Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Grip op koolhydraten

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 03 Jun 2015 14:57

Grip op koolhydraten

Ik twijfelde of ik het topic hier zou openen of bij Beauty & Mode....

Omdat ik graag af wil vallen ben ik nu een weekje aan het Sonja Bakkeren (de knop was om en ik wilde alvast iets doen voordat ik me in de volgende methode verdiept had). Komende maandag start ik met Grip op koolhydraten van Yvonne Lemmers.

Vragen mbt deze boeken:
Wie doet dit ook?
Wat is je ervaring met deze manier van eten?
Wat zijn je favoriete recepten?
Wat neem je zoal tijdens het koolhydraatuurtje?
Wat zijn jouw tussendoortjes?

Ik denk dat ik het eten van fruit wat lastiger ga vinden aangezien dit mijn tussendoortjes waren en dit nu niet meer de bedoeling is.
Laatst gewijzigd door Ilovethe90s op 03 Jun 2015 17:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 03 Jun 2015 16:11

Re: Grip op koolhydraten

Geen ervaring, maar ik vind komkommer en worteltjes erg lekker tussendoor.

Edit: carb free snacks als zoekterm op Pinterest, mjum! Wat een ontdekking!
L2014 & H2017
<<

Anoniem193

Bericht 04 Jun 2015 08:45

Re: Grip op koolhydraten

Heel veel succes!
Ik heb er ook geen ervaring mee.

Waarom kies je om iets te volgen, waarbij je fruit niet mag eten, terwijl je dat eerder dagelijks at?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Jun 2015 08:51

Re: Grip op koolhydraten

Mag je geen fruit meer? Dat vind ik wel een beetje gek.
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 04 Jun 2015 09:46

Re: Grip op koolhydraten

Ik moet letten op het aantal koolhydraten wat ik eet, doordat mijn suikerspiegel door de zwangerschap aan de hoge kant is. In overleg met een diëtiste in het ziekenhuis hiermee aan de slag gegaan. Je kunt in principe nog veel eten of zelfs bijna alles, je moet oppassen met de hoeveelheden.

Ik mag bijvoorbeeld per maaltijd tussen de 30 en 40 koolhydraten binnen krijgen, zonder insuline bij te hoeven spuiten. Ik eet nu dus geen pasta en rijst hierdoor, vond ik zelf toch al niet zo lekker dus geen ramp voor mij. Ik eet dit niet, omdat de porties daarvan vaak groter zijn als met aardappelen, want daarmee stop je na 2/3 stuks. Verder opletten met paneermeel, een gepaneerde snitzel eet ik nu dus niet, maar een cordon blue bijvoorbeeld wel, daar zit maar een klein beetje om en is vaak een klein stukje vlees.

Verder als tussendoortje gewoon fruit, maar ik moet opletten met fruitsuikers, je kunt bijvoorbeeld goed aardbeien, appels, komkommer, wortels eten, maar let op met meloen (alle soorten) en banaan. Maar goed, in principe hoef je weinig tot geen fruit te laten staan voor je koolhydraten.

Hoop je hiermee wat wijzer te hebben gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 04 Jun 2015 10:54

Re: Grip op koolhydraten

Je mag wel fruit hoor maar dat moet dan vallen in het koolhydratenuurtje. Klinkt waarschijnlijk heel vreemd als je er niet bekend mee bent haha.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 08 Jun 2015 15:33

Re: Grip op koolhydraten

Ik heb het een tijd gevolgt, moet nu de knop weer omzetten, lukt nog niet helemaal
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 09 Jun 2015 10:36

Re: Grip op koolhydraten

Wat is de reden dat je het gevolgd hebt woezel? Heeft het je geholpen?
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 09 Jun 2015 13:45

Re: Grip op koolhydraten

Om van mijn zwangerschapsduur kilo's af te komen. Ging goed, er een tijd stabiel mee geweest. Totdat mijn schildklier vd rel raakte. Toen ben ik heel veel afgevallen terwijl ik heel veel snoepte enz. Helaas door de behandeling is hij nu te traag en zit er er weer wat kilo's aan. Nu de knop weer omzetten om er weer 10 af te krijgen
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 11 Jun 2015 16:29

Re: Grip op koolhydraten

Succes woezel, je kunt het!
Ik heb alle 3 de boeken gekocht en er staan heel veel lekkere dingen in, is dan ook een stuk makkelijker om het vol te houden hè.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 11 Jun 2015 16:47

Re: Grip op koolhydraten

Ik ben ook koolhydraatarm aan het eten momenteel. Maar niet super streng. Ik eet nu geen brood, pasta, rijst etc meer. Ik pak tussendoor groente, max 2 stuks fruit, noten en zaden. Ook heb ik quinoa rijstewafels. Veel recepten heb ik nog niet maar gewoon vlees/vis met veel groente is altijd goed.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 12 Jun 2015 20:10

Re: Grip op koolhydraten

Mis je het brood en de rijst Mamsie?
Ik at heel graag brood maar kan niet zeggen dat ik het mis.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 15 Jun 2015 17:21

Re: Grip op koolhydraten

Ja alleen als ik verse broodjes ruik of wanneer ik snel wil eten dan is een boterham wel makkelijk. Ik hou van volkorenboterhammen met geitenkaas. Rijst mis ik niet.

Momenteel staat er een kip/groente/ei schotel in de oven. Ben benieuwd.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers