die er in gereageerd heeft...

Mijn puppemeisje is inmiddels alweer 8 maanden. En man, zoals te verwachten viel van een teef uit een verder alleen maar reuen nest is het een behoorlijk pittige tante. Na de puppycursus, waar ze het samen met m'n man super deed, zijn we begonnen met 'Puppy-agility' En ook dat gaat hartstikke leuk. Ze heeft enorm veel plezier in het spelletje.

Zo'n enorme showpony als m'n reu is, zo'n anti-showhond is dit meisje :palm: Nu twee showtjes gedaan in de Puppyklasse en beide keren stond mevrouw luidkeels te blaffen. Maar wat is het een mooi hondje! Veel charbonnee (de zwarte haren) en mooi vierkant gebouwd.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 28 Mei 2015 20:35

Re: Honden topic <3

Oh mooi zeg!

Ik ben er nog steeds niet achter hoe foto's te plaatsen via de iPad. Mijn hond is inmiddels ruim 2, een stuk rustiger geworden en zo'n gezinslid echt geworden. Gisteren is ze gesteriliseerd, beetje meer betaald voor labroscopisch steriliseren, en ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben.

Heb je meer honden Luthien? En wat voor shows doe je dan?
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 29 Mei 2015 21:31

Re: Honden topic <3

Ik heb thuis 2 honden (de twee op de foto in het gras). Binnen onze kennel, die ik samen met mijn moeder heb, hebben we 4 honden. De moeder van mijn reu, mijn reu, een zusje van mijn reu en mijn teefje, wat weer een dochter is van het zusje van mijn reu. Alle vier Tervuerense herders (uiteraard).

Ik loop rashondententoonstellingen, maar nadat mijn reu in 2013 NL Kampioen is geworden staat het op een laag pitje. Het teefje is nog te jong voor officiële punten, dus ik heb nu een jonge hondendag van de Nederlandse rasvereniging gedaan en een rasspeciale in Duitsland. Ik loop de shows om fokkwalificaties te halen, maar mijn reu deed het zo goed dat we door zijn gegaan tot hij voldoende winstpunten had voor de titel NL Kampioen (dan moet je 4 x beste reu van het ras zijn geworden op een officiële tentoonstelling). Nu breng ik hem alleen nog maar uit op rasspecialen in de hoop dat andere fokkers van hem gecharmeerd zijn en hem als dekreu willen gebruiken.

Maar het zijn voornamelijk huis- en sporthonden voor ons. (binnenkort komt er een stukje van mij in de hobbyrubriek). Uit de hand gelopen hobby zeg maar :angel:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 12 Jun 2015 12:32

Re: Honden topic <3

Hoe houden jullie honden het vandaag?
Ik ben vrij dus Bo ligt afwisselend in de zon, de schaduw en binnen. Te warm om iets uit te voeren.
Had eigenlijk wel naar een plas ofzo willen gaan, maar een stuk in de auto zoek ik nu niet.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 16 Jun 2015 21:06

Re: Honden topic <3

Luthien leuk dat jij ook shows loopt!

Ik doe dit ook met mijn teckel. Maar gewoon voor de leuk. Ik fok niet.

Olly is ondertussen alweer 1,5 jaar en al een echte mooie gespierde reu geworden.

Afbeelding
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers