Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Citytrip Oost-Europa

<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 06 Jun 2015 21:28

Citytrip Oost-Europa

We willen eind van het jaar (rond kerst) een leuke stad bezoeken. Het liefst Oost-Europa (hoeft niet per se maar liefst niet de 'standaard' steden waar de meeste mensen heen gaan).
Heeft er iemand suggesties, leuke ervaringen? :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 06 Jun 2015 22:07

Re: Citytrip Oost-Europa

Ik ben eigenlijk bijna overal in Oost Europa wel geweest inmiddels. Wat ik hele leuke en niet zo standaard steden vond: Belgrado, Sofia, Brasov (in Roemenie), Gdansk, Wroclaw, Vilnius en uiteraard Tallinn :love: . Ik moet er wel bij zeggen dat ik nergens in de winter ben geweest dus ik zou wel even goed uitzoeken hoe het daar in de winter is. Ook zijn het niet allemaal grote steden waar je je dagen kunt vermaken, en waar je ook eigenlijk de omgeving niet mag missen. Ik weet in elk geval dat Tallinn rond de kerst mij geweldig lijkt, en de kerstmarkt schijnt heel leuk te zijn, waar ik me in zo'n schilderachtig stadje wel wat bij kan voorstellen.
Ook heel leuk maar niet echt origineel zijn: Budapest (maar als ik het me goed herinner ben jij daar al geweest), Praag, Krakow. En je kunt natuurlijk ook nog denken aan Wenen en Berlijn, beide steden ben ik in de winter geweest, Wenen in de kerstvakantie, en dat was heel leuk.
Als je over een bepaalde bestemming nog vragen hebt, laat maar weten!
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jun 2015 23:18

Re: Citytrip Oost-Europa

Het echte Oost heb ik geen ervaring mee. Maar Slovenië is wel heel mooi (en veilig) met afwisselend landschap en Ljubljana als shopstad.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Jun 2015 23:32

Re: Citytrip Oost-Europa

Praag? Of is dat niet echt oost? Is wel super leuk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 07 Jun 2015 11:50

Re: Citytrip Oost-Europa

Bedankt voor jullie reacties!

We hebben al wat rondgekeken naar vluchten en hotels. Helaas zijn er naar Tallinn en Ljubljana vanaf de dichtstbijzijnde luchthavens bij ons in de buurt niet veel vluchten helaas. Hopelijk komt dat nog.

Slovenië lijkt me echt prachtig, wil me daar nog meer in verdiepen. Naast Ljubljana zou ik daar ook wel veel van de natuur willen zien, dat moet echt prachtig zijn :love:

Boedapest zijn we twee keer geweest, in het voorjaar en ook in december en dat was echt fantastisch! In december hebben we kerstmarkten bezocht en dat is zo leuk, de sfeer is zo gezellig en ook leuk dat er dingen worden verkocht die je hier niet ziet op kerstmarkten.
In mei dit jaar hebben we Krakau bezocht, ook echt een geweldige stad! Daar willen we zeker nog naar terug (Boedapest ook trouwens, daar is zoveel te doen!).

We twijfelen nu tussen Praag en Riga. Lastige keuze, beide steden lijken ons prachtig en beide steden staan hoog op ons lijstje. Sinds we in Boedapest zijn geweest trekt het oosten ons enorm, het is echt prachtig daar en zoveel te ontdekken :)

Mizz_S, de steden die je noemt willen we allemaal wel bezoeken. De meesten staan al op ons lijstje, bedankt voor de tips! :) Echt gaaf dat je heel het oosten zowat hebt bezocht :love:
Laatst gewijzigd door Vanya op 07 Jun 2015 11:59, in totaal 2 keer gewijzigd.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem156

Bericht 07 Jun 2015 11:57

Re: Citytrip Oost-Europa

Praag vond ik een geweldige stad! Het is wel al even geleden dat ik er ben geweest (met de Havo, haha), maar ik vond het er heel gaaf.
Vorig jaar ben ik naar Warschau geweest, dat vond ik ook echt een aanrader.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 07 Jun 2015 13:34

Re: Citytrip Oost-Europa

Tussen Praag en Riga zou ik, voor mijn gevoel in de kersttijd zeker, voor Praag kiezen. Misschien niet de meest originele van de twee, maar wel een hele leuke stad waar heel veel moois te zien is en waar je je met gemak een aantal dagen kunt vermaken. Hoewel ik Letland een fantastisch land vind, ben ik geen hele grote fan van Riga. Zeker wel een mooie stad, maar er zijn wel leukere plekken in Letland (vond ik dan). Maar ook wel de moeite waard hoor, dat wel.

Ik ben inderdaad een grote Oost-Europa fan, samen met mijn man. Er zijn zoveel mooie steden en plekken te vinden waar je nog niet overspoeld wordt door de Nederlandse toeristen. Wij gaan ook zeker niet alleen naar de hoofdstad, juist de wat kleinere steden in een natuurrijke omgeving spreken mij vaak erg aan. Alleen voor een stedentrip zijn die meestal wat minder geschikt misschien. Wij combineren dat vaak in een rondreis.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 07 Jun 2015 21:16

Re: Citytrip Oost-Europa

Ik vind zelf ook Praag een leukere stad dan Riga. Vond bijvoorbeeld Talinn en Vilnius veel leuker dan Riga en ik ben inmiddels al 3x in Praag geweest maar zou er zo nog eens heen gaan.
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 16:39

Bericht 11 Jun 2015 18:25

Re: Citytrip Oost-Europa

Misschien heb je nog wat aan de tips in mijn topic 'vakantiebestemming gezocht'. Da's niet alleen oost-Europa, maar daar staan nog wat dingen.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 14 Jun 2015 20:52

Re: Citytrip Oost-Europa

Bedankt voor jullie reacties en tips :) We zijn nog steeds aan het twijfelen haha. Het duurt nog wel even voordat het december is dus we hebben nog wat tijd om uit te zoeken wat het wordt, beide steden willen we graag bezoeken. Vorig jaar zijn we in december in Boedapest geweest en we hebben helaas niet alles kunnen doen wat we wilden doen. Vandaar dat een kleinere stad mij nu wel trekt. Maar we zien nog wel wat het uiteindelijk wordt :)

Nogmaals bedankt voor het meedenken en jullie reacties! :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 14 Jun 2015 22:35

Re: Citytrip Oost-Europa

Dresden vind ik ook een mooie stad, prima te combineren met bv een dagje Leipzig.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron