Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rondreis Marokko (en geen kamer delen)

<<

Anoniem108

Bericht 07 Jun 2015 18:11

Rondreis Marokko (en geen kamer delen)

Hoi,

Is iemand van jullie wel eens op rondreis geweest in Marokko? Op zich vind ik de prijzen nog wel oké, maar veel is gebaseerd op tarieven voor 2 personen en als je alleen gaat, komt er zo 200-300 euro bij op qua hotelkamer. Mocht iemand van jullie al eens een reis door Marokko hebben gemaakt, waar hebben je dit geboekt? :) En aangezien er heel veel keuze is, welke steden zijn echt aan te raden? Ik ben benieuwd!
<<

ChiQ

Bericht 07 Jun 2015 18:49

Re: Rondreis Marokko (en geen kamer delen)

Izar, ga je alleen? Het is erg vrouwonvriendelijk daar.. Zeker Marrakesh, mijn marokkaanse vriendin zegt dat zelf zelfs.
<<

Anoniem108

Bericht 07 Jun 2015 19:08

Re: Rondreis Marokko (en geen kamer delen)

Ik zou het liefst alleen gaan, maar besef ook dat ik mijn familie dat niet kan aandoen. Dus ik zit nu te kijken voor groepsreizen. Ik heb nu wel een leuke deal gevonden, alleen moet ik er morgen even achteraan bellen hoe de samenstelling van de groep is. Als het alleen maar ouderen of stelletjes zijn, vind ik dat niet zo geslaagd. Ik hoop heel erg dat wat ik nu heb gevonden, ook echt kan doorgaan. Gek genoeg vind ik reizen zoeken helemaal niet leuk. ;-)

Het is wel een reis met veel vrije tijd, dus het kan wel zijn dat ik af en toe alleen ben, maar op zich denk ik wel dat dit meevalt als je met een groep bent en er zijn ook mensen die alleen op die reis zijn meegegaan. :) Echt jammer dat de landen waar ik graag (nog een keer) naartoe zou gaan, inmiddels echt niet meer vertrouwd zijn om alleen te reizen. Dat vind ik veel fijner dan met een vriend(in)/familielid.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 07 Jun 2015 20:20

Re: Rondreis Marokko (en geen kamer delen)

Ik ben afgelopen meivakantie twee weken in Marokko geweest. Ik heb het totaal niet als vrouwonvriendelijk of onveilig ervaren. Ik heb wel rekening gehouden met wat ik aan had. Ik had een keer een jurkje tot aan de knie aan, ik had toen wel het idee dat ik wel meer bekeken werd. Dus daarna gewoon steeds een (lange)broek met een shirtje aan gedaan. Gewoon omdat ik mijzelf daar prettiger in/bij voelde.

Marokko is prachtig, ik zou er zo weer heen gaan. Welke rondreis heb je in gedachten?
Ik vond het noorden prachtig en vooral heel groen. Ook het Atlas gebergte was echt prachtig. De woestijn ben ik helaas niet in geweest, dus daar zou ik zeker voor terug willen.
Marrakech vond ik een beetje tegen vallen… ik vond het er te druk, te toeristische, te opdringerige verkopers, te van alles. Maar misschien ook omdat ik de laatste paar dagen van mijn reis in Marrakech was.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Jun 2015 20:35

Re: Rondreis Marokko (en geen kamer delen)

Ik vond reizen in Marokko goed te doen als vrouw, ook alleen. Maar echt heel prettig voelde ik me er niet altijd bij en ik ben wel degelijk meermaals lastig gevallen door mannen. Overigens was ik niet eens de hele tijd alleen maar deels met nog twee vrouwen. We zijn achtervolgd door een man, en er was een keer een man die zijn arm om me heen sloeg midden op staat en zijn hand op mijn billen legde, die heb ik een mep verkocht.

Maar ik heb bovenal een hele mooie tijd gehad in Marokko en prachtige dingen gezien en ik zou er best nog eens heen willen om rond te reizen (ik ben afgelopen februari in Agadir geweest). Agadir zou ik niet echt aanraden, niet echt iets mis mee, maar toeristisch gezien niet erg interessant. Ik ben in Casablanca, Fes, Meknes, Rabat, Errachidia, Marakesh, ourzarzata en nog wat plaatsen geweest. Casablanca zou ik overslaan of kort bezoeken, ik vond het een onvriendelijke en onveilige stad. Fes vond ik erg mooi en leuk, Rabat vond ik ook leuk en Marakesh is bijzonder. Verder ben ik het een beetje vergeten, ik ben echt op nog wel meer interessante plaatsen geweest dan alleen die steden, ook de sahara vond ik de moeite waard.

Mijn tante organiseert ook reizen naar Marokko, maar ik geloof dat ze pas in September weer gaat, ze gaat met een kleiner groepje en het is heel betaalbaar (en betrouwbaar). Maar goed, moet je maar net willen.
<<

Anoniem108

Bericht 07 Jun 2015 20:59

Re: Rondreis Marokko (en geen kamer delen)

Oh, wat fijn om ervaringen te lezen! Ik moet nog even een aantal dingen regelen voordat ik ga slapen. Maar als je mij wat meer zou willen laten weten over de reizen die je tante organiseert, zou ik dat heel tof vinden Pompoen! :) Ik kan toch pas eind september of juist weer begin november.

Ik wil het bovenal niet te prijzig maken, want eigenlijk had ik in gedachten om volgend jaar weer een langere reis te maken en nu is het puur omdat ik er even tussenuit wil. Maar om in 8 dagen even het land door te gaan, vind ik te hectisch.

De reis die ik in gedachten had is deze: http://www.kras.nl/vakantie/marokko/rei ... an-marokko
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Jun 2015 21:03

Re: Rondreis Marokko (en geen kamer delen)

Als je me even een PM stuurt met je e-mail zal ik je even wat doorsturen en ik zal je op Facebook even haar pagina doorsturen.
<<

Anoniem108

Bericht 07 Jun 2015 21:05

Re: Rondreis Marokko (en geen kamer delen)

Ga ik doen, Pompoen. Thnx!

Waarmee zijn jullie gereisd? :) Het lijkt me een prachtig land!
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 07 Jun 2015 21:09

Re: Rondreis Marokko (en geen kamer delen)

Ik ben vorig jaar in Marokko geweest en vond het er echt prachtig! Heb het ook totaal niet vrouwonvriendelijk ervaren, maar zou wel letten op de kleding die je draagt, wat Suusie ook zegt.
De reis die je noemt vind ik wel erg druk, je bent maar heel kort op alle plekken! Ik was er zelf met mijn ouders, wij hebben een auto gehuurd en hiermee rondgereisd, maar ons vielen de afstanden erg tegen. Over een stuk van 'maar' 180 km deden wij makkelijk 4 uur, zeker als je in het atlasgebergte rijdt. Dus dan duurt het vrij lang voordat je op plaats van bestemming bent, reizen is ook vermoeiend dus dan heb je veel minder aan je dag.
Ik ben zelf in Marrakech, Essaouira en Ouarzazate geweest in een week tijd. Vooral de omgeving rond Ouarzazate vond ik echt prachtig, het landschap, de bergen, de kasba's, echt tof.
<<

Anoniem108

Bericht 07 Jun 2015 21:18

Re: Rondreis Marokko (en geen kamer delen)

Haha, wat grappig dat ik juist een heel relaxt gevoel bij deze reis kreeg en jij het juist als druk ervaart. Op zich heb je wel vrije tijd en dat vind ik fijn. Het duurt bij mij ook wel even voordat ik echt uit de sleur ben van NL, dus daarom ook liever 2 weken en ik wil graag veel zien. Lijkt me prachtig!

Zelf rijden zie ik niet zitten, dat doe ik in NL al amper tot niet. Dus dit leek me wel een goed alternatief. :)
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 08 Jun 2015 12:53

Re: Rondreis Marokko (en geen kamer delen)

Ik heb een groepsrondreis gemaakt met KoningAap, twee weken lang door Marokko, wel met mijn vriend. Het is echt een prachtig en divers land! Wel vond ik het zeer onprettig om daar alleen rond te lopen zonder mijn vriend, dit heb ik in geen enkel ander land meegemaakt, maar het is me zo goed bijgebleven... Dat zou ik je dus ook echt afraden. Mannen die aan je gaan zitten omdat je ergens alleen loopt, je ongegeneerd aanstaren, of mannen die niet eens tegen je praten maar alleen met m'n vriend bijvoorbeeld.

Wij hebben een reis van 14 dagen gedaan en dat was helemaal goed, ook met een paar dagen strand aan het einde, misschien is dat nog een tip!
2014 2016 2019

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers