Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaatwasser schoonmaken

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 03 Jun 2015 10:49

Vaatwasser schoonmaken

Hoe maken jullie de vaatwasser schoon? Er komt nu een goor luchtje uit en meestal doe ik er zo'n zakje in met schoonmaakpoeder of tabs. Iemand nog andere tips?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 03 Jun 2015 10:50

Re: Vaatwasser schoonmaken

Met een afwasborstel en een sopje ga ik langs alle randen. Het filter eruit en het gaas eronder. Dan flink met de borstel. Alles weer terug en leeg met wat soda laten draaien.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 03 Jun 2015 11:54

Re: Vaatwasser schoonmaken

Mijn vriend maakt de vaatwasser hier altijd schoon, hij haalt alle 'armen' waar dat water door gaat zeg maar eruit en maakt deze goed schoon (soms zit het verstopt met etensresten bijv.) en inderdaad de filter en dat gaas eronder eruit halen, alle resten en viezigheid eruit halen als die erin zitten en vaak ook nog zo'n schoonmaakblokje op de heetste stand met de vaatwasser leeg laten draaien.
<<

Anoniem147

Bericht 03 Jun 2015 12:10

Re: Vaatwasser schoonmaken

Oh, dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan.. Onze afwasmachine is ook pas 1,5 jaar oud ofzo en ziet er nog super nieuw en fris uit. Ik heb er wel altijd zo'n dref/sun citroendingetje inhangen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Jun 2015 12:19

Re: Vaatwasser schoonmaken

Ik spoel alleen eens in de zoveel tijd het filter goed af. En ik laat 'm heel soms draaien zonder iets erin.

♥♥
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 03 Jun 2015 18:55

Re: Vaatwasser schoonmaken

Ik maak het filter vrijwel iedere keer even schoon maar daar blijft het ook wel bij. Nu is die van ons pas 2 jaar ofzo dat scheelt misschien. Wel zet ik hem soms op het hoogste programma aan.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem134

Bericht 03 Jun 2015 19:00

Re: Vaatwasser schoonmaken

Sam schreef:Met een afwasborstel en een sopje ga ik langs alle randen. Het filter eruit en het gaas eronder. Dan flink met de borstel. Alles weer terug en leeg met wat soda laten draaien.


Dit inderdaad, en ik zet er regelmatig zo'n soort flesje in wat speciaal voor het reinigen van de vaatwasser is. Nooit last van nare geurtjes of vaat die niet helemaal schoon is.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 03 Jun 2015 20:47

Re: Vaatwasser schoonmaken

Ik laat hem iedere maand een keer draaien met alleen soda er in, nadat ik alle rooster en armen schoon heb gemaakt.
10.04.17
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 03 Jun 2015 21:23

Re: Vaatwasser schoonmaken

Wat wij ook doen is 1x per week/2 weken een citroen in 4-en in de vaatwasser en die blijven dan 1 of 2 wasbeurten zitten. Ruikt heerlijk fris!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

anoniem203

Bericht 04 Jun 2015 08:04

Re: Vaatwasser schoonmaken

Ik doe er 1x in de 2-3 maanden zo'n speciaal flesje in (die je op z'n kop in de vaatwasser zet) de lege vaatwasser en draai dan het langste en heetste programma.
<<

Anoniem148

Bericht 07 Jun 2015 23:06

Re: Vaatwasser schoonmaken

Ik had ook een flesje bij de vorige. Deze niet meer gedaan na 1 keer omdat er overal schuim uit kwam dus durf niet meer.
En met een sopje de randen en de filter schoonmaken.
Heb de armen geprobeerd maar die kreeg ik niet los.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers