Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ik twijfel.. wanneer de hond halen?

<<

Anoniem114

Bericht 06 Jun 2015 10:07

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Lejow, weet je al hoe je het gaat doen met de katten? Heb je al iets van Feliway in huis?
<<

ChiQ

Bericht 06 Jun 2015 10:12

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Nou, ik denk dat je het een hond wel kan aanleren hoor! Die van mijn schoonmoeder zijn het ook gewend, allebei. Dat maakt wel verschil dat ze beide klein zijn maar in verhouding is haar woning ook klein. In dat geval zou je alleen maar een hond kunnen nemen als je werkloos bent of heel flexibel werkt. Je kan altijd nog een uitlaatservice inschakelen! Kost wat maar dat kan ook nog.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jun 2015 10:16

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Miley schreef:Nou, puuc heeft wel een punt natuurlijk.
Mijn honden zijn nooit zo lang alleen, op lange dagen zorg ik dat er iemand komt om ze uit te laten zodat de dag ook een beetje gebroken word.
Een hond nooit alleen kunnen laten vind ik onzin, maar van te voren er van uit gaan dat dat allemaal heel makkelijk gaat is niet zo verstandig.
Mijn eerste hond brak echt de boel af, tot aan het kozijn aan toe, en die was dan maar een half uur alleen. Sommige honden kunnen dat gewoon echt niet.


Maar daar ga ik toch ook niet vanuit?
Dat is nou juist de reden dat ik wacht tot de zomervakantie, zodat we haar kunnen trainen in alleen zijn.


Bazinga, nee nog niet. De katten reageerde laatst erg goed op de hond van vrienden van ons, dus daar ben ik op zich niet zo bang voor.
Als wij niet thuis zijn krijgt Marley de beneden verdieping tot haar beschikking. De katten zitten dan in de woonkamer. Ze zijn dus alleen bij elkaar als wij er ook bij zijn.
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 06 Jun 2015 10:19

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

9 tot 5 is idd wel lang, mijn pup van 8 maanden redt dat qua zindelijk niet. Maar het gaat hier maar om een dag en de hond zit niet al die tijd in een bench. Ik zou persoonlijk ook een uitlater regelen, maar 8 uur alleen is voor een volwassen hond, die het gewend is, wel te doen hoor. Zeker voor 1 dag.
<<

Anoniem114

Bericht 06 Jun 2015 10:23

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Oké anders heb ik nog wel een verdamper voor je! Hoef je alleen een navuldingie te kopen :)
<<

Anoniem273

Bericht 06 Jun 2015 16:32

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Ik werk op ma/di/woe volgend schooljaar en we laten dan een honden uitlaatservice komen tussen de middag. In het begin voor een kort rondje omdat Oscar niet zo lang mag lopen als opgroeiende pup. Maar vanaf 8 maanden mag hij dan mee met de roedel naar het bos en dan is hij zo 2 uur onder de pannen :)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Jun 2015 17:07

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Bo kan goed alleen thuis blijven. Wij werken allebei. Maar dit is wel heel rustig opgebouwd.
Als ze nu bij haar gezin alleen kan blijven en jullie bouwen het rustig op dan komt dt wel goed. Af en toe een lekkere kong of voerbal. Dan blijft ze wat bezig. Maar misschien slaapt ze wel de hele dag, zoals de onze.. Ik ben ook van mening dat het gaat om als je er wel bent. Wat doe je dan met de hond zeg maar.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jun 2015 17:37

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Aziraphale schreef:Ik werk op ma/di/woe volgend schooljaar en we laten dan een honden uitlaatservice komen tussen de middag. In het begin voor een kort rondje omdat Oscar niet zo lang mag lopen als opgroeiende pup. Maar vanaf 8 maanden mag hij dan mee met de roedel naar het bos en dan is hij zo 2 uur onder de pannen :)


Hebben zij dan een sleutel van je huis oid?
Want.. hoe komen ze anders bij de hond :P
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 06 Jun 2015 18:32

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Lijkt me wel dat ze de sleutel hebben. Ik vind het echt heel tof als mensen hun hond laten uitlaten door een uitlaatservice, dat lijkt me ook heel tof om te doen. Ik heb wel eens gehoord dat ze dan ook gelijk het water kunnen verversen of eventueel brokken geven. Bij ons is er zelfs een uitlaatservice in de buurt die dan een briefje neerleggen hoe laat ze er waren en hoe laat de hond terug gebracht werd (zodat je zeker weet dat ze geweest zijn) en eventuele bijzonderheden opschrijven, ze hebben ook een facebook pagina waar ze foto's maken van wat de honden gedaan hebben (in de zomer mochten ze bijvoorbeeld ook in een badje). Haha het klinkt misschien stom maar ik vond dat heel leuk om te zien.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jun 2015 18:36

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Lot schreef:Lijkt me wel dat ze de sleutel hebben. Ik vind het echt heel tof als mensen hun hond laten uitlaten door een uitlaatservice, dat lijkt me ook heel tof om te doen. Ik heb wel eens gehoord dat ze dan ook gelijk het water kunnen verversen of eventueel brokken geven. Bij ons is er zelfs een uitlaatservice in de buurt die dan een briefje neerleggen hoe laat ze er waren en hoe laat de hond terug gebracht werd (zodat je zeker weet dat ze geweest zijn) en eventuele bijzonderheden opschrijven, ze hebben ook een facebook pagina waar ze foto's maken van wat de honden gedaan hebben (in de zomer mochten ze bijvoorbeeld ook in een badje). Haha het klinkt misschien stom maar ik vond dat heel leuk om te zien.


Heb net even gegoogled en kwam echt hele leuke bedrijfjes tegen.
Ook die als service hebben om voor de dieren te zorgen als je op vakantie bent, en dan geven ze ook de plantjes water en zorgen ze voor de post.
<<

Anoniem273

Bericht 06 Jun 2015 19:14

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Ja, ze krijgen een sleutel haha. Anders gaat het zo lastig :) Ze geven Oscar en de katten dan ook eten en in het begin mag hij maar een kort rondje lopen als pup en de rest van de tijd spelen ze dan met hem. Ze houden elke dag een logboek bij, krijgen we een eigen inlog en kunnen we dat lezen :) En idd op FB foto's enzo! Heb goede verhalen gehoord over die HUS en toevallig is de eigenaar de vader van een oud-stagiaire van mij.
M'n man wil graag 4x9 gaan werken maar vanwege drukte op het werk weten we niet zeker of dat lukt. Dan hebben we alleen op maandag en woensdag de HUS nodig :)
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jun 2015 22:21

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Mijn hond is 1 dag per week een dag van 9 tot 5 alleen thuis. Maar dat is pas sinds een februari, dus met ruim 2 jaar. Eerder nooit langer dan een halve dag. Ik ben blij dat mijn ouders vaak zeggen dat ik haar mag brengen, is voor haar wel zo fijn. Niet ideaal, niet zoals ooit bedacht, maar geen andere keuze momenteel.
<<

Anoniem273

Bericht 06 Jun 2015 23:30

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Bazinga schreef:Oké anders heb ik nog wel een verdamper voor je! Hoef je alleen een navuldingie te kopen :)


Ze hebben die verdampers vernieuwd hè. Weet niet hoe lang al, wij hadden blijkbaar nog een oude verdamper. Past de navulling ook niet op, heel stom. Heb van de week een nieuwe verdamper besteld en nu alvast ingeplugd zodat de Feliway kan gaan werken. De katten waren vanochtend ineens al heel relaxed en de kleine kater kon zo aan de poes snuffelen zonder dat hij een klap kreeg, haha. Het lijkt dus al te werken of het was toeval.
<<

Anoniem131

Bericht 07 Jun 2015 06:14

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Mijn hond is vanaf zijn 8ste tot zijn 12de ook vaak meer dan 10 uren alleen geweest. Dat ging prima en hij was te eenkennig voor de HUS. Natuurlijk niet ideaal maar het ging om 2 dagen per week. Nu is hij veel ouder en dementerend dus woont bij mn ouders.
De meeste honden passen zich wel aan en dat is absoluut niet zielig.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Jun 2015 08:44

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Ik vind een hond van 9 tot 5 alleen laten ook te lang, zeker als ze nog zo jong zijn, dan moeten ze ook een stuk vaker plassen bijvoorbeeld. Inderdaad ChiQ, dan kan je alleen een hond nemen als je geen werk hebt, en dat vind ik ook echt. Dat is ook een van de redenen dat wij geen hond hebben, omdat deze dan te lang alleen zit.

Tenzij je inderdaad een uitlaatservice neemt en daar denk je al over na zie ik Lejow, dus dat vind ik heel goed van jou :smile:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Jun 2015 22:04

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Maar ze is al 13 mnd he, dus echt geen piep-pup meer zeg maar ;)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Jun 2015 12:51

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Mijn man heeft 9 juli vrij genomen (mijn eerste vakantiedag) en dan gaan we haar halen!!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 11 Jun 2015 13:05

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Dat gaat hard!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem110

Bericht 11 Jun 2015 13:06

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Onze hond is 5 dagen in de week van 7:00 tot 16:30 alleen. In de ochtend wordt hij uitgelaten en krijgt hij eten. Dan als we thuis komen wandelen en eten en in de avond nog een wandeling.
Hij is dat al jaren zo gewend en dat gaat hier helemaal prima.
Het is maar net denk ik wat de hond aankan. Iedere hond is toch weer anders.
<<

Anoniem140

Bericht 11 Jun 2015 13:46

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Het kan ook hoor, ik vind ook dat een hond gewoon alleen moet kunnen zijn.
Zou wat zijn als alleen werkelozen een hond zouden kunnen aanschaffen. Alleen is het moeilijker een hond het aan te leren die het misschien niet gewend is geweest.
Nu ik werk zijn mijn honden ook een lange werkdag alleen soms, maar dan komt er in de middag iemand om ze uit te laten.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 12 Jun 2015 23:53

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Ik stem ook uitlaatservice!

In Onze vorige woonplaats gonge Nala ook mee en was (heel luxe dat doen ze niet allemaal) van huis van 12-15 uur ongeveer. Ideaal en echt erg fijn voor de hond! (Ook om een sociaal beestje te worden/blijven)

Nu hebben we het geluk dat we flexibel werken en wonen op wekr zdat we zelf tussendoor met haar wegkunnen. Ze zit max 4 uur achter elkaar alleen op een dag, meer wil ik niet. (Kan ze wel in geval van nood)
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 13 Jun 2015 09:23

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Leuk hoor Lejow. Mocht je nog andere mogelijkheden overwegen om hem niet teveel alleen te laten: wij brachten onze hond 2 dagen per week naar de dierendagopvang.
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 13 Jun 2015 14:38

Re: ik twijfel.. wanneer de hond halen?

Mijn teckel kan ook best een hele dag alleen blijven. En dat zijn geen gemakkelijke alleen blijvers. Maar we hebben hem dat geleerd en het gaat prima. Als ik wegga dan gaat hij op z'n kleedje liggen bij de voordeur totdat ik weer terug ben.

Zelfs als ik op maandag naar school ga en mijn vriend gewoon thuis is gaat hij op z'n matje liggen wachten op mij, de lieverd!

Je zou ook een dagopvang kunnen overwegen. Je brengt en haalt de hond dan zelf en de hele dag kunnen ze naar hartelust spelen en worden ze verzorgd.
Hier kost dat maar 7,50 per dag!
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers