Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

<<

caribbeanlover

Bericht 12 Mei 2015 15:33

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Er word toch gevraagd om krenterige acties, die geef ik en dan nog hebben jullie commentaar!
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Mei 2015 15:52

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Dat klopt, en ik vind het inderdaad een krenterige actie van jou om van andere te verwachten dat ze maar minder op vakantie gaan om dat geld aan jou te kunnen spenderen.
<<

Anoniem328

Bericht 12 Mei 2015 15:54

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Iedereen geeft commentaar omdat het geen krenterige actie is!
Het is hun geld! Ook al gaan ze 10 x per jaar op vakantie, dan zijn ze nog niet verplicht om jullie financieel tegemoet te komen, ook al gaat het maar om een paar euro terugbetalen.
<<

Anoniem301

Bericht 12 Mei 2015 16:05

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Ik ben zelf een keer krentrig geweest bedenk ik net. Ik ging voetbal (WK of EK ofzo) kijken bij een vriendin en zij had een hoop lekkere dingen in huis gehaald en ik had chips mee genomen en donuts en een paar flessen wijn, er was dus genoeg. Na afloop was mijn zak chips nog dicht en die heb ik eigenlijk zonder er bij na te denken in mijn tas gestopt en weer mee naar huis genomen. Toen ik thuis kwam en er beter over na dacht schaamde ik me rot!

* op verzoek verwijderd
<<

ChiQ

Bericht 13 Mei 2015 20:15

RE: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Ok ik heb een hele erge..

Paar weken terug kwam de schilder hier een paar muren schilderen. Van te voren hadden we een prijs afgesproken en dat was €162,-. Avond van te voren heb ik €200,- gepint en dit aan mijn man gegeven zodat hij de volgende dag het geld aan de schilder mee kon geven. Nou prima, savonds kom ik thuis de ijscoman rijdt langs en ik wil een ijsje halen en vraag aan mijn man het geld dat dus over zou moeten zijn van de schilder en die antwoord vluchtig nee heb geen wisselgeld gehad en neemt de telefoon op. Paar weken gaan voorbij en ik stuur een app naar de schilder of hij het geld even komt brengen want ik vind €38,- een hoop geld om zomaar te laten zitten. Daarna nog een appje en toen nog een want hij zei steeds ja als ik in de buurt ben geef ik het even af. Staat hij hier net voor de deur, krijg ik €3,- terug. Wat blijkt, mijn man heeft ipv 4x50 euro zelf €165,- van gemaakt en zelfs tegen de schilder gezegd: 'is goed zo' ga ik dus weken achter €3,- aan. O, man ik voelde me kapot lullig. Pff.
<<

Anoniem253

Bericht 13 Mei 2015 20:17

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Hahaha wat erg!!
<<

Anoniem130

Bericht 13 Mei 2015 21:41

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Hahaha Chiq!
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 13 Mei 2015 21:54

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Op mijn werk komt het vaak voor dat passagiers ineens gaan klagen over excursied en geld terug willen. Vaak hebben ze dan de rekening nog in hun handen.. dus gewoon hopen om toch ergens wat terug te krijgen. ze komen soms met creatieve verhalen. Mooiste is als ze hun klacht op papier zetten en afsluiten met dat ze zonder discusie het volledige bedrag terug willen. Omdat de airco in de bus t niet deed, terwijl t buiten 10 graden is....
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 14 Mei 2015 00:08

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Banana schreef:Op mijn werk komt het vaak voor dat passagiers ineens gaan klagen over excursied en geld terug willen. Vaak hebben ze dan de rekening nog in hun handen.. dus gewoon hopen om toch ergens wat terug te krijgen. ze komen soms met creatieve verhalen. Mooiste is als ze hun klacht op papier zetten en afsluiten met dat ze zonder discusie het volledige bedrag terug willen. Omdat de airco in de bus t niet deed, terwijl t buiten 10 graden is....


Haha dit soort klachten zag ik idd op mijn oude werk ook voorbij komen. Van die mensen die gingen klagen dat er een paard op de camping stond en dat stond toch écht niet in de brochure...en dan wilden ze dus serieus het geld van de hele vakantie terug he....:palm:

Ach ik kan er een boek over schrijven, over dit soort schraperige opportunisten.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Mei 2015 00:39

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Leaf brand los!
2015 💙
<<

Anoniem123

Bericht 14 Mei 2015 09:07

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Miley,helemaal met jou eens.

Mijn oom en tante hadden het een paar jaar terug niet zo breed. zeiden ze zelf. Prima dat kan. Nu gingen ze hun verjaardagen samen vieren om geld te besparen. Kan ik ook nog inkomen :)
Ze hebben de gasten geteld en precies zoveel plakjes worst afgesneden. Voor iedereen 1 plakje dus.
Maar ze hadden het wel zo uitgekiend dat ze de worst gingen uitdelen toen de rokers buiten stonden te roken. Die hadden dus niets. Een andere tante heeft het er nog over want die stond toen buiten.
Net zoals mijn moeder. Ze hebben dus niets gehad op die verjaardag want er was ook geen taart of andere hapjes.
Een of andere manier zou ik dan geen verjaardag vieren.

En nu komt het: 3 maand later zijn ze een maand naar zuid Afrika gegaan. Ze hadden het niet zo breed omdat ze dus aan het sparen waren voor die reis :palm:
<<

Anoniem286

Bericht 14 Mei 2015 11:48

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Oh haha SK, dat is wel erg gierig.
<<

Anoniem119

Bericht 14 Mei 2015 12:16

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

SarahKey schreef:Miley,helemaal met jou eens.

Mijn oom en tante hadden het een paar jaar terug niet zo breed. zeiden ze zelf. Prima dat kan. Nu gingen ze hun verjaardagen samen vieren om geld te besparen. Kan ik ook nog inkomen :)
Ze hebben de gasten geteld en precies zoveel plakjes worst afgesneden. Voor iedereen 1 plakje dus.
Maar ze hadden het wel zo uitgekiend dat ze de worst gingen uitdelen toen de rokers buiten stonden te roken. Die hadden dus niets. Een andere tante heeft het er nog over want die stond toen buiten.
Net zoals mijn moeder. Ze hebben dus niets gehad op die verjaardag want er was ook geen taart of andere hapjes.
Een of andere manier zou ik dan geen verjaardag vieren.

En nu komt het: 3 maand later zijn ze een maand naar zuid Afrika gegaan. Ze hadden het niet zo breed omdat ze dus aan het sparen waren voor die reis :palm:



Ja en toch vind ik dat niet zo heel vreemd. Niet iedereen kan en een duur verjaardagsfeest geven en sparen voor een dure reis. Dat vind ik niet zo heel gek. Oke, de uitwerking is niet zo netjes naar de gasten toe. Ik had dan zelf uberhaupt geen feestje gegeven om geld te besparen, of gezorgd voor net even iets meer hapjes zodat het iets gastvrijer overkomt. Die actie zelf vind ik wel gierig. Maar dat je op het ene moet bezuinigen om te zorgen dat je iets anders kunt gaan doen vind ik niet heel erg gek. Kwestie van prioriteiten stellen.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mei 2015 19:52

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Hoe duur is een worst nou, kost bij Lidl ed geen drol! Een 4jaardag zonder dat je je gasten iets geeft is al helemaal sneu!
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 15 Mei 2015 15:14

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Ik ben weleens met iemand gaan stappen die zei geen geld te hebben en de volgende dag gewoon uiteten ging :omg:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem114

Bericht 15 Mei 2015 15:15

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Reva schreef:Ik ben weleens met iemand gaan stappen die zei geen geld te hebben en de volgende dag gewoon uiteten ging :omg:


Wat een klootzak.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 15 Mei 2015 15:19

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Bazinga schreef:
Reva schreef:Ik ben weleens met iemand gaan stappen die zei geen geld te hebben en de volgende dag gewoon uiteten ging :omg:


Wat een klootzak.


Ja echt he. En maar zuipen.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem123

Bericht 16 Mei 2015 10:09

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Marin: prioriteiten stellen ben ik het helemaal mee eens. Dat doen wij ook. Maar zo verjaardag vieren en dat je gasten er jaren later nog over hebben.... dat vind ik echt erg. Dan geen verjaardag :smile:
Maar moet er stiekem dan wel om lachen als mijn tantes hier zijn een dag en ze hebben het weer over die verjaardag.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Mei 2015 10:30

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Vind ik ook hoor SK, dat is geen priotiteiten stellen maar hartstikke gierig. Vier het dan niet. Zo'n worst kost 60 cent? Haal je er 2, paar pakken limonade, diepvriestompouchen, chips van eigen merk en je bent echt met 10 euro klaar.
<<

Anoniem107

Bericht 16 Mei 2015 10:36

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Carrie schreef:Vind ik ook hoor SK, dat is geen priotiteiten stellen maar hartstikke gierig. Vier het dan niet. Zo'n worst kost 60 cent? Haal je er 2, paar pakken limonade, diepvriestompouchen, chips van eigen merk en je bent echt met 10 euro klaar.

Er is op dit moment een tv-commercial (waarvan weet ik even niet meer) en daar zie je zo'n Hollandse verjaardag uitgebeeld, dat er nog geen visite is, alle stoelen al klaar staan en dat een vrouw met bordje kaas/worst in de hand alle stoelen staat uit te tellen. Daar doet me dit ineens heel sterk aan denken :P

Verder eens hoor, prioriteiten is prima, maar er zit een verschil tussen prioriteiten stellen en gewoon een grote krent zijn.
<<

Anoniem114

Bericht 16 Mei 2015 11:02

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Haha dat stoelen tellen doe ik ook hoor. Maar dat kan ook haast niet anders met ons huiskamertje... Wij moeten serieus de plekken uittellen om vervolgens m'n vriendin te bellen om te zeggen dat ze de klapstoeltjes moet meenemen :smile:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Mei 2015 11:05

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Iets is niet opeens minder krenterig omdat die personen sparen voor een reis. Iedereen die gierig is, heeft andere plannen met het geld en is dus "prioriteiten aan het stellen", dat maakt de actie zelf echt niet anders.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Mei 2015 13:01

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Carrie schreef:Vind ik ook hoor SK, dat is geen priotiteiten stellen maar hartstikke gierig. Vier het dan niet. Zo'n worst kost 60 cent? Haal je er 2, paar pakken limonade, diepvriestompouchen, chips van eigen merk en je bent echt met 10 euro klaar.



Best stom, want jaren later hebben ze het er nog over en als je het normaal viert dan zul je niemand meer horen. Cake kan ook ipv taart.
<<

Anoniem149

Bericht 13 Jun 2015 16:22

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Ik heb laatst 2 dingen meegemaakt, moest meteen aan dit topic denken.

De eerste; een collega was jarig en had tompoucen meegebracht als traktatie. Een paar dozen, was zeker dat er wat over zouden blijven. Paar dagen later vraagt een collega aan de jarige; 'zijn ze nog opgegaan? Want er lagen er zoveel dat ik een doos mee naar huis heb genomen'. Ze heeft zonder te vragen dus een doos meegenomen. Ik vind dat zo acosiaal, stond met m'n oren te klapperen toen ik het hoorde..

De tweede; vorig weekend was ik met twee vriendinnen naar een festival. Een vriendin moest eerder weg, ze liet haar kluissleutel bij ons en de 5 euro borg die we hiervoor krijgen moesten we maar verdelen als we later een hamburger gingen halen bij McDonald's. Ze had ook nog muntjes over die wij kregen, ze leeft heel het weekend op 20 euro en van die gratis muntjes neemt ze een Smirnoff.. Prima. Vindt ze later een kluissleutel, wil ze die inleveren om daar ook weer 5 euro aan te verdienen. Ik vond dat niet netjes, zei dat ze de sleutel beter af kon geven, als ze zelf haar sleutel kwijt was wil ze haar spullen ook graag terug. Maar nee mevrouw wilde dat niet. Gaan we na het festival naar de Mc, wil ze 50/50 doen van die 5 euro van de 5 euro van het kluisje. Ik was echt even flabbergasted en heb dus mijn deel betaald. Maar dacht echt van, jeeeeeej wat ben jij gierig zeg!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Jun 2015 23:45

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Pff wat erg van die tompoezen! Dat verzin je toch niet, om die dingen dan maar zelf mee naar huis te nemen?!
❤ 7 juni 2018
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers