Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waterpokken - babyzaak

<<

Anoniem251

Bericht 12 Jun 2015 11:39

Waterpokken - babyzaak

Ons plan was om dit weekend naar een babyzaak te gaan om een buggy te komen. Nu heeft onze dochter waterpokken gekregen. Volgens mij is het alleen besmettelijk als je heel dichtbij komt maar toch twijfel ik of we het kunnen maken met haar naar een plek te gaan waar ongetwijfeld ook newborns en zwangeren zullen zijn.

Wat zouden jullie doen? Komende weekenden hebben we weinig tijd en ik wil het liefst zsm een buggy omdat ze nu ook mee gaat op de fiets.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 12 Jun 2015 11:44

Re: Waterpokken - babyzaak

Iemand thhis bij baby, ander buggy kopen.
Zou het niet opzoeken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 12 Jun 2015 11:45

Re: Waterpokken - babyzaak

Ik persoonlijk zou het niet doen. De kans dat je iemand anders besmet is aanwezig. Kan je ook niet alleen kijken welke je fijn vind deze noteren en op de computer aan je partner laten zien. En dan eventueel bestellen via internet.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 12 Jun 2015 12:16

Re: Waterpokken - babyzaak

Waterpokken zijn al besmettelijk voordat de blaasjes opkomen. Wat een belangrijker vraag is, voelt je kindje zich goed genoeg om te gaan winkelen? Wat een optie zou kunnen zijn is dat je samen met iemand maar de winkel gaat, de ander blijft buiten met je kindje (mits je kindje zich goed voelt natuurlijk) en dat jij dan de buggy kan kopen. Iemand kan natuurlijk ook thuis blijven met je kind. Ik zou denk ik gewoon de winkel ingaan met kind, buggy pakken, afrekenen en weer gaan. Er waren wel naardere dingen rond in een winkel dan de waterpokken.
<<

Anoniem219

Bericht 12 Jun 2015 14:43

Re: Waterpokken - babyzaak

Als je kindje verder niet ziek is dan kan je toch gewoon gaan? Ze mogen zelfs gewoon naar school met waterpokken, of een KDV, dus waarom niet naar de winkel?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Jun 2015 14:53

Re: Waterpokken - babyzaak

Eén van de twee kan toch buiten blijven met de baby terwijl de ander naar binnen gaat om de buggy te kopen?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 12 Jun 2015 15:30

Re: Waterpokken - babyzaak

onze dochter mocht niet naar het kdv ze heeft het nu al 1,5 week en werd vanochtend toch weer weggestuurd omdat de blaasjes nog niet goed ingedroogd waren.
ik zou het ook niet doen om naar een babyzaak te gaan.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 12 Jun 2015 21:23

Re: Waterpokken - babyzaak

miss piggy schreef:onze dochter mocht niet naar het kdv ze heeft het nu al 1,5 week en werd vanochtend toch weer weggestuurd omdat de blaasjes nog niet goed ingedroogd waren.
ik zou het ook niet doen om naar een babyzaak te gaan.


Dit is wel echt achterhaald dat ze thuis moeten blijven. Tenminste als ik dus onze nieuwe GGD-map mag geloven. Na de vorige discussie over dat vliegtuig heb ik het namelijk eens nagezocht en kinderen mogen '' gewoon'' naar school/ opvang met waterpokken.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem154

Bericht 12 Jun 2015 21:26

Re: Waterpokken - babyzaak

Ik zou niet naar een babyzaak gaan, maar miss piggy, volgens mij mag ze gewoon naar het kdv hoor. Als je echt in de problemen komt qua opvang, dan zou ik even in het reglement kijken....zou jammer zijn dat ze je ongegrond met kosten, maar zonden opvang laten zitten
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 13 Jun 2015 09:57

Re: Waterpokken - babyzaak

oh oke ik wist dat niet. ze zijn ook behoorlijk streng op het kdv er zitten 500 kindjes in totaal op en ze willen
de ziekte zo snel mogelijk uitroeien.
ze gaat er woensdag pas heen dus dan zal ze onderhand wel mogen komen en anders gaan we op onze strepen staan!
we hebben het wel op kunnen lossen met mijn ouders maar die vinden dat ook wel vermoeiend.
maar goed les voor de volgende keer bedankt voor de tips.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 13 Jun 2015 10:01

Re: Waterpokken - babyzaak

Uitroeien gaat toch niet lukken. Dus dat vind ik erg raar van ze.
Kijk als een kindje er ziek van is snap ik dat het beter thuis kan blijven.

Waterpokken komt ieder jaar terug in het kaatste stukje van de winter/vroege voorjaar. (Alhoewel het momenteel nu bij ons op school en de opvang heerst, hier kwam hij pas laat).

En idd wat pleun zegt; je besmet iemand al voordat je ze ziet.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem127

Bericht 13 Jun 2015 20:38

Re: Waterpokken - babyzaak

Ik zou geen babyzaak ingaan met een kindje met waterpokken. Het is erg besmettelijk en een zwangere vrouw zal het maar oplopen via je kindje.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom