Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sanitair schoonmaken

<<

Anoniem118

Bericht 01 Jun 2015 20:00

Sanitair schoonmaken

Aangezien ik mijn huishoudelijke kwaliteiten wat wil verbeteren (geloof me, is hard nodig, haha) ben ik heel benieuwd naar jouw wc-schoonmaakroutine.

Welke schoonmaakmiddelen, welke doekjes, welke volgorde, wat absoluut NIET gebruiken, hoe vaak, hoe lang, tell me everything! :P
Idem voor de badkamer.

Mét eervolle vermelding voor de beste tip :banaan:
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 01 Jun 2015 20:20

Re: Sanitair schoonmaken

Mijn skills zijn ook echt niet om over naar huis te schrijven, máár sinds ik de window vac heb gaat het wel beter. Ik doe zelfs met plezier (ja echt!) iedere week de tegels in de wc en douche. Gewoon met de ajax badkamerspray (ruikt lekker) afsoppen en dan drogen met de window vac. Werkt als een tierelier en m'n tegels shinen! :cheering:
Oh en ik ben een luie huisvrouw, dus ik doe de hele plee met ajax en ik gooi wat bleek in de pot. Klaarie! Badkamer ook alles met ajax, als de voegen gaan verkleuren dan ga ik aan de slag met een bleek/water mix in de plantenspuit, 30 min intrekken, afspoelen en weer superwit!
<<

Anoniem118

Bericht 01 Jun 2015 20:38

Re: Sanitair schoonmaken

Hé, die Window Vac klinkt goed!
Ok, domme vraag die mijn gebrek aan huishoudkunde verraad: is ajax gewoon allesreiniger?
<<

Anoniem205

Bericht 01 Jun 2015 20:39

Re: Sanitair schoonmaken

window vac klinkt idd goed, maar die is DUUUUUUUR! :cry:
<<

Anoniem173

Bericht 01 Jun 2015 20:40

Re: Sanitair schoonmaken

Ik ben een luie huisvrouw. Mijn wc doe ik ongeveer eens of 2x per week ik gooi bleek in de pot en ga er met de borstel doorheen. En ik heb van die doekjes van glorix met bleek. Daar poets ik de pot mee op. Af en toe vloertje dweilen en de klinken doen.

Oreo de window vac heb ik laatst gekocht voor 45 euro, is niet duur toch?
<<

Anoniem118

Bericht 01 Jun 2015 20:43

Re: Sanitair schoonmaken

Nou, twee keer per week... Ik zal maar niet zeggen hoe lang het geleden was voor ik vanmiddag aan de slag ging...
<<

Anoniem173

Bericht 01 Jun 2015 20:49

Re: Sanitair schoonmaken

Kenya schreef:Nou, twee keer per week... Ik zal maar niet zeggen hoe lang het geleden was voor ik vanmiddag aan de slag ging...

Vaker eens dan twee hoor haha, maar wij zijn overdsg nooit thuis en sowieso in het weekend veel op pad.
<<

Anoniem118

Bericht 01 Jun 2015 20:56

Re: Sanitair schoonmaken

Dan nog win je het als ik naar de afgelopen tijd kijk, haha.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 02 Jun 2015 04:32

Re: Sanitair schoonmaken

Ik maak een emmer met sop. En daarmee maak ik schoon:
Deur
Wastafel
Douchekop en kranen.

Dan schone doek pakken
Kast van binnen en buiten
Muren

Schone doek
Toilet helemaal.

Daarna schrob ik de pot met schuur middel en spoel ik door. Dan bleek er in en toiletborstel er in zetten.

Dan doe ik het andere toilet en daarna spoel ik het eerste door en zet dan de borstel terug.
R. 2013
D. 2016
<<

ChiQ

Bericht 02 Jun 2015 06:59

Re: Sanitair schoonmaken

Ik doe het zoals Spencer, elke week wel een keer en een keer doet onze schoonmaakster het. Ik dweil de vloer van de plee ook op mijn handen en knieeen want anders gaat viezigheid in de hoekjes zitten. De wc moet schoon!
<<

Anoniem147

Bericht 02 Jun 2015 07:43

Re: Sanitair schoonmaken

Gooien jullie je sponsjes/doekjes van de toilet altijd weg of in de wasmachine? Ik zag toen ik dus in kraamgezinnen liep dat veel mensen van die microvezeldoekjes hebben en die wassen. Ik gebruik gewoon sponsjes en gooi die na 1x weg. Ben ik nu erg milieuonvriendelijk haha. Ik heb toch het idee dat die microvezeldoekjes als ik ze voor het toilet gebruik niet schoon genoeg worden. Ik was ze wel als ik bijv. de woonkamer heb afgestoft of de deuren op schoongemaakt. Maar het toilet vind ik toch ranziger. Of wordt dat echt wel schoon in de was op 60+ graden?
<<

Anoniem186

Bericht 02 Jun 2015 07:53

Re: Sanitair schoonmaken

Doekjes waar ik de wc mee heb schoon gemaakt, gooi ik weg. Ik ben zelf geen held met hygiene in huis, maar een doekje van de wc vind ik echt goor.
<<

ChiQ

Bericht 02 Jun 2015 08:11

Re: Sanitair schoonmaken

Ik heb gele doeken die speciaal voor de plee zijn, die wring ik daarna uit met bleek en daarna gaan ze de wasmachine in, héét! Ik heb soms kapotte handen van de bleek en ik ruik best vaak naar een zwembad... Maar onze wc is eigenlijk nooit zo ranzig dat je de poepspetters moet wegpoetsen, daar hebben we die wegwerpdoeken voor.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 02 Jun 2015 09:14

Re: Sanitair schoonmaken

Ik doe de wc van binnen met chloor en een wc borstel, om de dag denk ik. De wc-bril doe ik een paar keer per week met een doekje, gewoon een microvezeldoekje en die was ik daarna met m'n 90 graden was mee. Ik vind dat niet zo vies, ik doe er niet de pot van binnen mee, alleen de bril.

♥♥
<<

Anoniem147

Bericht 02 Jun 2015 10:12

Re: Sanitair schoonmaken

Hahaha Chiq, poepspetters ook echt haha. Nee, zo ranzig is de wc hier gelukkig ook niet. Ik hoop toch ook voor mensen dat ze onze pot even netjes achterlaten. Daarvoor staat die borstel er ook haha.

Maar het gekke is dat ik niet eens bang ben voor de poepspetters (hahahaha ik vind dat echt een grappig woord) maar juist meer voor urinesporen ofzo hahaha. Dat vind ik zo vies. Druppeltjes of mannen die staan en dan een beetje op die pot hebben zitten stralen.. bleehg. Dan zit dat dus aan het doekje en dat vind ik vies.

Wat ik natuurlijk ook kan doen is zo'n wegwerp doekje om het voor mij vieze idee weg te poetsen en daarna nog even goed na poetsen met heet water, chloor en een doek die ik vervolgens was.
<<

Anoniem118

Bericht 02 Jun 2015 10:51

Re: Sanitair schoonmaken

Ik hergebruik zelf wel doekjes, maar heb aparte doekjes voor toilet en badkamer, apart voor keuken en apart voor de rest van het huis. En één keer in de zoveel tijd gooi ik als weg en koop ik nieuw. Verder krijgt de wasmachine het wel schoon genoeg denk ik.
Voor tussendoor heb ik nu wel van die wegwerpdoekjes voor de bril.
Toch veel bleek een chloor dus. Gebruik ik ook, maar dat is natuurlijk ook niet heel goed voor het milieu (en de volksgezondheid, wat een troep eigenlijk). Iemand die iets anders gebruikt? Heb wel eens iets over schoonmaakazijn gelezen geloof ik.

Vandaag trouwens weer een nieuwe wc borstel gekocht. Die dingen vind ik dus wel echt heel smerig en vervang ik regelmatig, beetje zondegeld maar vooruit, haha.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 02 Jun 2015 11:06

Re: Sanitair schoonmaken

Ik doe de wc drie keer per week helemaal af (bril en buitenkant van de pot) met die wegwerp-schoonmaakdoekjes. Ook gelijk bleek in de pot en goed met de borstel erdoorheen.

De badkamer doe ik als ik er zin in heb. Eens in de paar weken. Wastafel houd ik wel goed schoon, regelmatig met van die schoonmaakdoekjes even afnemen. Douche en bak doe ik met Antikalk insprayen, dan stap ik onder de douche, smeer alles uit met een doek, spoel alles na, douche verder en neem na afloop alles af met een theedoek o.i.d.. Kraan poets ik wel om de paar dagen even schoon/droog na het douchen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 02 Jun 2015 18:50

Re: Sanitair schoonmaken

Ik was de doekjes apart op 95 graden. Ik gebruik geen microvezeldoeken maar gewoon poetsdoeken.
Deze doekjes gebruik ik nergens anders voor.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem118

Bericht 04 Jun 2015 18:38

Re: Sanitair schoonmaken

Hmm, ik was ze op 60 graden, maar kookwas is idd wel een fijner idee. Al kunnen die microvezeldingen daar dan geloof ik weer niet tegen.

Heb weer nieuwe doekjes ingeslagen, maar ben er nog niet uit welke ik nou het fijnste vind. Voor binnenkant pot doe ik trouwens ook de borstel en soms een sponsje maar die gooi ik weg.

Iemand nog tips? Ook voor de badkamer?
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 04 Jun 2015 18:47

Re: Sanitair schoonmaken

Ik heb een lege fles gevuld met water en bleek en spuit daarmee de wc in en de tegels.
De wc poets ik met bleek en de rest neem ik af met een doek of wergwerpdoekjes.
Als ik de tegels in de douchecabine inspray laat ik het even een uur intrekken en ga dan douchen met met een oud tandenborstel poets ik de voegen en naadjes bij de ramen de rest met een spons. De deuren met antikal en een spons. Dat allemaal als ik sta te douchen.

Het bad spray ik ook in met antikal en boen ik met een spons. De putjes met bleek. En de vloer dwei ik met allesreiniger en een keer in de zoveel weken zit in op mijn knieën alle voegen met een tandenborstel en bleek te poetsen.

Doekjes gaan hier ook in de kookwas. Voor de badkamer heb ik aparte doekjes en sponzen.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem118

Bericht 04 Jun 2015 19:39

Re: Sanitair schoonmaken

Douche schoonmaken terwijl je doucht is ook een goeie ja!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 04 Jun 2015 20:26

Re: Sanitair schoonmaken

Ik maak een emmer met sop en spuit allesreiniger uit de fles op de wastafel en op de bril aan alke kanten. Dan maak ik met een doekje de wastafel schoon en daarna neem ik het toilet grondig af. Ook doe ik er bleek in en borstel goed door. Dan pak ik de dweil en dweil de vloer. Klaar! Dit doe ik 1x per week en heb van die hygiënische doekjes van t AH huismerk die haal ik meerdere keren per week over de bril.
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 08:40

Bericht 06 Jun 2015 18:02

Re: Sanitair schoonmaken

Wow wat poetsen jullie goed! Ik vind mezelf ook best netjes, maar wc en badkamer schoonmaken schiet er vaak bij in en gebeurt ongeveer 1 keer per week. Als het echt vies is vaker, maar dat is gelukkig niet vaak het geval.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jun 2015 19:52

Re: Sanitair schoonmaken

Ik maak de wc sowieso eens per week schoon. Dat gebeurt of met wegwerpdoekjes, of met van die gele/roze/blauwe doekjes die ik later uitwas. Als poetsmiddel gebruik ik allesreiniger.

Om de dag maak ik de toiletpot schoon met bleek en de wcborstel.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 07 Jun 2015 20:16

Re: Sanitair schoonmaken

De badkamer incl toilet word 1x per week schoongemaakt. Het toilet beneden word ook 1x in de week schoongemaakt, maar ik gebruik wel dagelijks voor de brillen een wegwerpdoekje.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers