Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aandacht verdelen bij meer kinderen

<<

Anoniem 42

Bericht 03 Okt 2013 13:59

Aandacht verdelen bij meer kinderen

Hoe doen jullie dat? Gaat er evenveel aandacht naar elk kind?

Bij mij namelijk niet. Mijn oudste dochter is altijd al vrij aanwezig geweest. Ze heeft een heel moeilijke peuterpubertijd gehad en dat is nu gelukkig achter de rug. Maar ze vraagt ontzettend veel, praat zelf ook veel, heeft een duidelijke mening over veel dingen enzovoorts. Ik leg haar ook veel uit, want ze reageert nog steeds niet heel goed op onverwachtse gebeurtenissen.

Mijn middelste dochter daarentegen is extreem makkelijk: hele dag vrolijk zelf aan het spelen, elk uitje vindt ze leuk, thuis blijven vindt ze ook leuk, nooit een driftbui enzovoorts. Dus automatisch krijgt ze ook minder aandacht.

Met mijn oudste onderneem ik ook meer: toen zij bijvoorbeeld twee was, gingen we zwemmen, naar de indoorspeeltuin enzovoorts. Met mijn middelste dochter onderneem ik veel minder omdat ze toch altijd tevreden is, wat we ook doen.

Ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat? Ergens knaagt het wel bij mij en wil ik ook wat meer een-op-een-aandacht gaan geven aan mijn tweede dochter.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 03 Okt 2013 17:27

Re: Aandacht verdelen bij meer kinderen

Hier is dat ook niet 'eerlijk' verdeeld, maar dat komt door alle zorgen rondom de jongste.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem16

Bericht 03 Okt 2013 21:21

Re: Aandacht verdelen bij meer kinderen

Wat lastig zeg!

Hier denk ik wel eerlijk verdeeld. Heb twee kinderen die zelf ook erg goed en zelf kunnen spelen en makkelijk zijn. Ook heeft R natuurlijk nog veel aandacht voor hem alleen wanneer N slaapt.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Okt 2013 21:28

Re: Aandacht verdelen bij meer kinderen

Hier wisselt het een beetje. De oudste is altijd makkelijk geweest, speelt prima zelf en vindt alles best. De jongste daarentegen vraagt veel meer aandacht en die krijgt ze ook. Wel is het zo dat ik met haar veel minder snel iets alleen doe, mijn zoon is er altijd bij. Maar nu de oudste naar school gaat is dit natuurlijk verandert. Ik probeer heel bewust tijd met hem alleen in te plannen. Het gaat dan om kleine dingen zoals samen de hond uitlaten of boodschappen doen etc. Met dochter heb ik nu overdag veel meer 1 op 1 tijd en ik merk dat dit haar goed doet, ze is veel beter te handelen nu.

Ik ben wel heel benieuwd hoe dit straks dan gaat als er een derde bijkomt...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 03 Okt 2013 21:31

Re: Aandacht verdelen bij meer kinderen

Het is hier ook eerlijk verdeeld. Dochter heeft een vrij pittig karakter, en geeft zelf aan wanneer ze aandacht nodig heeft :bounce:
Zoon is wat rustiger, maar daar hebben we vanwege zijn refluxproblematiek ook heeeeel veel aandacht aan besteed (rechtop houden troosten, knuffelen, omkleden....).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 03 Okt 2013 21:36

Re: Aandacht verdelen bij meer kinderen

Ik denk dat het hier eerlijk is verdeeld.
Wel heeft de oudste op zaterdag samen met mij een dochter-mama moment. Wij doen op zaterdag altijd samen boodschappen en gaan we nog even naar de stad. Zij vind dat heel leuk en ik ook.
november 2010-januari 2013-november 2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers