Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Jun 2015 18:43

Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

Volgens de nieuwe CAO moeten wij volgend jaar (bij een FTE van 1) 40 uur besteden aan duurzame inzetbaarheid.
Maw: 'Wat heb jij nodig om niet uit te branden, wat heb jij nodig om aan het werk te kunnen blijven'.
Het is een compleet vaag iets, want er is geen lijst met wat wel en wat niet mag, de directeur van de school moet het goedkeuren.

Ik heb 23 uur in te vullen, en ik weet gewoon echt niet hoe..
Wat heb ik nou nodig? Sporten zou kunnen, mits je goed kan onderbouwen enz waarom je dat nodig hebt.
of een cursus (en dan niet om dieper in de methodes te duiken, maar meer op persoonlijk gebied).

Wie heeft dit ook, en wat hebben jullie er in gezet?
<<

Anoniem122

Bericht 07 Jun 2015 18:45

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

23 x een lekkere massage van een uur? :P
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Jun 2015 18:47

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

ไม่เป็นไร schreef:23 x een lekkere massage van een uur? :P


Haha, zo zaten wij ook al..
Een stedentripje oid, even borrelen in de Spaanse zon :D

Maar dat is dus het lastige. De lijn tussen wat mag en wat niet mag is zó dun.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 07 Jun 2015 19:33

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

Zelf zit ik te denken aan een coach, cursus neurolinguistisch programmeren of yoga/mediteren oid. Dat waren mijn eerste ingevingen, hier denk ik al langer over na en misschien wordt dit mijn kans. De bekostiging dan uit het budget voor professionalisering, maar dat mag dan weer niet ofzo...
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 07 Jun 2015 20:24

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

Ik heb er nog helemaal niets over gehoord.

Alleen dat dat gedoe rondom die 40 uur niet doorgaat of in ieder geval nog niet aankomend schooljaar. Dat was sowieso weer een hoop gedoe om uiteindelijk niets want de stichting had er tot nu toe van gemaakt dat je in de laatste week vd zomervakantie 3 dagen er moest zijn en dan was het '' goed'' . tsja dat ben je toch al.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem315

Bericht 07 Jun 2015 21:25

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

Hier heb ik nog niks van gehoord.

Wel van wat Maeve zegt. Onze taakuren worden flink onder de loep genomen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Jun 2015 22:00

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

De uren dat je er extra moet zijn, vallen bij ons ontzettend mee.
we moeten 2 dagen terug komen (dat is bij ons prinsjesdag geworden, en de terugkom dag in de vakantie), en de overige uren zijn zelf in te vullen (en dat mag thuis of op het werk), met als voorwaarde dat alles wat af moet met een bepaalde deadline, dan ook echt af is.

Ik heb naast alle shizzle in mn NJT, nog 74 uren voor werkgroepen over :palm:
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 07 Jun 2015 23:35

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

Bij ons zijn ze weer lekker traag met dit alles.
Ik zit in de MR en ben toevallig aardig op de hoogte.
Maar de rest van het team weet nog van niks....
Er is nog niet eens bekend wanneer de vakanties en vrije dagen zijn, net als terugkom dagen.
<<

Anoniem133

Bericht 08 Jun 2015 09:27

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

Ik heb hier ook nog niets over gehoord. Wel hebben wij doorgekregen wanneer de vaste terugkomdagen zijn. Hoeveel zijn dit er voor jullie? Ik moet waarschijnlijk 10 vakantiedagen terug komen, sowieso in de zomervakantie al 4. Mag helaas niet zelf bepalen welke dagen dit zijn, dat is al vastgelegd.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 08 Jun 2015 11:21

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

Wij moesten hier een formulier over invullen waar ik echt niks van snapte. We kregen er ook maar een paar dagen de tijd voor, ik zit thuis met verlof en heb eigenlijk niet zoveel trek erin om me er nu over druk te maken.

Ik heb al wel iets gezien over terugkomdagen, die nu door de stichting zijn vastgelegd, maar waar we als school nog dingen in kunnen aanpassen. 't Ligt dus nog niet helemaal vast, maar gaat nu om 5 dagen in de zomervakantie, 2 aan 't begin, waarschijnlijk de zaterdag en de maandag, ivm verhuizing, en dan 3 in de laatste week. De do en de vr daarvan staan helemaal vast voor vergaderen zoals ik 't nu begrepen heb. Dan ook nog 3 dagen terugkomen in de meivakantie.

De 40-urige werkweek uitleg gaat bij ons in de stichting ook nogal warrig. Volgens mij hebben we al 3x info gehad waarin werd uitgelegd dat elke werkdag 0,2 wtf wordt en als je dan bv nu 0,85 werkt, dat je dan naast de 4 dagen die je nu werkt er nog een aantal moet gaan terugkomen, maar een collega die 0,85 werkt heeft nu te horen gekregen dat als hij zijn wtf hetzelfde laat er niks veranderd en als hij naar 0,8 gaat hij nog zoveel vrije woensdagen krijgt.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 08 Jun 2015 11:46

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

3 dagen terugkomen in de meivakantie, dat is ook zuur Rebecca. Dan wordt het een stuk lastiger om zelf op vakantie te kunnen dan....

Ik werk in het vo en heb er nog niks van gemerkt, die lagere werkdruk door het inleveren van vakantiedagen, het lijkt eerder op een weekje extra hard werken.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 08 Jun 2015 12:23

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

Yep...ik vind 't ook best veel, maar goed, misschien besluit mijn school 't nog anders te doen. We hebben wel 2 weken meivakantie, dus je houdt dan iig nog een volle week over, maar zoals de dagen nu gepland staan, is ma, di, do. Plak ze dan aan elkaar vast!

Die lagere werkdruk geloof ik ook nog niet zoveel van.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem189

Bericht 08 Jun 2015 18:37

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

Wij hebben er op school nog weinig over gehoord. Ik heb er het één en ander over gelezen op internet. Op het moment heb ik een werktijdsfactor van 0,76 en volgend schooljaar ga ik 0,8 werken. Ik heb hiervoor gekozen, omdat elke werkdag 0,2 gaat worden en ik geen zin had om dagen te moeten terugkomen. Nu werk ik elke week iets te veel en die tijd spaar ik op, zodat ik een paar dagen extra vrij ben op jaarbasis. Ik ga 2 uur per week meer werken.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 09 Jun 2015 19:41

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

Ik ga naar een nieuwe school, dus weet ook nog niet.
Kan je geen mindfullness training of zo iets gaan doen?
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 09 Jun 2015 20:43

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

ik heb toevallig van de week gesprek gehad.I kheb een een opgepluste werktijdfactor en moet 70 uur extra terug komen naast mijn reguliere werkdagen of uren inleveren.Afgelopen jaar ben ik met stuidedagen e.d. ruim 90 uur terug gekomen dus verwacht weinig problemen.

ik kom op 22 uur invulling en ik heb studieverlof aangevraagd.Ik ben nu bijna klaar met mn kindercoachopleding en wil wat nascholing doen. Je hebt echt een hele boel leuke dingen: bij autismecentraal, praktijk de weide. Hier kan je ook een aanvraag voor schoolbudget voor doen.( de mijne is helaas al op voor de komende jaren)

bij ons is stichting breed ingepland dat de directie je de eerste en laatste week van de vakantie in kan plannen,onze school heeft voor de laatste week fulltime gekozen. Maar goed gaat er wel gelijk 16 uur van die 70 af ivm overwerk.

voor mijn collega's is de werkdruk wel lager omdat zij hun nieuwe plannen in deze week op kunnen stellen.Bij mijn groep is dit helaas nauwelijks van toepassing dus daar moet ik het misschien nog es over hebben t.z.t.

ik vond et wel de moeite om de site van de aob is goed te bekijken want na een berg verplichtingen heb je er ook rechten bij, Het is allemaal wat zakelijker benaderd. Overuren die je structureel maakt omdat het werk anders niet lukt kun je aankaarten bij je leidinggevende en ook verplichte pauzes zouden wat meer rust moeten geven.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 09 Jun 2015 22:06

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

Mindfullness? Yoga?
<<

Anoniem273

Bericht 14 Jun 2015 18:10

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

Bij ons is gewoon nog helemaal niks bekend. Echt bizar. M'n directrice is donderdag bij een bijeenkomst geweest. Onze stichting heeft basismodel gekozen omdat ze niet genoeg tijd hadden voor het overlegmodel. M'n collega vertelde dat m'n directrice had vernomen dat een fulltimer 17,5 dag extra moest terugkomen in de vakanties. Lijkt me echt niet kloppen...?
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 14 Jun 2015 19:57

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

hoe het bij een fultimer zit weet ik niet maar iedereen partime of fultime heeft iets van 59 uur te vullen en bij onze stichting is afgesproken dat de eerste en laatste week van de zomervakantie gewerkt wordt. Onze school heeft voor de laatste week gekozen en een stukje pinkstervakantie.

Op de site van de aob staat het basismodel goed uitgelegd. Wel de moeite om een keer te lezen vond ik
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 14 Jun 2015 19:59

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

pfff bolus wat veel zeg. Wij hoeven helemaal niets terug te komen op dus 2-3? dagen na in de laatste week van de zomervakantie. Maar deze regeling van die 40uur werkweek is er toch helemaal niet doorgekomen uiteindelijk. Of in ieder geval nog niet aankomend schooljaar ofzo.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 14 Jun 2015 20:33

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

ja wordt er niet zo blij van. De nieuwe cao is wel door( voor het basisonderwijs) met de 40 urige werkweek,. tenminste landelijk en gaat augustus 2015 in. Per school/stichting kun je hem anders invullen. Dat moet dan goedgekeurd worden door bijv de GMR.
Wij moeten flink bezuiningen dus we zijn snel met regels geloof ik. Zeker als het om opgepluste werktijdfactoren gaat( bijv 0,547 ipv 0,5)
De laatste week is wel naar rato hoor, iedereen moet do en vrij terug komen, en als je partime werkt blijf je dan bij de ma,di thuis. Fulltimers zijn er de hele week.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 14 Jun 2015 20:37

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

mmm dan ben ik verkeerd geïnformeerd. Tegen ons is gezegd dit aankomende schooljaar gaat het sowieso nog helemaal niet door en daarna dus die 2-3 dagen in de laatste vakantieweek.

Wat een vreselijke kul regel ook grrrr... iets met de beste stuurlui staan aan wal... Verwacht ook niet dat dit een wet is die er jaren zal zijn want het slaat nergens op.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Jun 2015 21:09

Re: Juffen, nieuwe CAO, duurzame inzetbaarheid

Ik heb uiteindelijk ingestuurd dat ik om de week een uurtje wil gaan sporten.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers