Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aquarobics of aquajogging

<<

Anoniem122

Bericht 31 Mei 2015 20:10

Aquarobics of aquajogging

Zijn er hier meiden die dat doen? Of is het echt zo suf als altijd gezegd wordt? En wat is precies het verschil? Wat geeft meer uitdaging?

Ik wil weer gaan sporten en werken aan mijn conditie, maar wil iets doen wat niet een te grote impact op mijn gewrichten heeft. Hardlopen is geen optie bijvoorbeeld, omdat mijn knieën dat niet trekken. Sportschool trekt me niet zo aan, is eventueel ook nog wel een optie hoor, maar zit gewoon rond te kijken naar andere opties.

Fiets sinds vorige week iedere dag naar mijn werk, maar dat is maar 20min heen en 20min terug. (Waarbij ik wel een flinke brug over het kanaal over moet). Maar dat is dus niet voldoende om echt aan mijn conditie te werken en af te vallen :)
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 31 Mei 2015 21:07

Re: Aquarobics of aquajogging

Aquarobics doe ik wel af en toe (kan niet zo vaak omdat ik vaak werk als die lessen gegeven worden) en ik vind het echt wel leuk om te doen! Half uurtje is zo om. Niet suf ofzo, want ze gebruiken wel recente muziek erbij. Hier zijn het wel vooral wat oudere dames maar ik ga mee met een vriendin en haar zusje en af en toe zitten er ook wel wat jongere meiden bij, al vind ik het juist eigenlijk wel fijn dat het niet alleen maar afgetrainde strakke lichamen zijn.
Heb ook een keer ge-aquafietst. Was ook leuk, alleen die tijden zijn nog minder gunstig voor mij. Das wel een stuk zwaarder dan aquarobics. Aquajoggen heb ik nog nooit gedaan, dus hoe dat is weet ik niet.

Als het echt is voor je conditie zou ik trouwens wel kijken of je een paar keer per week kunt gaan, anders haalt het niet zoveel aan voor je conditie heb ik het idee. Wat echt een plus is, geen spierpijn! (tenminste, heb ik nog geen een keer gehad, vriendin wel)
<<

Anoniem122

Bericht 01 Jun 2015 05:21

Re: Aquarobics of aquajogging

Aquacycling wordt hier helaas niet gegeven :-( Leek me ook wel leuk.
Hier is het trouwens 45min en zou dan evt 3x per week kunnen gaan.
Het is alleen wel vrij prijzig, 55 euro voor een 12 rittenkaart.
Dan is de sportschool (Basic fit) wel goedkoper met 22 euro per maand.
<<

Anoniem186

Bericht 01 Jun 2015 05:56

Re: Aquarobics of aquajogging

Hier geven ze aquafit en aquajoggen en ik ga er regelmatig heen. Ik dacht ook dat ik met een paar senioren in het water zou staan te hupsen. Maar dat is hier echt niet het geval. Na 5 minuten in het water ben ik al kapot! Haha, die lessen zijn echt pittig. Ik vind het heerlijk om te doen.
<<

Anoniem122

Bericht 01 Jun 2015 06:22

Re: Aquarobics of aquajogging

Goed om te lezen Jans! Er is vanavond om 20:00 uur een les, kijken of ik over die drempel heen durf met mijn lijf..
Nu helpt het ook niet mee dat ik 2 enorme littekens op mijn been heb en mn bovenbenen onder de paarse/blauwe plekken zitten door mijn werk.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 02 Jun 2015 16:49

Re: Aquarobics of aquajogging

Gaan! Is hartstikke leuk! En je spettert zoveel in het water, je littekens en blauwe plekken vallen echt niet op hoor! ;)
*edit, oh het was gister, ben je geweest?? En wat vond je er van? :)
<<

Anoniem122

Bericht 07 Jun 2015 14:41

Re: Aquarobics of aquajogging

Nee ik ben uiteindelijk niet meer geweest. Heb mijzelf toch aangemeld bij de sportschool, denk dat ik daar toch wat meer kan bereiken en was uiteindelijk goedkoper (17.99 p/m, nu ook eerste maand gratis en geen inschrijfkosten).
Had afgelopen donderdag daar het pasje van in huis en ben vrijdag en vanochtend gegaan. Wel even een drempel over, met al die slanke vrouwen en krachtpatsers die er rond lopen, maar het is goed bevallen. :)

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers