Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Budget Bitches

<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 14 Jun 2015 14:40

Budget Bitches

Geen idee of mensen dit een aanstootgevende titel vinden, maar ik vond het zelf wel lekker allitereren ;-)

Goed. Genoeg over de titel, nu over het doel:

Ik moet op dieet. Fysiek kunnen er ook zeker wat pondjes van af, maar de prioriteit ligt momenteel even bij het financiële dieet. Het geld vliegt m'n portemonnee uit en ik heb de helft van de tijd niet eens in de gaten waarheen. Tijd voor verandering, want het gaat oprecht spannend worden of ik komende maand mijn huur kan betalen :silent:

Het idee: d.m.v. dit topic (bijv door updates te geven en andermans uitgavenpatroon bekijken en daarvan leren) bewuster met je geld omgaan. Maar vooral: elkaar attenderen op makkelijke besparingen.

Iemand zin (of vooral de noodzaak ;-)) om mee te doen?

Ik trap af met een tip:

Hema deodorant: maar 1 euro, werkt super goed en ruikt lekker :-)
<<

Anoniem154

Bericht 15 Jun 2015 14:30

Re: Budget Bitches

lijkt me vervelend, wanneer je niet zeker weet of je de huur nog kunt bekostigen.

Hier is het geen noodzaak, maar een gewoonte. Al gaat het nu niet zo best, gezien ik met de verhuizing op komst, mijzelf een vrijbriefje heb gegeven om leuke dingen te kopen :) zijn kleine en goedkope dingen, maar toch.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 15 Jun 2015 16:18

Re: Budget Bitches

Interessante tip, Cornetto! Ga ik zeker proberen als mijn voorraad op is :)
Ik lees mee in dit topic!

Er is overigens een site voor recepten voor mensen in de bijstand. Zitten echt lekkere recepten tussen en zijn voor max €5-10.

En bijhouden wat erin komt en uitgaat, minder pinnen maar contant betalen kan ook helpen :)
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem134

Bericht 15 Jun 2015 16:24

Re: Budget Bitches

Wat vervelend dat je niet weet of je de huur gaat kunnen betalen.

Voor mij werkt het goed om het maandbudget boodschappen onder te verdelen per week en 1 envelop waarin ik vast "spaar" van het maandbudget. Mocht het nodig zijn kan ik er nog iets van halen en anders gaat het in de spaarpot. Zo ook het geld wat ik per week overhoudt.

Echt tips heb ik niet.

Misschien kun je spullen die je niet meer gebruikt verkopen. Gaat hier prima inmiddels via verkoophoekjes op Facebook al voor zo'n 200euro verkocht in een paar weken.
En als je kookt meerdere porties (vaak goedkoper dan voor 1 persoon).
Seizoensgroenten en fruit kopen.
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 21:21

Bericht 15 Jun 2015 16:52

Re: Budget Bitches

Ik werk ook met een maandbudget. Pin ik als loon binnenkort en per week pak ik er boodschappengeld van. Wat ik overhoudt spaar ik voor leuke dingen, uitje met vriendinnen, vakantie e.d.

Voor mij is het niet heel erg noodzakelijk maar merk dat ik dan wel beter zie waar ik mijn geld aan uitgeef en het gewoon wat beter in de hand houd. Grote porties kook ik ook vaak, omdat ik een aantal dagen per week ook wat later thuis bent vind ik hrt sowieso handig om wat porties in de vriezer te hebben zodat im niet nog moet koken. Maar het scheelt ook erg in de kosten. Een grote pan Chili con carne is niet duur en kan ik zo 5/6 keer van eten. Veel goedkoper dan steeds kleine porties. Groente en fruit kun je beste op de markt halen als je beetje op je geld wil letten.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers