Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 20 Apr 2015 13:45

Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Ik ben nog nooit alleen op vakantie geweest. Het lijkt me best fijn maar toch zie ik ook beren op de weg. Wie is er weleens alleen weg geweest? Hoe vond je dit? Wat was een groot pluspunt en wat een groot minpunt? Hoe heb je de accomodaties gekozen?

Ik zou graag alleen naar Italië gaan, het lijkt me fijn om eens alles zelf te kunnen bepalen. Ben benieuwd naar de verhalen :).
<<

Anoniem321

Bericht 21 Apr 2015 09:19

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Fantine, ik kan het je zo aanraden. Ik ben al een aantal keren alleen op vakantie geweest, waarvan 3 x in Spanje en 1 x in Italie (Verona en omgeving).

Welke accommodatie je het beste kan kiezen hangt even af van wat je prettig vindt. Wil je graag mensen om je heen en aanspraak dan is een hostel misschien de beste keus. Ikzelf hou wel van privacy en wat rust om me heen dus ik kies zelf liever een hotelkamer. Ik kies wel altijd een hotel met (gratis) wifi, zo kan ik 's avonds nog wat contacten met het thuisfront onderhouden.

Als ik de bestemming heb bepaald en een goedkoop ticket heb gevonden kijk ik vaak op booking.com of er hotels beschikbaar zijn in mijn prijsklasse en vervolgens zoek ik op Tripadvisor naar ervaringen. Op basis daarvan maak ik een keuze.

Vervolgens zoek ik van tevoren al uit wat er allemaal te zien is (ik hou er zelf bijv. van om paleizen en kastelen te bezichtigen, musea vind ik dan weer niks aan). Eenmaal daar trek ik lekker mijn eigen plan.

Het grote voordeel van alleen op vakantie gaan vind ik dat je met niemand rekening hoeft te houden en precies kunt doen wat je zelf wil. Ik zie zelf geen nadelen, maar ik kan me voorstellen dat je soms iemand mist waarmee je dingen kunt delen. Oja, en de 1e avond moet ik altijd wel een drempel over om ergens alleen te gaan zitten eten. Maar na die eerste keer is het voor mij klaar.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 21 Apr 2015 11:53

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Ik kan me eigenlijk alleen maar aansluitend bij Ragazza, al ben ik dan niet in Italië geweest. Soms koos ik voor hostels (bijvoorbeeld bij stedentripjes), soms ook hotel of een combinatie daarvan. Voor goedkoopste hotelprijzen check ik ook altijd nog even op Hotelscombined.com.
<<

Anoniem141

Bericht 21 Apr 2015 12:02

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Ik ben ook een aantal keer alleen op vakantie geweest. Ik vind het geweldig, lekker doen wat je zelf wilt. Ik ben naar NY geweest en zat toen in een hostel, ik had wel een eigen kamer dus had verder niet veel contact met anderen.
Verder ben ik 1 keer naar Lanzarote geweest 10 dagen in een all inclusive hotel, dat was helemaal geweldig! Lekker luieren op het strand en voor het eten hoefde ik alleen het restaurant in te lopen. Hier heb ik ook 2 nederlandse meisjes ontmoet die ook alleen waren, we zijn toen een aantal keer samen op stap gegaan.
Ook heb ik een aantal stedentrips gedaan alleen. Lekker doen wat je zelf wilt. Ik zit wel altijd in een hotel met ontbijt erbij, ik hou wel van een beetje luxe.
<<

Anoniem170

Bericht 21 Apr 2015 12:17

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Ik ga ook vaak alleen op vakantie, ik vind het heerlijk. Ik vind het leuk om mensen uit andere landen te ontmoeten, ik ontmoet ze op excursies en in hostels.
Ik ben alleen naar midden amerika gegaan, naar azie en afrika. Vorige week curacao.
Ik boek alleen mn ticket en dan hostel voor 1e paar nachten op hostelworld.com. Ligt er beetje aan waar je heengaat, maar in azie bijv heb je echt superveel hostels, kan je gewoon binnenlopen.
Ik boek dan vaak een bed in een dorm(slaapzaal) en dan raak je al gauw met mensen in gesprek: waar kom je vandaan? We willen hier naartoe gaan, ga je mee? Soms boek ik ook wel eens een privekamer tussendoor, om een beetje bij te komen van alles
<<

Aardbeitje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:41

Bericht 21 Apr 2015 13:36

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Ik ga morgen voor het eerst alleen op vakantie. Ik ga naar Barcelona. Nog geen idee dus of het me bevalt of niet. Het enige wat me wat minder lijkt is het alleen eten 's avonds. Maar verder ga ik het helemaal leuk hebben gok ik. Lekker met niemand rekening houden en doen waar je op dat moment zin in hebt.
<<

Anoniem321

Bericht 21 Apr 2015 13:41

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Leuk Aardbeitje! Ik zou ook nog wel eens naar Barcelona willen.
Veel plezier!
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 21 Apr 2015 15:08

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Ik ga eind mei een weekendje alleen weg. Niet met het vliegtuig, maar met de trein, naar Heidelberg, Duitsland :)
Ik wil eerst kijken of het me bevalt, om alleen op vakantie te gaan, dus ik heb het wat dichterbij gezocht voor deze eerste keer. Als het goed bevalt, zoek ik het een volgende keer wat verder weg.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 21 Apr 2015 15:16

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Wat leuk Aardbeitje, veel pleizer alvast! En jij ook Bueno, Heidelberg lijkt me ook leuk om te bezoeken!
<<

Aardbeitje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:41

Bericht 21 Apr 2015 15:27

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Thanks!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 22 Apr 2015 09:31

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Wat leuk dat zoveel mensen alleen op vakantie gaan/zijn geweest!

Ik heb 2 weken alleen door Zuid Afrika gereisd, 2 weken Cuba en 1 week Mallorca. Afrika en Cuba waren fantastisch, veel leuke mensen ontmoet (in Cuba zelfs iemand die nu een hele goede vriend is). Mallorca was wel ok maar de avonden vond ik ontzettend eenzaam. Het was nog voorseizoen en echt uitgestorven, ik zat telkens in m'n uppie in een restaurant. Dus ik zou je aanraden om in hostels te verblijven omdat je dan direct wel mensen kunt vinden waar je een dagje mee op kunt trekken (als je je eenzaam voelt).
<<

Anoniem286

Bericht 22 Apr 2015 23:43

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Ik ben alleen naar noorwegen geweest en heb daar wat rondgetrokken met de rugzak en tent. Ik heb alles daar met het ov of te voet gedaan. Het scheelde voor mij wel dat ik er eerder geweest was. De rust was heerlijk, ik heb zoveel boeken gelezen maar het was ook weleens eenzaam. Een mooi uitzicht kon je niet met iemand delen bijv. Ik was verder ook niet op zoek naar mensen om mee op te trekken dus bleef ook alleen. Ik zou het zo weer doen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 23 Apr 2015 06:45

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Vakantie op zich niet zo heel vaak, maar ik ben voor langere periode alleen naar Zuid Afrika gegaan, Mallorca, Frankrijk, Londen, Istanbul, Bangkok (en omgeving) en Australie. Het heeft zijn pro's en cons vind ik, heerlijk om alleen dingen te zien en te bepalen. En je ontmoet veel nieuwe mensen. Maar ik miste ook wel het delen van bepaalde dingen en soms vond ik het eenzaam. Maar voor een korte vakantie, is het heerlijk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 23 Apr 2015 10:33

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Pffoe even denken.. Niet echt op vakantie-vakantie als in een rust-vakantie, maar wel met name stedentrips:

- Parijs
- Londen
- New York
- Helsinki & noord Finland
- Oslo
- Istanbul twee keer
- Oklahoma & Texas

Ik vind met name stedentrips heel goed te doen in je eentje omdat je altijd wat om je heen hebt. Er is genoeg te doen.
<<

Aardbeitje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:41

Bericht 27 Apr 2015 12:49

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Ik ben gister terug gekomen uit Barcelona. Ik heb het echt super gehad. Heerlijk om zelf te bepalen wat je gaat doen. Ik heb vooral veel rondgelopen door de stad. M'n hotel zat op een top locatie, veel op loopafstand. Ik ben 5 dgn geweest. Meer dan genoeg tijd gehad om alles te zien en te doen. Het alleen ergens gaan eten vond ik wel spannend, maar valt reuze mee. Ik wilde ook per se in restaurants eten en niet makkelijk in de grote ketens. Ik nam gewoon een boek mee en dat was prima te doen. Ik miste af en toe wel iemand om even gezellig mee te kletsen. Maar ik heb het als heel prettig ervaren om alleen te reizen. Ik zou het zo nog een keer doen.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 27 Mei 2015 22:54

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Ik vertrek vrijdag naar Heidelberg en ik merk dat ik nu toch wel de kriebels krijg! Ik kan echt niet inschatten hoe het me gaat bevallen in m'n eentje daar... Het is maar 3 nachtjes, maar vind het toch wel erg spannend!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 27 Mei 2015 23:03

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Bueno schreef:Ik vertrek vrijdag naar Heidelberg en ik merk dat ik nu toch wel de kriebels krijg! Ik kan echt niet inschatten hoe het me gaat bevallen in m'n eentje daar... Het is maar 3 nachtjes, maar vind het toch wel erg spannend!


Ik ben wel heel erg benieuwd wat je van Heidelberg vind. Speciale reden om daar naar toe te gaan? Ga je met de auto? of trein? Op de een of andere manier heb ik Heidelberg nog op mijn lijstje Duitse steden staan die ik wil bezoeken maar is er nog niet van gekomen.
Kan me je kriebels voorstellen want is ook wel spannend zo´n eerste keer. Veel plezier toegewenst.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 27 Mei 2015 23:15

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Ik ga met de trein :) Ik heb weinig ervaring met vliegen, dus voor de eerste keer alleen op reis met de trein voelt wat "veiliger". Heidelberg kende ik toevallig van een dvd op mijn werk, namelijk "André Rieu in Heidelberg" :P (haha ik werk in de ouderenzorg) Elke keer als ik die dvd opzet zei ik al ik "oh dat lijkt me zo'n mooie stad om eens heen te gaan!". Dus ja, toen ik ging nadenken over waar ik dan alleen heen wilde, was de keuze eigenlijk snel gemaakt. Lijkt me heerlijk dat je behalve de mooie oude stad bekijken ook direct de natuur in kan, ik vind het heerlijk om te wandelen namelijk :)

Zag na dat ik alles geboekt had dat Heidelberg toevallig ook is verkozen tot Interrail bestemming van het jaar 2015 :) Blijkbaar wel de moeite waard dus!
<<

Anoniem108

Bericht 27 Mei 2015 23:21

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Yes, een tijdje in het buitenland gestudeerd (wat niet echt vakantie was, maar ook weer wel). Daarnaast alleen naar Aziatische landen geweest. Was geweldig! Maar studeren in het buitenland was in Europa. Vond ik toch wat overzichtelijker en minder eng dan naar landen waar echt alles anders is dan ik in NL ben gewend. Zit nu toevallig te kijken voor nieuwe reis. Nepal & India in 1 reis of Marokko. Denk dat het het laatste wordt, omdat ik liever volgend jaar een wat langere reis maak. :) Goed zoeken op internet en reviews lezen van accomodaties. Ik heb veel mensen om me heen die ook veel hebben gereisd en dan weet je ook wel meteen of het veilig is en de plus- en minpunten van het land/de accommodatie et cetera et cetera. Groot pluspunt vind ik dat je veel sneller in contact komt met locals en dus echt de sfeer proeft van een land. Minpunt is dat je ziek kan worden en je dan wel heel naar en alleen voelt. Ziek worden van eten in het buitenland is vaak meteen echt heel ziek worden. Toen voelde ik me dus ook wel echt heel erg rot zo ver van huis.
<<

Anoniem167

Bericht 27 Mei 2015 23:25

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Ik ben nog nooit alleen op vakantie geweest..
<<

anoniem213

Bericht 03 Jun 2015 08:15

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Ik heb toen ik achttien was een halfjaar in Ecuador gewoond, maar dat telt niet echt, want toen woonde ik bij een gastgezin.

Gisteren heb ik een vlucht en appartementje geboekt voor augustus. Dan ga ik alleen naar Boedapest. Dat is wel een erg veilige keuze, want ik ben er vorig jaar nog met m'n vriend geweest, maar ik vond het zo'n leuke stad en ook nog erg betaalbaar. Na het boeken had ik wel even de kriebels, maar ik denk dat het me vast erg goed bevalt.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 07 Jun 2015 22:44

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

Bueno: hoe was Heidelberg? en hoe vond je zo'n vakantie alleen?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 08 Jun 2015 19:16

Re: Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?

rapa nui schreef:Bueno: hoe was Heidelberg? en hoe vond je zo'n vakantie alleen?


Weekendje alleen weg is me gelukkig niet tegengevallen :) Ik heb me goed vermaakt, ik vond alleen de avonden wel lang duren. Het alleen uit eten is me meegevallen, vond het de eerste avond wel eng maar daarna eigenlijk niet meer. Ik had ook wel redelijk wat aanspraak in m'n eentje. Verder ook wel heerlijk om te doen wat ik zelf wilde :) Ik weet niet of ik het snel weer zou doen in m'n eentje, maar ik weet nu wel dat het gewoon kan :)

Heidelberg vind ik wel een aanrader, het enige minpuntje vond ik de hoeveelheid toeristen (vooral Japanners :P). Het is een mooi oud stadscentrum, van alles te bekijken. Daarop ook direct aansluitende de langste (autovrije) winkelstraat van Duitsland. Het kasteel was ook erg mooi, met de bergbahn de berg is ook een aanrader, daar zit dan ook meteen het ticket voor het kasteel bij in. Aan de andere kant van de rivier kan je ook nog de berg op (lopen), wat ook echt de moeite waard is, boven op die berg heb je nog een ruïne die je kan bezichtigen. Ik heb me erg vermaakt maar zoals ik al zei hou ik ook erg van wandelen dus dat heb ik ook volop gedaan. 2 dagen was trouwens wel genoeg om daar alles te zien.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers