Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik wil niet naar school...

<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 02 Okt 2013 20:31

Ik wil niet naar school...

N zat sinds hij 2,5 jaar op de psz en nu dus sinds 10 maanden op de kleuterschool. In al die tijd is hij altijd blij naar school gegaan.

Nu ineens geeft hij aan niet meer naar school te willen. Ik heb er met hem over gepraat maar hij kan niet zo goed aangeven waarom hij niet meer wilt. Naar mijn idee heeft hij er vriendjes en voldoende aansluiting. Bij wat doorvragen geeft hij wel aan dat hij elke dag hetzelfde doet. Dus misschien mist hij wat uitdaging.

Vorig schooljaar hebben we het erover gehad of hij naar groep 1 of 2 zou gaan maar hebben we ervoor gekozen hem nog een jaartje groep 1 te laten doen (hij is van december dus had net 6 maandjes groep 1 achter de rug). Thuis is hij wel heel veel bezig met rekenen en schrijven, wilt vaak sommetjes maken samen en wilt de letters leren, oefent met lettergrepen, woordjes die rijmen etc.
Ik wil sowieso een gesprekje met zijn juf, vragen wat zij ervan vindt. Maar wat zouden jullie doen? Ik wil de juf voorstellen of hij wat werkjes mee mag doen met groep 2, kijken hoe dat gaat. (is een gemengde klas, groep 1/2 samen). En voor de juffen onder ons, hebben jullie dit vaker aan de hand gehad?
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem16

Bericht 02 Okt 2013 20:46

Re: Ik wil niet naar school...

Ja dit heb ik vaker gehoord, het lijkt me idd een goede oplossing om hem af en toe eens mee te laten doen met groep 2 werkjes. Vooral omdat het 1-2 samen is moet dat geen probleem zijn. Ik vind het overigens erg slim om hem in 1 te laten, ik laat kinderen uit december eigenlijk altijd gewoon in 1.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 02 Okt 2013 21:06

Re: Ik wil niet naar school...

Ja dat vond ik ook het beste, nog een jaartje groep 1. Zijn meester van vorig jaar gaf toen al wel aan dat hij dan vanaf januari wat groep 2 werkjes mee kan doen en dan door kan stromen naar groep 2 volgend jaar. Maar hij is nu wel erg veel bezig met "groep 2 dingetjes" dus ik zal het eens overleggen. Dat is wel fijn dat de klassen samen zijn.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem171

Bericht 03 Okt 2013 20:22

Re: Ik wil niet naar school...

Heb je de juf gesproken?

Verder geen tips, lijkt mij heel vervelend als je kind opeens weerstand krijgt tegen school.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers