Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe kies je een BABS?

<<

Anoniem29

Bericht 22 Sep 2013 13:24

Re: Hoe kies je een BABS?

Ik weet dat je hier in Nijmegen inderdaad filmpjes kunt kijken.

Bij gratis trouwen op maandag heb je trouwens geen keuze. Verder mag je zelf je voorkeur doorgeven.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Sep 2013 15:06

Re: Hoe kies je een BABS?

Ja, er staan op de site ook wel filmpjes bij. Helaas niet bij alle 4 de personen.
Ik vind het inderdaad leuk als iemand er werk van maakt, als iemand laat merken dat hij de moeite neemt voor ons en wie wij zijn. Ondanks (zoals Marin zegt) dat we voor de ambtenaar misschien niet de enige zijn die dag.

Gewoon een praatje, muziekje, officiele stuk, B die de ringen brengt, nog een praatje/muziekje en klaar. Die 30/45 minuten zijn zo om!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 22 Sep 2013 16:16

Re: Hoe kies je een BABS?

Ik persoonlijk zou voor nummer 3 gaan.
Ik houd wel van een lach en een traan in dit soort dingen en zo te lezen zorgt hij voor allebei.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 22 Sep 2013 16:22

Re: Hoe kies je een BABS?

Wij konden helemaal niet kiezen toen wij een gp deden. Maar we hadden zo'n leuke dat we ook haar graag wilde voor ons trouwen. Heeft ze op haar vrije dag gedaan en was voor haar de eerste keer dat ze een gp omzette in huwelijk in 25 jaar. Echt zo'n leuke vrouw, ze paste perfect bij ons. Bij de kennismaking gingen we met z'n 3e aan de borrel! Zo leuk!

Ontopic: ik zou voor 1 of 3 gaan, maar neig meer naar 1.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem73

Bericht 22 Sep 2013 17:07

Re: Hoe kies je een BABS?

Ik zou voor 3 of 4 gaan maar ik hou daar ook echt van. Een beetje geer en goor..geweldig! Maar ook wel serieus natuurlijk!
<<

Anoniem123

Bericht 22 Sep 2013 18:40

Re: Hoe kies je een BABS?

Ik zou kiezen voor nummer 1.

Wij kregen er 1 toegewezen en wij vonden hem 100 keer nix. Was al een oudere man, tegen de 70. Hij maakte zoveel fouten... zei telkens andere namen en andere woonplaats. Heel slordig.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Sep 2013 18:42

Re: Hoe kies je een BABS?

Ik zou liever een man hebben dan een vrouw. Geen idee waarom, gevoelsmatig (ik wil natuurlijk de enige vrouw in de spotlight zijn) en oke, een mannenstem vind ik vaak ook fijner om naar te luisteren. Vooral van oudere mannen die mooi kunnen vertellen. Gedichten zou trouwens totaal niet mijn ding zijn, of als ze iets vertellen over de betekenis van de datum. Nee niet mijn ding.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Sep 2013 18:47

Re: Hoe kies je een BABS?

Tabbie schreef:Ik zou liever een man hebben dan een vrouw. Geen idee waarom, gevoelsmatig (ik wil natuurlijk de enige vrouw in de spotlight zijn) en oke, een mannenstem vind ik vaak ook fijner om naar te luisteren. Vooral van oudere mannen die mooi kunnen vertellen. Gedichten zou trouwens totaal niet mijn ding zijn, of als ze iets vertellen over de betekenis van de datum. Nee niet mijn ding.


Ja, die wat oudere meneer is echt type Sinterklaas, met ook zo'n fijne stem haha!
Er komt trouwens nog een nummer 5 in beeld. De Babs die mijn collega getrouwd heeft. Daar heb ik echt om gelachen, en tussendoor zei hij ook gewoon de mooie, juiste dingen!
Hij is alleen Babs van een andere gemeente, dus even uitzoeken of hij ons ook mag trouwen.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 22 Sep 2013 18:49

Re: Hoe kies je een BABS?

1 of 3
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 22 Sep 2013 19:31

Re: Hoe kies je een BABS?

Ik zou op basis van deze omschrijvingen kiezen voor nr 2. Dat zweverige van nr. 1 is niets voor mij en ben bij nummer 3 en 4 bang dat het teveel om hem gaat ipv het bruidspaar
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Sep 2013 19:43

Re: Hoe kies je een BABS?

Ik zou voor nummer 1 kiezen.

Maar ze hebben allemaal wel wat. In onze gemeente kreeg je een folder met de foto's van die mensen erbij zo had je toch een gezicht erbij en hadden ze een verhaaltje erbij staan.

Las dat iemand zei dat die maan 10 min praat en dan klaar. Bij ons duurde het een uur in totaal in het gemeente huis
Afbeelding
<<

Anoniem 63

Bericht 22 Sep 2013 21:09

Re: Hoe kies je een BABS?

Wij hadden ook een ceremonie van zo'n 30 tot 45 minuten hoor. En vind het nog steeds het mooiste onderdeel van de dag. Ook al hebben we ook een kerkdienst gehad daarna. Het was supermooi gedaan, heel intiem (hadden alleen onze ouders, opa en oma, broers en beste vrienden erbij), met een lach en een traan, en zou het absoluut zo weer doen. Het is toch hét moment van de dag voor mij. Maargoed, da's voor iedereen anders natuurlijk.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 22 Sep 2013 21:38

Re: Hoe kies je een BABS?

Wij konden kiezen tussen een gezellige oude vrouw, een grappenmaker met een snor, een oud-leraar van de middelbare school waar ik in zat of 2 andere vrouwen (die qua uiterlijk nogal op elkaar leken).

Bij de huwelijken waar ik tot nu toe een mannelijke BABS zag werden er grapjes gemaakt maar ik heb blijkbaar een andere soort humor. Daarom wilde ik zelf liever een vrouw. Een collega van mij had nare ervaringen met haar BABS en dat was 1 van de 2 die zo op elkaar leken.

De gezellige oude vrouw was echt een omaatje en dat vonden wij zo leuk! Zo zorgzaam en even een klein gedichtje tussendoor maar meteen weer verder. Ze vertelde dat de rest ook best uitgebreid over de trouwlocatie zou vertellen maar dat deed zij maar heel kort. Ze vond dat de mensen niet voor een stukje geschiedenis kwamen maar voor het bruidspaar. Wij hebben geen moment spijt gehad van onze keuze.

Wat ik je nog wel als tip wil geven: wie is je fotograaf? Hij/zij weet uit ervaring welke BABS (in die plaats) het leukste is en wat ze als bijzonderheden hebben. Onze fotograaf heeft daar ook nog in geadviseerd en zij bevestigde dat we de juiste keus hadden gemaakt, al was de grappenmaker volgens haar ook best leuk.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 22 Sep 2013 22:18

Re: Hoe kies je een BABS?

Type 3 zouden wij dan kiezen :D
<<

Anoniem119

Bericht 23 Sep 2013 08:16

Re: Hoe kies je een BABS?

Ilovethe90s schreef:
Wat ik je nog wel als tip wil geven: wie is je fotograaf? Hij/zij weet uit ervaring welke BABS (in die plaats) het leukste is en wat ze als bijzonderheden hebben. Onze fotograaf heeft daar ook nog in geadviseerd en zij bevestigde dat we de juiste keus hadden gemaakt, al was de grappenmaker volgens haar ook best leuk.


Ik ;-)

Dus mijn advies kun je hier terug lezen :P
<<

Anoniem19

Bericht 23 Sep 2013 08:53

Re: Hoe kies je een BABS?

Ik zou absoluut voor nummer 2 gaan, maar dit zijn zulke persoonlijke keuzes, ik denk dat je moet doen wat je hart je ingeeft :)
<<

Anoniem315

Bericht 23 Sep 2013 12:02

Re: Hoe kies je een BABS?

Jouw keuze kan ik natuurlijk niet maken, maar wij kozen voor een wat oudere man, die ook Fries kon spreken. We trouwden namelijk hier, in Overijssel, en ik vond het een mooie gedachte dat we toch iets met mijn Friese achtergrond deden. Dat is goed bevallen. Die man was kort van stof, zonder dingen te vergeten en paste echt bij ons. Hij had ook Friese klompen neergezet en maakte heerlijk droge opmerkingen tussendoor.

Ik houd zelf totaal niet van opschmück en van die zweverige, romantische praatjes. Maar dit is zoiets persoonlijks..
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 25 Sep 2013 19:04

Re: Hoe kies je een BABS?

Marin schreef:
Ilovethe90s schreef:
Wat ik je nog wel als tip wil geven: wie is je fotograaf? Hij/zij weet uit ervaring welke BABS (in die plaats) het leukste is en wat ze als bijzonderheden hebben. Onze fotograaf heeft daar ook nog in geadviseerd en zij bevestigde dat we de juiste keus hadden gemaakt, al was de grappenmaker volgens haar ook best leuk.


Ik ;-)

Dus mijn advies kun je hier terug lezen :P
:thumbup:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Sep 2013 20:17

Re: Hoe kies je een BABS?

Het wordt type 5 :P Die mijn collega ook getrouwd heeft, hij mag aangesteld worden in een andere gemeente :cheering:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 26 Sep 2013 08:50

Re: Hoe kies je een BABS?

Leuk!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 26 Sep 2013 09:04

Re: Hoe kies je een BABS?

Marin schreef:
Ilovethe90s schreef:
Wat ik je nog wel als tip wil geven: wie is je fotograaf? Hij/zij weet uit ervaring welke BABS (in die plaats) het leukste is en wat ze als bijzonderheden hebben. Onze fotograaf heeft daar ook nog in geadviseerd en zij bevestigde dat we de juiste keus hadden gemaakt, al was de grappenmaker volgens haar ook best leuk.


Ik ;-)

Dus mijn advies kun je hier terug lezen :P


Wat leuk Marin! Misschien hebben wij je ook nog eens nodig ;)

on topic geen adviezen, maar wat leuk dat je in een strandtent gaat trouwen Lejow!
<<

Anoniem 3

Bericht 26 Sep 2013 20:26

Re: Hoe kies je een BABS?

Ah fijn Lejow! Dat is wel echt leuk :D
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 04 Nov 2013 17:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zero

Bericht 02 Okt 2013 22:50

Re: Hoe kies je een BABS?

Super leuk Lejow, klik is gewoon heel belangrijk! Zo'n persoon gaat toch een verhaaltje over jullie vertellen alsof hij/zij jullie al langer kent, en dat vind ik altijd leuk aan BABSen. Ik hou echt van dat persoonlijke.
Dus dan moet het ook zeker goed voelen!

Ik heb ook altijd ceremonies van minstens 45 min - nog nooit gehad dat iemand maar 10 min binnen was (zelfs niet als daarna nog een kerkelijk huwelijk werd afgesloten) maar ik kan me ook wel voorstellen dat iemand geen dure fotograaf in gaat huren voor een 'ceremonie' van 10 min...
Maar ik dacht dat je eigenlijk standaard wel 30 min binnen was, hoe dan ook...
<<

Anoniem205

Bericht 03 Okt 2013 20:39

Re: Hoe kies je een BABS?

Idd minimaal 30 minuten binnen :) Altijd een mooi moment, vooral de emoties die dan naar boven komen. Prachtig..
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers