Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie kan dit maken (timmerman?)

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Jun 2015 10:28

Wie kan dit maken (timmerman?)

Ik heb weer eens iets gezien hoor... Een ingebouwde boekenkast of hoe het ook heet. We hebben er straks de perfecte muur voor, maar wie maakt zoiets? Voor het stucen hebben we al een mannetje dus dat is geen probleem.

Afbeelding
<<

Anoniem142

Bericht 14 Jun 2015 10:41

Re: Wie kan dit maken (timmerman?)

Een timmerman inderdaad. Je beseft je wel dat je hiervoor de diepte van de kastjes kwijt bent over de gehele muur? Dus als je boekenkastje 30 cm diep wordt, dan mis je over de gehele lengte van de muur 30cm breedte in de kamer.
<<

Anoniem114

Bericht 14 Jun 2015 10:50

Re: Wie kan dit maken (timmerman?)

Hoeft niet perse, wij hebben bijv. een ingebouwde kast in de muur zitten en zouden ook zoiets ervan kunnen maken!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Jun 2015 11:02

Re: Wie kan dit maken (timmerman?)

Desalniettemin schreef:Een timmerman inderdaad. Je beseft je wel dat je hiervoor de diepte van de kastjes kwijt bent over de gehele muur? Dus als je boekenkastje 30 cm diep wordt, dan mis je over de gehele lengte van de muur 30cm breedte in de kamer.


Dit snap ik niet helemaal, hoe bedoel je dat precies?

Ik vind het echt heel mooi!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem129

Bericht 14 Jun 2015 11:13

Re: Wie kan dit maken (timmerman?)

Mijn man heeft dit voor in onze woonkamer voor de tv gemaakt, voor het stucen idd. Ook het tv meubel zit erin.

Wat desalniettemin wil zeggen is dat je zoiets niet in een klein stukje kan doen. als je het maakt in een brede.muur moet er over de hele wand een voorzetmuur gemaakt worden en mis je dat stukje kamer.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 14 Jun 2015 11:35

Re: Wie kan dit maken (timmerman?)

Afbeelding
Wij hebben dit, weet niet of je zoiets mooi vindt, constructie is vrij simpel maar zelf zou ik er niet aan beginnen. Ben er wel super blij mee.
<<

Anoniem142

Bericht 14 Jun 2015 11:44

Re: Wie kan dit maken (timmerman?)

Lady schreef:
Desalniettemin schreef:Een timmerman inderdaad. Je beseft je wel dat je hiervoor de diepte van de kastjes kwijt bent over de gehele muur? Dus als je boekenkastje 30 cm diep wordt, dan mis je over de gehele lengte van de muur 30cm breedte in de kamer.


Dit snap ik niet helemaal, hoe bedoel je dat precies?

Ik vind het echt heel mooi!


Je moet een voorzetwandje maken over de gehele lengte van de muur als je dit wilt doen. Zo'n voorzetwandje komt een cm of 30 (of hoe diep je de planken wilt hebben) vóór de bestaande muur, waardoor je dus die ruimte dus kwijt bent in je woonkamer. Je woonkamer wordt dus 30cm smaller dan nu.

Tenzij je dus ergens in de woonkamer al een inbouwkast hebt zitten, dan zou je die ruimte kunnen gebruiken.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Jun 2015 12:04

Re: Wie kan dit maken (timmerman?)

Ik snapte hem hoor! Maar daar had ik al rekening mee gehouden. Moet alleen nog bedenken of we het zoals op het plaatje doen of alleen planken, zodat het toch meer open is. Dit omdat we ook een haard hebben, en daarnaast een tv, dus ben bang dat het anders te massief wordt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Jun 2015 12:07

Re: Wie kan dit maken (timmerman?)

Ooh nu snap ik het. Ik zal wel dom zijn maar ik dacht dat je dit gewoon in de bestaande muur maakt, haha.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem222

Bericht 14 Jun 2015 12:25

Re: Wie kan dit maken (timmerman?)

Haha, zullen je buren wel gezellig vinden zo'n doorkijkgat Lady :P.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Jun 2015 13:11

Re: Wie kan dit maken (timmerman?)

:smile:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem253

Bericht 14 Jun 2015 13:53

Re: Wie kan dit maken (timmerman?)

Mooi SoGood! Hebben jullie van de hele wand een kast gemaakt?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 14 Jun 2015 15:39

Re: Wie kan dit maken (timmerman?)

Champagne schreef:Mooi SoGood! Hebben jullie van de hele wand een kast gemaakt?

Ja, tussendoor zit de haard en daarna begint de serre en daar houdt de kast ook op.
<<

ChiQ

Bericht 14 Jun 2015 15:42

Re: Wie kan dit maken (timmerman?)

Nee dat kan wel in de muur, maar geen 30cm dik. Meestal doen ze een voorzetwand, ik wilde dat niet in een lange muur maar als hier alles op de schop gaat komt zoiets ook oo een korter muurtje.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 14 Jun 2015 18:36

Re: Wie kan dit maken (timmerman?)

Je kan dit timmeren maar volgens mij ook met cellenbeton blokken maken.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers